آیا می توانید بدون لینک در گوگل رتبه بگیرید؟

behnamkkk

New Member
برای مدت های زیاد ما از گوگل شنیدیم که برای رتبه گیری نباید به سراغ ساخت لینک ها رفت. از نظر عقلانی هم بسیار معقول است که نباید برای رتبه گیری یک حجم زیادی از لینک ها را برای طراحی سایت ساخت، ما باید اینرا بدانیم که گوگل برای بسیاری از لینک ها ارزش قائل نیست و آن ها را از بین می برد.

آیا می توان به این مسئله اعتماد کرد؟

1. برای این که این مطلب را بیشتر درک کنیم به یک مقاله از آقای دکتر متیو پیتر اشاره خواهیم کرد.

سایت موز بر روی 50 نتیجه گوگل که حدود 15000 کلمه کلیدی را شامل می شود تحقیق کرد.

1476962461-1.jpg


ارتباط بین لینک های خارجی و رتبه بندی
ارتباط بین رتبه بندی سایت و تعداد لینک های وب سایت (روت دامین) 3/0 است. این عدد کوچک به نظر می رسد. منتها این ارتباط بین لینک ها در مطالعات انجام شده واقعیت دارد. (این ارتباط باعث تعجب نیست- با چیزی حدود 200 سیگنال ارتباطی که وجود دارد). یک الگوریتم گوگل روی دیگری تسلط ندارد.

حتی 99.2% از وب سایت های قرار گرفته در بالای نتایج گوگل دارای یک لینک خارجی بیشتر نیستند.



1476962482-2.jpg




به عبارت دیگر، اگر صفحه یا طراحی وب سایت ای را مشاهده کردید که بدون بک لینک دارای رتبه بالایی هست از طولانی مدت آماده اینکار شده است.



این بدین معنی است که بسیاری از وب سایت ها و صفحات آن ها بدون داشتن بک لینک در صفحه اول گوگل قرار می گیرند. مانند نیویورک تایمز که در این سایت وقتی یک صفحه منتشر می شود در اولین رتبه قرار می گیرد که ولی در آن لحظه هیچ بک لینکی ندارد این یعنی اعتبار کل یک وب سایت زیاد است.
 

avamarket

New Member
با سلام و احترام
مقاله خوبی بود بنده استفاده کردم
یکی از موارد مهم که گوگل در نظر میگیره قدمت دامنه است
گوگل کلا به برند ها نگاه ویژه ایی داره
اما در کیوردهای پر رقابت لینک عامل خیلی قوی میتونه باشه
با تشکر از شما
 

webmaster1365

New Member
این چیزی که شما میفرمایید برندینگ هستش و کاری هزینه بر و زمان گیر که برای اکثر وبمسترها امکان پذیر نیست.
 

luxazan

New Member
روی کلماتی که رقابت چندانی وجود نداره با محتوای مناسب میشه رنک گرفت و بالا آمد اما برای کلمات با رقابت بالا این کار نیاز به گرفتن بک لینک اون هم DOFOLLOW از وبسایتهای با محتوای مشابه داره
 

alalalk71

New Member
به نظرم من بک لینک هنوز تاثیر بسیار خوبی داره به خصوص برای کلمات پر رقابت
 

rankafza

New Member
بدون بک لینک هم میشه اما برای ورود به صفحه اول گوگل بدون بک لینک امکان پذیر نیست. چرا که بحث اعتبار صفحه (page authority) و اعتبار دامنه (domain authority) به میون میاد و در اینجا کسانی که بک لینک از سایت هایی با اعتبار صفحه و دامنه بالا داشته باشند نتیجه بسیار بهتری میتونن بگیرن. انگار که ماشینی پنچر شده و ماشین قوی تری میاد بکسل میکنه تا راه بیفته.سایت هم همین هست. سایت های با اعتبار دامنه و صفحه بالا همانند ماشین قوی ای هستن که سایت های ضعیف تر رو میکشن بالا تا اعتبار بهتری پیدا کنن. (DoFollow)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا