آموزش ساخت یک کاراکتر از ابتدا تا انتها

شروع موضوع توسط Jackbil ‏4 می 2012 در انجمن برنامه‌ها و مسائل مربوط به گرافیک سه‌بعدی

  1. Jackbil

    Jackbil Member

    ارسال‌ها:
    148
    تشکر شده:
    971
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام به همه ی دوستان هنرمند
    در این آموزش سعی دارم که روندی کاری خودم رو که در هر کاری از اون پیروی می کنم بهتون نشون بدم.
    امیدوارم که خوشتون بیاد

    خب من معمولا از model sheet برای ساختن کاراکتر استفاده نمی کنم و بیشتر از کارهایی که توی ذهنم دارم می سازم
    ولی برای اینکه از موضوع اصلی دور نشم از یک سری رفرنس بهره می برم.

    [​IMG]

    Modeling
    بعد از جمع آوری رفرنس ها نوبت به اجرا کردن اونها توی نرم افزار هست.
    اول مدلینگ صورت رو با ایجاد کردن یک دایره ی 12 ورتیسیه شروع می کنم.
    و بعد بینی , دهن و بقیه ی اجزای صورت

    [​IMG]

    [​IMG]

    Body models
    بعد از صورت, مدلینگ بدن رو شروع می کنم که می تونید تمام مدل های بدن رو ببینید.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hand Modeling
    سعی دارم این دست رو شبیه کاراکتر پیرمرد توی انیمیشن UP در بیارم
    1- برای مدل کردن دست از یک مربع 4 ضلعی شروع می کنم.
    2- بعد به اون سه قسمت اضافه می کنم.
    3- سپس از اون 5 تا کپی می گیرم
    4- و بعدش اینقدر ویرایشش می کنم تا به شکل دلخواهم برسه

    [​IMG]

    Material
    برای متریال پوست از یک متریال ساده از رندرر cycles استفاده می کنم
    در زیر می تونید تنظیمات متریال پوست رو ببینید

    [​IMG]

    همونطور که دیدید متریال در بلندر و Cycles خیلی ساده ست.
    و در زیر می توانید متریال لباس رو ببینید.

    [​IMG]

    Texture
    تنها تکسچری که در اینکار استفاده شده فقط طرح چوغای اون است.
    تکسچر رو بوسیله فتوشاپ ساختم و برای کثیف کردن و طبیعی تر کردن اون بهش چند تکسچر دیوار دادم

    [​IMG]
    Lighting
    برای لایتینگ فقط از یک لامپ استفاده می کنم وبرای بقیه ی لایتینگ یک مربع می سازم(اینکار باعث بهتر شدن نتیجه ی نهایی می شه) و به اون متریال Emission می دم.

    [​IMG]

    Compose
    برای بهتر شدن سایه ها و رنگبندی اون در بخش node editor تنظیمات مورد نظرم رو اعمال می کنم

    [​IMG]

    در عکس زیر می تونید قبل و بعد از تغییر در Node editor رو ببینید

    [​IMG]

    نتیجه ی کار

    [​IMG]

    ممنون از اینکه این آموزش را تا آخر دنبال کردید.
    با آرزوی موفقیت برای شما
     
    آخرین ویرایش: ‏4 می 2012
    نوشته شده توسط Jackbil در ‏4 می 2012
    HR3D، omid74، sasa 123 و 16 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. behrang2

    behrang2 Member

    ارسال‌ها:
    660
    تشکر شده:
    1,814
    امتیاز دستاورد:
    16
    تو فوق العاده ای... خیلی خداییی
     
    نوشته شده توسط behrang2 در ‏4 می 2012
    sasa 123، madmaster_3d و Jackbil از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,465
    امتیاز دستاورد:
    113
    واقعا به یک پسر 15 ساله که تو کشوری که همه به فکر پیشرفت خودشونن ( چندتا استثنا پیدا میشه ) آموزش میسازه افتخار می کنم. منم چند وقت می خوام بسازم. دانشگاه فعلا رفته رو مخ. ولی تابستون بیکارم. خیلی فوق العاده هستی پسر ولی باید اسم نرم افزار رو هم می گفتی. bleender .
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏4 می 2012
    Jackbil از این پست تشکر کرده است.
  4. airbos

    airbos کاربر متخصص بخش مدلسازی

    ارسال‌ها:
    1,055
    تشکر شده:
    3,818
    امتیاز دستاورد:
    113
    ممنون از آموزش خیلی خوبت.این خیلی خوبه که آدم قبل از شروع کاری آخر کارش رو ببینه...
    موفق باشی:rose:
     
    نوشته شده توسط airbos در ‏4 می 2012
    madmaster_3d و Jackbil از این پست تشکر کرده اند.
  5. clickrast

    clickrast Member

    ارسال‌ها:
    112
    تشکر شده:
    339
    امتیاز دستاورد:
    16
    عالی بود مرسی،
     
    نوشته شده توسط clickrast در ‏8 می 2012
    madmaster_3d و Jackbil از این پست تشکر کرده اند.
  6. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    واقعا خوبه ریفیق درستت ممنون :D
    فقط یه نکته فکر کنم خودت هم متوجه شده باشی که شصت دست رو مثل انگشتهای دیگه در اوردی. اگه از مچ بخوای حساب کنی همه انگشت ها 4 تا بند دارن ولی صشت 3 و از ابتدای انگشت بخوای حساب کنی همه 3 شصت 2 تا. این یکی ، مشکل دیگه هم مدل خود شصت ، باز مثل انگشتهای دیگست در صورتی که صشت باید کلی تر از object کف دست گرفته بشه نه مثل انگشتهای دیگه مثل یه extrude ساده.
    کلا یه تجدید نظر وی شصت دستش بکن.
    کار قشنگ بود که اینا رو گفتم که بی نقص بشه عزیز وگرنه رو کار هر کسی من نظر نمیدم ریفیق

    حق یارت
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏22 می 2012
    Jackbil از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید