افزونه 1 اخباره روزه سه شنبه,10 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اقدام به منحرف کردن ذهن جوانان توسط دو سايت ايراني و هك شدن آنها

در پروژه جدید، تیم آشیانه ( http://www.ashiyane.com ) دوشنبه شب مورخ 9/9/83 در ساعت 11:30 شب دو سایت اینترنتی پربیننده http://www.Jeegar.com و http://www.golpesar.com را هک کرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، این دو سایت توسط سه تن از اعضای تیم آشیانه یعنی "Behrooz Ice" & "Lucifer" & "Q7X" هک و Deface شد.
يكي از اعضاي تيم آشيانه در ادامه افزود: ما از صبح روز دو شنبه بر روی دو سروری که این دو سایت را هاست کرده بودند کار کردیم. سروری که سایت Jeegar.com را هاست کرده بود تقریبا به صورت Virtual و خصوصی فعالیت می کرد و ما با دسترسی بر روی هر دو سرور که دو سرور متفاوت بودند به صورت Remote اقدام به هک نمودن تنها این دو سایت که از صبح دوشنبه هدف ما قرار گرفته بودند کردیم.
وي در ادامه گفت: ما هدف خود را از قبل مشخص کرده بودیم و این بار تنها قصد داشتیم این دو سایت معروف را Deface کنیم نه کل سایت های هاست شده بر روی این دو سرور. از گروه آشیانه انتقاد شده بود که ما با هک نمودن سرورهای هاستینگ تمامی سایت های هاست شده بر روی آنها را Deface می کنیم ولی با این کار خود جوابیه این انتقاد را دادیم تا مشخص شود که ما با نیتی خاص و هدف قبلی و مشخص به این کار پرداخته ایم. متاسفانه این دو سایت و مخصوصا سایت Jeegar.com با قرار دادن مطالب غیر اخلاقی و Porn اقدام به منحرف کردن ذهن جوانان و بازی با سرنوشت آنها می کرد و با قرار دادن همین مطالب معروفیت کم نظیری را برای خود بدست آورده است. همچنین اینکار بخاطر بی تفاوتی مسئولان این دو سرور به مقوله امنیت و Security سرور Linux خود و تذکر به آنها نیز انجام شد. هیچ خسارتی به این سرور وارد نشده و اطلاعاتی پاک نشده است، تنها صفحهIndex (اصلی) این دو سایت با صفحه هک ما که در آن تذکری داده بودیم جایگزین شده است.

لینکhtml ای که جایگزینindex این سایت ها شده است: http://www.ashiyane.com/deface/jeegar/index.htm
همچنین به علت اینکه سایت Jeegar.com توسط مخابرات ایران فیلتر شده است کسانی که می خواهند صفحه Deface شده این سایت را ببینند از لینک زیر استفاده کنند:
http://12.30.241.170/cgi-bin/nph-proxy.cgi/010110A/http/www.jeegar.com

اين تيم امنيتي در ادامه نسبت به توجه بيشتر مديران سرورها به مقوله امنيت هشدار داد.



منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
آغاز به کار نمايشگاه «فناورى ،محور توسعه پايدار»

نمايشگاه فناورى ، محور توسعه پايدار با هدف معرفى بخشى از فعاليت ها و دستاوردهاى دولت و نهاد رياست جمهورى طى هشت سال گذشته ، از صبح ديروز در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش بخش همايش شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، در اين نمايشگاه که با حضور نهادهاى مختلف و بخش خصوصى فعال دراين زمينه برگزار مى‌شود،

۲۴۰ پروژه توسعه فناورى در معرض بازديد نمايندگان مجلس و مسئولان لشگرى و کشورى قرار خواهد گرفت .
دراين نمايشگاه که از امروز به مدت چهار روز برپا است ، گوشه اى از تلاش هاى موثر دولت در زمينه توسعه فناورى ، ارتباط صنعت با دانشگاه و حفظ نخبگان ارايه مى‌شود.
حمايت از کانون هاى تفکر و تقويت همکاريهاى داخلى و خارجى در زمينه فناورى از اهداف ديگر اين نمايشگاه اعلام شده است .

گفتنى است همه اين فعاليت ها با حمايت دفتر همکاريهاى فناورى رياست جمهورى به انجام رسيده است .


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چاپگر جديد و چندكاره شركت Dell

چاپگر جديد دل از وضوح تصوير بسيار بالايي برخوردار است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات، به نقل از ايلنا، شركت دل چاپگر جديد خود را به بازار عرضه كرد.
اين چاپگر كه به مدل 962 معروف است, چند كاره است و مي‌‏تواند, كارهاي چاپ , كپي, اسكن و فاكس را انجام دهد.
در اين چاپگر, فاكس مودم تعبيه شده در داخل دستگاه قرار دارد و يك رابط PICT BRIDGE امكان اتصال دستگاه به دوربين ديجيتالي را فراهم مي كند و ميزان وضوح چاپ اين دستگاه DPI 1200 * 4800 و وضوح اسكن آن DPI 19200 است.

گفتني است, سرعت چاپ اين دستگاه 15 صفحه رنگي در دقيقه است.
اين شركت قيمت چاپگر مذكور را 179 دلار اعلام كرده است.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دستگاه سنجش هوشمند توسط مبتکر زنجانى ساخته شد

دستگاه "سنجش هوشمند" توسط يک مبتکر زنجانى طراحى و ساخته شد. طراح و سازنده اين دستگاه گفت : دستگاه سنجش هوشمند به عنوان يک پرسشنامه و پاسخنامه رايانه اى به شماره ۳۰۶۸۷ روز يکشنبه هفته جارى درفهرست اختراعات کشور به ثبت رسيد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، "مصطفى جعفرى حقيقت پور" روز دوشنبه گفت : براى ساخت اين دستگاه شش ميليون ريال هزينه صرف شده که در صورت توليد انبوه هزينه آن به ميزان چشمگيرى کاهش خواهد يافت .

وى، موارد استفاده از اين دستگاه را در آزمونهاى سراسرى، کنکور، مراکز آموزشى فنى و حرفه اى، صدور گواهينامه ، آزمون هاى داخلى مراکز مختلف آموزشى از جمله دانشگاه ها و دبيرستانها و سنجش از راه دور ذکر کرد.
حقيقت پور گفت : با نصب اين وسيله به روى صندلى‌هاى آزمون تحول نوينى در انجام انواع آزمون هاى چند گزينه اى ايجاد مى‌شود.

وى در خصوص نحوه کار اين دستگاه اضافه کرد : از طريق بانک سوال، بدون نياز به هرگونه عمليات چاپ، تکثير، انتشار و توزيع سوالات ، در کمتر از چند ثانيه سوالات از طريق کامپيوتر مرکزى به تمامى صندلى‌هاى آزمون که مجهز به صفحه نمايشگر LCD باشند، توزيع مى‌شود.

حقيقت پور، بابيان اينکه داوطلب با دريافت سووالات بر روى LCD دستگاه سنجش هوشمند شروع به پاسخ دادن آنها توسط ميکروسويچ هاى استفاده شده از تکنولوژى MAIN BRAIN" چاپ صنعتى " کرده و پس از انتخاب گزينه صحيح قادر به رجوع به سوال يا صفحه بعدى مى‌باشد.
وى يادآور شد : داوطلبين در صورت داشتن وقت اضافى مىتواند مرور مجددى بر تست انجام شده خود داشته باشد و در صورت نياز، اصلاحات لازم را انجام دهد.
حقيقت پور گفت : داوطلب پس از حصول اطمينان باانتخاب دکمه SEND پاسخ سوالات را وارد کامپيوتر اصلى کرده و در مدت زمان بسيار کوتاهى نتيجه آزمون که قبلا کليد سووالات در کامپيوتر مشخص شده محاسبه و نتيجه توسط يک مانيتور يا هر وسيله خروجى ديگر از جمله پرينتر براى عموم داوطلبان مشخص مى‌شود.
وى اضافه کرد : اين سيستم در آن واحد قابل استفاده براى شمار نامحدودىاز داوطلبان است .

به گفته حقيقت پور، اين سيستم قادر است حتى در آزمونهاى سراسرى کنکور نيز با موفقيت کامل يک آزمون سراسرى را انجام دهد.
وى ، مدت زمان صرف شده براى ساخت اين دستگاه به عنوان نمونه آزمايشگاهى را حدود يک ماه اعلام کرد و افزود : درصورت پشتيبانى‌هاى لازم از اين طرح توليد دستگاه مى‌تواند به بيش از ده ها دستگاه برسد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
شكايت صنعت موسيقي استراليا از Kazaa

وكلاي حقوقي صنعت موسيقي استراليا، شبكه اشتراك فايل Kazaa را متهم به دزدي حق چاپ كردند و دادخواستي برعليه مالك Kazaa يعني شركت Sharman NetWork تنظيم كرده و آنها را مسئول اقدامات 100 ميليون كاربرشان در سراسر دنيا دانستند.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، توني بنان، وكيل صنعت ثبت استراليا به نمايندگي از شش شركت ثبت موسيقي در استراليا ادعا كرد كه Kazaa فعاليت كاربرانش را بي اندازه كافي محدود يا فيلتر نمي كند. وي در ادامه افزود كه Kazaa به كاربرانش اجازه فيلتر كردن فايل هايي را كه محتوي ويروس يا هرزه نگاري است مي دهد اما در مورد فايل هايي كه محتوي آهنگ ها، فيلم ها و برنامه هاي تلويزيوني داراي حق چاپ هستند هيچ اقدامي انجام نمي دهد.
بنان در پايان سخنان خود گفت: «انگيزه Kazaa از انجام اين عمل نوعدوستانه نيست. Kazaa بايد درمقابل فعاليت هايي كه منجر به نقض قانون كپي رايت مي شود عكس العمل نشان مي دهد. »


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چیپ، PlayStation 3

شرکتهای سونی، آی بی ام و توشیبا فقط اطلاعات محدودی درباره چیپ Cell که میتواند تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد را منتشر کردند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از سایت http://www.ComeToNet.com و به نقل از BBCNews، چیپ Cell از هسته های مختلف پردازشی ساخته میشود که در یک قالب کار میکنند و انتظار میرود که در دستگاههای بازی PlayStation3 در سال 2006 مصرف شود.

این سه شرکت از سال 2001 روی تولید این چیپ کار میکنند و پیش از این اطلاعات اندکی درباره آن منتشر کرده بودند. اطلاعات کمی هم که اینک منتشر شده گویای تمام زوایای این چیپ نیست و قرار است اطلاعات کامل در ماه فوریه سال آتی میلادی در کنفرانس بین المللی مدارات سالید استیت در سانفرانسیسکو منتشر گردد.

سه شرکت نامبرده مدعی هستند که چیپ Cell، بمیزان 10 بار قویتر از پروسسورهای موجود میباشد.

بدین ترتیب این چیپ باید بتواند 16 تریلیون عمل ممیز شناور (فلوتینگ پوینت) را در ثانیه انجام دهد که مورد مصرف خوبی در تعریف گرافیک در بازیها و فیلم و اصولا میدیای باند پهن دارد.

آی بی ام میگوید که احتمالا در اواخر سال 2005 شروع به تولید این چیپ میکند و اولین ماشینهایی که این پروسسور در آنها کار میکند نیز کامپیوترهای ورک استیشن و سرور خواهند بود.

نمونه قابل کارکرد PlayStation3 که مجهز به این پروسسور خواهد بود نیز در ماه می سال 2005 عرضه میشود اما انتظار نمیرود که عرضه این محصول به بازار قبل از 2006 میسر شود.
علاوه بر مصرف این پروسسور در داخل PlayStation3 ، این پروسسور در تلویزیونهای های-دیفینیشن نیز بکار خواهد رفت.

در پایان باید گفت که نسل امروزی کامپیوترها در پیشرفت به آخر خط رسیده اند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
امكان برچسب زدن روي ديسك هاي دو طرفه فراهم شد.

تا چندي پيش اضافه كردن متن و گرافيك به سطح بيروني ديسك هاي دو طرفه غير ممكن بود زيرا هر دو طرف اين ديسك ها حاوي اطلاعات نوري بودند و به استثناي حلقه داخلي ديسك هيچ فضايي براي بهبود ظاهر اين ديسك ها وجود نداشت.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از Neowin، شركت providence پوشش رسانه اي جديدي به نام Media Coat ساخته است كه امكان پياده كردن متن، گرافيك، باركد يا هر چيز ديگري را روي سطح نمايشي ديسك فراهم مي كند.

Media Coat با تمام قالب هاي نوري از پيش ثبت شده و نيز تمامي قالب هاي نسل بعدي HD-DVD و Blu-ray سازگار است. اين شركت همچنين ادعا كرد كه اين فن آوري از طريق بالا بردن مقامت اين ديسك ها در مقابل خراشيدگي، ماندگاري ديسك ها را افزايش داده است.
Media Coat در حقيقت يك فرآيند سخت افزاري است. در ابتدا روكشي روي ديسك ها كشيده مي شود و سپس با استفاده از تابش فرابنفش تصوير روي ديسك منتقل مي شود. پوشش دوم براي محافظت ديسك در مقابل تابش نور و پايداري در مقابل خراشيدگي به آن اضافه مي شود.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا