آیا سرما خوردگی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

drbalavi

New Member
می‌ دانید که بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا اگر شدید باشد، تمام بدن را درگیر می‌کند. به شکلی که در طول دوره بیماری گاهی سردرد، بدن درد، مشکلات گوارشی هم به سراغ شما آمده‌ اند. در مواردی ممکن است سرماخوردگی باعث دندان درد هم باشد. اگر سرماخوردگی و آنفولانزا شدت بگیرند، در سینوس التهاباتی بوجود می‌آورند. لازم است بدانید که دندان‌ های آسیاب فک بالایی، دقیقاً زیر سینوس‌ ها قرار گرفته‌ اند. حالا اگر سینوس در اثر سرما خوردگی از عفونت پر شده یا دچار التهاب باشد به عصب‌های دندان‌ های آسیاب بالایی فشار می‌ آید. به طور کلی در ریشه و اطراف دندان‌ ها تراکم رشته‌ های عصبی زیاد است، برای همین کوچکترین فشار به این نواحی درد زیادی ایجاد می‌ کند.
دندان دردی که به دلیل سرماخوردگی و عفونت سینوس بوجود آمده است، چند ساعت یا شاید چند روز طول می‌ کشد. همچنین تمام دندان‌ های آسیاب فک بالایی درد دارند و این درد کم یا زیاد نمی‌شود یا با نوشیدن مایعات سرد و گرم تغییر نمی‌ کند.
اولین و بهترین کار این است که برای درمان عفونت سینوسی به پزشک متخصص مراجعه کرده و او را در جریان دندان‌ درد قرار دهید. پزشک با معاینات بیشتر و اطمینان از عفونت سینوس‌ ها با تجویز دارو بیماری را درمان می‌ کند. بلافاصله بعد از کاهش التهاب و عفونت در سینوس، دندان درد از بین می‌ رود.

پوسیدگی دندان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا