آب در راکتور و ما گرد جهان میچرخیم!!!!

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام
آموزش شبیه سازی آب در راکتور
در راکتور فقط امواج ناشی از برخورد اجسام با سطح آب شبیه سازی میشه و نباید انتظار بیشتری داشته باشیم

*شروع کار:
اول یک پلان به ابعاد زیر درست کنید.....
طول و عرض 5 (ترجیحا واحدها رو متریک تنظیم کنیدتا بتونید درک درستی از اعداد داشته باشید)
سگمنتهای 50*50
سپس در منوی راکتور بر روی علامت آب کلیک کنیدwater
مشخصات باید شبیه به پلان باشد

یعنی دو عدد اول 5
و دو عدد دوم 50
حالا آب راکتور دقیقا اندازه پلان شده آن را بر روی پلان منطبق کنید تا در یک محل باشند (میتوانید aligne کنید یا به هر دو مختصات 0 , 0 , 0 بدهید)

*حضور یک شی خارجی:
یک باکس در ارتفاع 4 ایجاد کنید و آن را کمی بچرخانید(چرخاندن اجباری نیست فقط دقت کار راکتور را معلوم میکند) این چرحاندن طوری باشد که باکس در هنگام سقوط با یک گوشه وارد آب شود
در حالی که باکس در حال انتخاب است روی علامت riggid body در راکتور یک بار کلیک کنید تا باکس عضو شبیه سازی شود
باکس را انتخاب کنید وحالا به قسمت properties در راکتور بروید اولین عدد یعنی mass را 3 تنظیم کنید

*تنظیمات برای شبیه سازی:
آب را انتخاب کنید و به پانل مدیفای بروید
مانند شکل تنظیم کنید

البته همانور که میدونید این تنظیمات اجباری نیست
به ترتیب
سرعت موج .....حداقل اندازه موج .....حداکثر اندازه .......تراکم (که استاندارد آب 1 هست) ....چسبنگی (کمش کنید و بخندید)......عمق آب

حالا علامتی که در شکل مشخص کردم بزنید یعنی bind to spacewrap و با زدن کلید hرو کیبرد از لیست plane رو انتخاب کنیدو bind رو در پایین بزنید

برای شبیه سازی کلید creat animation رو در راکتور بزنید و در سوال پرسیده شده ok بزنید
عجله نکنید یه تنظیم دیگه هم هست که آخر میگم
اگر دقت کنید میبیند که بیشتر از 100 فریم شبیه سازی نشده ....کلا به طور پیش فرض در راکتور هیچ شبیه سازیی بیشتر از 100 فریم انجام نمیشود
برای افزایش مدت شبیه سازی اول مدت انییمشن خودتان را تنظیم کنید (مثلا 300 فریم) و بعد به پانل ultility و بعد reactor بروید....

عدد فریم شروع و پایان رو اینجا میتونید تغییر بدید

و اما دو تا نکته برای آخر:
1.ضعیف بودن امواج :
موجها خیلی ضعیف هستند پس پلان رو انتخاب کنید ...میبینید که چیزی بالای اسم پلان اضافه شده reactor Water
انتخابش کنید و عدد تنظیمی رو روی 60 قرار بدید

2. شکل بهتر امواج:
راه اول : در پارامترهای پلان بخشی به نام render multipleir که با تغییر مقدار density میتونید تعداد سگمنت بیشتری رو (فقط در رندر ) داشته باشید

راه دوم : استفاده از مدیفایر mesh smooth که میتونید برای رندر تنظیمش کنید ...یعنی در viewport 0 و در render مثلا 2
این مدیفایر درست بعد پلان قرار میگیره


قبل از اینکه یادم بره بگم میتونید از اسپلاین و گارمنت میکر هم استفاده کنید که در density 0.3 خیلی خوب درمیاد ...البته با این عدد شوخی نکنید و همیشه دستی تایپ کنید از 1 هم بیشتر نشه وگرنه پشیمون میشید
موفق باشید و خیس نشید...:lol:
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
1.دوست عزیزم dark prince نوشتن نام کاربری بهتر از نقل قول به این بزرگیه
2. آموزش ساخت آب در لیوان :توی تری دی مکس امکان ساخت آب داینامیک وجود نداره ....بهتره روی جنبه ای دیگه برنامه کار کنی...
 

Dark Prince

Member
1.دوست عزیزم dark prince نوشتن نام کاربری بهتر از نقل قول به این بزرگیه
2. آموزش ساخت آب در لیوان :توی تری دی مکس امکان ساخت آب داینامیک وجود نداره ....بهتره روی جنبه ای دیگه برنامه کار کنی...

چطور نمیشه !:cry:
آیا نمیشه نشان داد که آب با فشار از یک آب نما در حوض فوران کنه ! اگه میشه ترخدا خیلی مقدماتی و تیکه به تیکشو توضیح بدین !:cry:
 

hamed-ddd

Well-Known Member
ها اینطوری که میگی با پارتیکلها میشه ....منتها باید سیستم قوی داشته باشی....
چشم ...عزیز ...سعی میکنم....البته این در خواست چند نفر دیگه بوده ...یعنی آموزش ساختن فواره...(ای خدا یکم وقت منو آزاد کن تا.....)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا