آموزش استفاده از کامنت‌ها برای بهبود برند و ترافیک

modir-bartar

New Member
اما پس از انتشار این مطلب با توجه به کامنت هایی که دریافت کردم به نظرم رسید که بسیاری از مخاطبان محترم یک ادمین به درستی متوجه این موضوع نشده اند. بنابراین تصمیم گرفتم در این مقاله به صورت جداگانه و به شکل کاملتر در مورد کامنت نویسی توضیح دهم تا از این پس اشتباهی صورت نگیرد. پیش از هر چیز یک بار دیگر مرور می کنیم که اصلا چرا کامنت نوشتن برای وبلاگ های دیگر مفید است.

· چرا باید کامنت نوشتن برای دیگر وبلاگ ها را جدی بگیریم؟

همانطور که قبلا هم گفتم و شما هم در جریان هستید، نوشتن کامنت برای وبلاگ های معتبر دیگر فواید بسیار زیادی دارد. فرض کنید خود شما در وبلاگ خودتان یک مطلب ارزشمند در مورد موضوعی خاص نوشته اید و منتظر آن هستید که کامنت های خوانندگان آن مطلب را دریافت کنید. اگر من به عنوان مخاطب مطلب شما، به طور کامل مقاله تان را بخوانم و بعد چند خطی در مورد آن نظر بدهم، مسلما به افزایش ارزش مطلب شما و همین طور وبلاگ تان کمک کرده ام، چون در این صورت جنبه های دیگری از موضوع مورد بحث در کامنتی که من برای شما ارسال کردم باز می شود و دیگران هم می توانند در مورد همان جنبه های جدید نظر خود را در کامنت ها اعلام کنند و به این شکل توجه دیگر خوانندگان هم به این مطلب جلب می شود و در نهایت تعداد کامنت ها، ارزش مقاله و همین طور وبلاگ شما افزایش می یابد.

از سوی دیگر کامنت نوشتن برای من و وبلاگ من هم نتیجه مثبت دارد چون می توانم نام، برند و وبلاگ خودم را به وسیله این کامنت به اشتراک گذاشته و تبلیغ کنم و دیگر افرادی که به مقاله شما سر می زنند و کامنت من را می خوانند با من و وبلاگ من هم آشنا می شوند. حال اگر همین روند را ادامه بدهم و در دیگر مطالب وبلاگ شما هم کامنت هایی موثر بنویسم می توانم به عنوان یک کامنت نویس معتبر برای وبلاگ شما شناخته شوم و به این ترتیب اعتماد شما و مخاطبان وبلاگ تان را جلب کنم.

همانطور که می بینید کامنت نوشتن یک نوع معامله دو سر برد برای کامنت نویس و صاحب وبلاگ به حساب می آید. من با کامنت های تاثیر گذارم به ارتقاء کیفیت مطالب و وبلاگ شما کمک می کنم و در عین حال مخاطبان وبلاگ شما را با وبلاگ خودم آشنا می کنم و برای وبلاگ خودم ترافیک می سازم. پس نتیجه می گیریم که کامنت نوشتن یکی از موثرترین راه ها برای افزایش ترافیک وبلاگ و ارتقاء سطح برند وبلاگ شماست. اما آیا هر نوع کامنتی می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد؟

· چه نوع کامنت هایی نتیجه منفی به دنبال دارند؟

بگذارید باز هم یک مثال دیگر برای شما بزنم. فرض کنید شما چند ساعت یا حتی چند روز زمان صرف کرده اید تا یک مطلب برای وبلاگ خود بنویسید و برای نوشتن آن ساعت ها تحقیق کردید و زحمت زیادی برایش کشیده اید و حالا که مطلب را منتشر کرده اید، منتظر هستید تا نظر خوانندگان را در مورد آن بدانید. اما در پاسخ شما با تعداد زیادی کامنت دو کلمه ای یا حتی یک کلمه ای رو به رو می شوید، کامنت هایی همچون « عالی بود » یا « عالی » و یا « جالب بود » و کامنت هایی از این قبیل که با نام های مستعار هم ارسال شده اند.، یا کامنت هایی که لینک یک مطلب در یک وبلاگ دیگر را ارسال کرده اند. معمولا هر چه وبلاگ شما مطرح تر و معتبرتر باشد بیشتر با این نوع کامنت ها رو به رو می شوید.

من موارد مشابه زیادی از این نوع کامنت ها دیدم که متاسفانه بسیار هم متداول شده اند. مدیر یک وبلاگ ممکن است در ابتدا این کامنت ها را بپذیرد ولی کم کم این روند تغییر خواهد کرد چون اسپم کامنتینگ مورد رضایت هیچ کس نیست. این نوع کامنت ها که شکل اسپم گونه ای دارند ممکن است توجه مدیر وبلاگ یا نویسنده مطلب را به خود جلب کنند و آنها را نپذیرند و منتشر نکنند. در واقع این نوع کامنت نوشتن نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه نتیجه منفی هم به دنبال خود دارند. مدیر یک وبلاگ وقتی ببیند یک شخص چندین بار به این شکل کامنت می دهد، دیگر از او کامنتی قبول نمی کند و این می تواند به ضرر برند و وبلاگ آن شخص تمام شود و برای او بدنامی به وجود بیاورد. بنابراین همانطور که دیدید هر نوع کامنتی هم قابل قبول نیست. کامنت خوب ویژگی های مشخصی دارد که باید همواره رعایت شوند.

· ویژگی های یک کامنت خوب چیست؟

یک کامنت خوب کامنتی است که به اندازه کافی تاثیر گذار و پر محتوا باشد، با موضوع مقاله مورد بحث کاملا مرتبط باشد و ترجیحا مکمل آن بحث باشد. کسی که نظر متفاوت و قابل بحثی در مورد یک مقاله می دهد بیشتر مورد توجه مدیر و نویسندگان و مخاطبان یک وبلاگ قرار می گیرید. وقتی کامنت می نویسید مطمئن شوید که مقاله وبلاگ مورد نظر را به طور کامل خوانده و متوجه شده اید و سپس در مورد آن اظهار نظر کنید و عقیده خود را در مورد آن بیان کنید.

نکته مهم بعدی در زمان ارسال کامنت این است که از اطلاعات واقعی و درست برای کامنت استفاده کنید. این اطلاعات می تواند شامل نام شما، لینک وبلاگ و همین طور آدرس ایمیل شما باشد. بارها دیده شده که شخصی با یک نام مستعار و آدرس ایمیل نادرست کامنت خود را ارسال می کند و یا اشتباها لینک وبلاگ خود را نادرست می نویسد. استفاده از نام مستعار به هیچ وجه برای کامنت نوشتن مناسب نیست. کامنت هایی که با نام واقعی شخص نویسنده ارسال می شوند برای مدیر وبلاگ یا نویسنده مقاله قابل اطمینان تر هستند و احتمال پذیرفته شدن کامنت بیشتر است.

علاوه بر این استفاده از آدرس ایمیل صحیح هم بسیار مهم است. هر چقدر اطلاعات شما در زمان نوشتن کامنت صحیح تر و واقعی تر باشد احتمال حذف شدن و یا اسپم شناخته شدن آن کمتر می شود. گاهی اوقات هم احتمال دارد لینک وبلاگ اشتباه وارد شود. بنابراین همیشه قبل از ثبت کامنت خود همه این موارد را چک کنید. ضمنا بهتر است تصویر گراواتار شما یک تصویر قابل قبول باشد و از استفاده از تصاویر پیش فرض و یا تصاویر نا مرتبط با وبلاگ و برند خودتان خودداری کنید.

· نتیجه

این موارد، نکات لازمی بود برای کامنت نوشتن به شیوه موثر که امیدوارم از این پس مورد توجه قرار دهید. کامنت های اسپم به هیچ وجه مورد پسند بسیاری از وبلاگ ها از جمله یک ادمین نیست و مسلما خود شما هم از انتشار چنین کامنت هایی در وبلاگ خود استقبال نمی کنید. اگر برای وبلاگ دیگری کامنت می نویسید حتما به نکات ذکر شده توجه کنید تا مطمئن شوید که کامنت شما حتما منتشر خواهد شد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا