دوست عزيز
Page Rank هيچ ارتباطي با كلمات كليدي ندارد. من قبلا در مورد نحوه محاسبه PR براي صفحه توضيح داده بودم. PR مشخصه اي است كه گوگل براي تعيين ميزان محبوبيت وبسايت از آن استفاده مي كند. هر چقدر تعداد و كيفيت وبسايتهايي كه به ول سايت شما لينك بر قرار كرده اند بيشتر باشد، به همان ميزان PR شما...
اين مسئله مي تواند دلايل متعددي داشته باشد. يكي از اين دلايل تغيير در الگوريتم رنكينگ گوگل بوده كه به آن اصطلاحا Google Dance يا رقص گوگل مي گويند. بسياري از وبسايتها در اثر اين تغييرات به رتبه هاي پايين تر نزول مي كنند و حتي ممكن است از ايندكس گوگل حذف شوند.
اگر PR شما كاهش پيدا كرده اين خود...
تعيين اينكه آيا من در ليست سياه گوگل هستم يا نه
دوست عزيز
به درستي نمي توان گفت كه آيا وب سايت در ليست سياه گوگل قرار دارد يا نه. ولي مي توان بعضي از معيار هايي كه احتمال Ban بودن وب سايت را نشان مي دهند، مورد بررسي قرار داد.
در ابتدا نام دومين خود را در گوگل جستجو كنيد، اگر هيچ نتيجه اي...
دوست عزيز
گوگل براي ايندكس كردن صفحات وب دقيقا نظير يك كاربر واقعي عمل مي كند. اسپايدر گوگل از طريق لينكهاي موجود در صفحات آنها را ايندكس كرده و اگر با ارسال چندين تقاضا - Request به صفحه مورد نطر دسترسي پيدا نكند آنرا رها مي كند.
البته به اين نكته نيز باشد توجه كرد كه اگر قبلا صفحات شما براي...
بررسي تعداد صفحات ايندكس شده در موتور جستجو
دوست عزيز
شما قبل از اينكه رتبه خود را براي كلمه و يا كلمات خاص در موتورهاي جستجو بسنجيد، بايد مطمئن شويد كه آيا صفحات وب سايت شما توسط گوگل ايندكس شده اند يا نه و اينكه در Cache گوگل صفحات شما وجود دارند يا نه.
براي اينكه تعيين كنيد چه صفحاتي...
Alexa یک موتور جستجوگر مستقل نیست!
Alexa در سال 1996 بوجود آمدو جزو موتورهای جستجوگر مستقل محسوب نمیشود. نتایج Search آن توسط Google تامین می شود و نتایج دایرکتوری آن از طریق Dmoz تامین می شود. می توان آن را یک نوع وب سرویس تلقی کرد.
این وبسایت در سال 1999 توسط شرکت Amazon خریداری شد.
یکی...
آیا متا تگها هنوز اهمیتی در رتبه بندی صفحات وب دارند؟
یکی از روشهائی که چند سال پیش در بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجوگر استفاده می شد، قرار دادن کلمات کلیدی در متا تگها بود و اکثر موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی موجود در این تگهای HTML صفحات وب را رتبه بندی می کردند ولی با تغییر در...
طبقه بندی سیستمهای جستجو
از اینکه زحمت کشیدید و چنین لیست مفیدی را ارئه دادید بسیار تشکر می کنم. من هم به خودم اجازه دادم که چنین طبقه بندی را برای سیستمهای جستجو ارائه دهم.
بطور کلی می توان سیستمهای جستجو را به 4 گروه زیر تقسیم کرد:
1. موتورهای جستجوگر یا شاخصهای جستجو Search Indexes که...
مفهوم Page Rank در موتور جستجوگر Google
موتور جستجوگر Google برای تعیین میزان اهمیت صفحات وب از معیاری به نام Page Rank یا به اختصار PR استفاده میکند. عوامل موثر در PR را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
1. تعداد لینکهای خارجی موجود از صفحات دیگر به صفحه موجود.
2. کیفیت لینکهای وارده به صفحه...