Reza2kn
مدیر انجمن فیلم سازی
سلام به همه دوستان و استادان cinema4D من تصمیم گرفتم که یه چند وقتی این ورا بیشتر باشم تا افتر
همونطوری که تو تاپیک گالریم گفتم هر آموزش به درد بخور و در سطح فهم خودمدیدم اینجا هم میزارمش.
اینم آموزش ساخت چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی هست که گویا قبلا کسی گذاشته بود ولی بعد به G تغییر داده شده بود. امیدوارم که خوشتون بیاد
همونطوری که تو تاپیک گالریم گفتم هر آموزش به درد بخور و در سطح فهم خودمدیدم اینجا هم میزارمش.
اینم آموزش ساخت چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی هست که گویا قبلا کسی گذاشته بود ولی بعد به G تغییر داده شده بود. امیدوارم که خوشتون بیاد
کار ما آخر این شکلی میشه:
اول برای ساخت زمین از منوی Primitive یک Landscape به برنامه اضافه کنید.
حالا باید زمین مون رو قابل ویرایش کنیم. کلید C رو بزنید.
حالا یک متریال برای زمین می خوایم. تو پنل Materials دو بار کلیک می کنیم یک متریال جدید ساخته میشه.روی متریال دوبار می کلیک کنیم تا مشخصاتش باز بشه. چون ما نمیخوایم که زمینمون نور ها رو منعکس کنه از قسمت چپ تیک گزینه Specular رو برمیداریم. به قسمت Color میریم. در اینجا میتونیم از ترکیب دو رنگ تیره استفاده کنیم
ولی از منوی کشویی پایین کادر انتخاب رنگ گزینه Noise رو انتخاب میکنیم.
روی کلمه Noise کلیک می کنیم تا به قسمت تنظیمات Noise بریم.
در بالا مقدار قسمت Seed رو روی 665 قرار میدیم. اونجوری که من متوجه شدم این Seed فقط تو ورژن 11 به بالا هست. ولی اگه شما این گزینه رو ندارین اصلا جای نگرانی نیست.من به جای این Seed در قسمت پایین مقدار Speed رو برابر 665 قرار دادم و نتیجه بسیار زیبا شد. برای رنگ های Color1 و Color2 هم دو رنگ قهوه ای تیره انتخاب میکنیم :
پنجره متریال رو می بندیم. با گرفتن متریال و کشیدن و انداختن روی زمینمون متریال رو به زمین نسبت میدیم.حالا وقت این هست که چمن ها رو وارد زمین کنیم. از منوی ابزار بالا ابزار Live Selection Tool رو انتخاب می کنیم و از در قسمت Attributes تیک Only Select Visible Elements رو میزنیم. از منوی سمت چپ ابزار Polygon Tool رو انتخاب می کنیم:
همه زمین رو انتخاب میکنیم.
از منوی Hair گزینه Fur رو انتخاب می کنیم.
به این صورت یه متریال مو به قسمت متریال هامون اضافه میشه. روی متریال Fur یه بار کلیک می کنیم تا مشخصاتش تو قسمت Attributes باز بشه و از تب Basic تیک گزینه های Color , Thickness , Scale , Kink , Wave رو بزنید :
در قسمت Color چون ما میخوایم که چمن رست کنیم باید یه ترکیب رنگ از سبز روشن و نسبتا تیره درست کنیم و همچنین میزان Brightness رو هم روی 60 میذاریم:
به قسمت Specular می ریم و میزان Strength رو به 40% تغییر میدیم و همچنین Sharpness رو به 20 به قسمت Secondary میریم و Strenght و Sharpness اون رو هم به 60 و 30 تغیر میدیم :
در قسمت Thickness میزان Root رو به 1.2 تغییر میدیم و در قسمت Curves یک منحنی به صورت زیر درست می کنیم:
در قسمت Scale مقدار Variation رو به 40 افزایش میدیم:
در قسمت Kink ، Kink رو به 10 کاهش میدیم و همچنین میزان Amount رو هم برابر 70 قرار میدیم:
در قسمت Wave میزان Amount رو به 20 % کاهش میدیم:
خوب تا اینجا کارمون با متریال دهی تموم شده. برای ادامه کار در قسمت Objects روی Fur کلیک می کنیم و در پنل Attributes و در تب Object مقدار Count رو به 200000 افزایش میدیم و برای Segment عدد 10 ، برای Length 30 ، برای Variation 4 و برای Randomize عدد 6 رو انتخاب می کنیم.
حالا نیاز به چند تا آدم بیکار و یه توپ 40 تیکه دارین که از فوتبال تو آزادی حالشو ببرین
امیدوارم به دردتون خورده باشه
اول برای ساخت زمین از منوی Primitive یک Landscape به برنامه اضافه کنید.
حالا باید زمین مون رو قابل ویرایش کنیم. کلید C رو بزنید.
حالا یک متریال برای زمین می خوایم. تو پنل Materials دو بار کلیک می کنیم یک متریال جدید ساخته میشه.روی متریال دوبار می کلیک کنیم تا مشخصاتش باز بشه. چون ما نمیخوایم که زمینمون نور ها رو منعکس کنه از قسمت چپ تیک گزینه Specular رو برمیداریم. به قسمت Color میریم. در اینجا میتونیم از ترکیب دو رنگ تیره استفاده کنیم
ولی از منوی کشویی پایین کادر انتخاب رنگ گزینه Noise رو انتخاب میکنیم.
روی کلمه Noise کلیک می کنیم تا به قسمت تنظیمات Noise بریم.
در بالا مقدار قسمت Seed رو روی 665 قرار میدیم. اونجوری که من متوجه شدم این Seed فقط تو ورژن 11 به بالا هست. ولی اگه شما این گزینه رو ندارین اصلا جای نگرانی نیست.من به جای این Seed در قسمت پایین مقدار Speed رو برابر 665 قرار دادم و نتیجه بسیار زیبا شد. برای رنگ های Color1 و Color2 هم دو رنگ قهوه ای تیره انتخاب میکنیم :
پنجره متریال رو می بندیم. با گرفتن متریال و کشیدن و انداختن روی زمینمون متریال رو به زمین نسبت میدیم.حالا وقت این هست که چمن ها رو وارد زمین کنیم. از منوی ابزار بالا ابزار Live Selection Tool رو انتخاب می کنیم و از در قسمت Attributes تیک Only Select Visible Elements رو میزنیم. از منوی سمت چپ ابزار Polygon Tool رو انتخاب می کنیم:
همه زمین رو انتخاب میکنیم.
از منوی Hair گزینه Fur رو انتخاب می کنیم.
به این صورت یه متریال مو به قسمت متریال هامون اضافه میشه. روی متریال Fur یه بار کلیک می کنیم تا مشخصاتش تو قسمت Attributes باز بشه و از تب Basic تیک گزینه های Color , Thickness , Scale , Kink , Wave رو بزنید :
در قسمت Color چون ما میخوایم که چمن رست کنیم باید یه ترکیب رنگ از سبز روشن و نسبتا تیره درست کنیم و همچنین میزان Brightness رو هم روی 60 میذاریم:
به قسمت Specular می ریم و میزان Strength رو به 40% تغییر میدیم و همچنین Sharpness رو به 20 به قسمت Secondary میریم و Strenght و Sharpness اون رو هم به 60 و 30 تغیر میدیم :
در قسمت Thickness میزان Root رو به 1.2 تغییر میدیم و در قسمت Curves یک منحنی به صورت زیر درست می کنیم:
در قسمت Scale مقدار Variation رو به 40 افزایش میدیم:
در قسمت Kink ، Kink رو به 10 کاهش میدیم و همچنین میزان Amount رو هم برابر 70 قرار میدیم:
در قسمت Wave میزان Amount رو به 20 % کاهش میدیم:
خوب تا اینجا کارمون با متریال دهی تموم شده. برای ادامه کار در قسمت Objects روی Fur کلیک می کنیم و در پنل Attributes و در تب Object مقدار Count رو به 200000 افزایش میدیم و برای Segment عدد 10 ، برای Length 30 ، برای Variation 4 و برای Randomize عدد 6 رو انتخاب می کنیم.
حالا نیاز به چند تا آدم بیکار و یه توپ 40 تیکه دارین که از فوتبال تو آزادی حالشو ببرین
امیدوارم به دردتون خورده باشه