با سلام خدمت دوستان عزیز
عذرخواهی مرا بپذیرید به خاطر وقفه ای که در تکمیل کردن این تاپیک داشتم .
انشا الله بعد از بررسی مجدد پست ها و نگارش کامل و تایپ آنها ، بزودی این تاپیک را تکمیل می کنم .
با تشکر
Amir
elsa عزیز سلام
من با قسمتی از صحبت های شما موافقم با بخشی نه
من در تاپیک ها قبل هم گفتم که : یا شما استعداد دارید یا ندارید . پس اگر دارید نیازی ندارید که صرفا فیلم زندگی خودتون رو بسازید . اگر اینطور بود دیگر فیلمی در جهان ساخته نمی شد .
در حوزه فیلنامه نویسی کسی موفق تره که ایده های نو...
سلام به همه دوستان
به نظر من مهارت و شناخت اصول تنها 30 درصد کار را به اتمام می رساند
تجربه مهمترین فاکتور به حساب میاد . من قصد توهین به کسی را ندارم ولی کارکردن بدون تجربه کافی = شکست شدید !!
حال شما هم از نظر روحی ضربه می خورید هم از نظر مال که بخش اولش شدیدتر می باشد .
من...
من مطالبم را بسیار کلی توضیح دادم و بحث در این حواشی بسیار است
حالا از دوستان دیگر در خواست دارم اطلاعات و تجربه خودشان را در این تاپیک قرار دهند و در مورد آنها به بحث بپردازیم
من فکر میکنم ذکر یک تجربه توسط شما ، استارت نوشتن یک کتاب در مورد مسائل فنی می باشد
یا علی
در ویدئو کلیپ نور در خدمت اهداف کارگردان است و اصولا کارگردانان ویدئو کلیپ خودشان طراحی نور را انجام می دهند
شما در ویدئو کلیپ با یک سری فریم که هر کدام پلان نقاشی شده افکار کارگردان است مواجه هستید
ممکن است درک یک انسان معمولی از یک ویدئو کلیپ درک ناقصی باشد و لی کارگردان سعی می کند این...
در یک فیلم مستند که البته انواع مختلفی هم دارد دارای نورپردازی خاص می باشد.
مثلا مستند داستانی با مستند روایی یا مستند آموزشی تفاوت های بسیاری دارند و معمولا پسوند آنها تعریف کننده نوع نورپردازی آنها می باشند
شما در یک فیلم آموزشی باید از نورهای آمبیانس به وفور استفاده کنید و تصویری نرم را...
خوب حالا تقریبا با اصول نورپردازی کمی آشنا شدید
ما در ژانر های مختلف ، نورپردازی های مختلفی داریم
مثلا نورپردازی فیلم های جنایی با یک فیلم مستند یا یک ویدئو کلیپ در حوزه های مختلفی تعریف می شه .
شما در یک پلان از یک فیلم جنایی برای تاثیر گذاری بیشتر از نورهای تخت و خشن استفاده می کنید و...
وایت بالانس محیط به این صورت است که ما سعی داریم دماهای مختلف رنگها را به هم نزدیک کنیم و یک نتیجه مناسب بگیریم دوربین همینطور که لانگ شات صحنه را دریافت می کند اهرم را جابجا می کنیم
گاهی اوقات ما ( مثلا در کروماکی ) رنگ سبزمان درست در نمی آید و هر چه با نورها کار می کنیم درست نمی شود در...
من کوچیک همتونم !
ادامه بحث
کنترل نور :
تمام دوربین ها با مشکلاتی در رابطه با نور های دارای دماهای مختلف رنگ روبرو هستند . از این رو در همه دوربین های نیمه حرفه ای و حرفه ای سیستم تصیحیح رنگ وجود دارد ( WHITE BALLANCE , BLACK BALLANCE (
حال شما با انواع و اقسام نور در صحنه مواجهید که...
حال یک مثال :
مثلا شما در یک اتاق خواب هستید و می خواهید نور شب را القا کنید . بهترین کار در این حالت اضافه کردن نور های غیر طبیعی و به حداقل رساندن نور های طبیعی می باشد .
نکته مهم : هیچ گاه منطق را در نور پردازی از یاد نبرید .
اگر در تصویر شما حتی یک چراغ خواب یا آباژور وجود نداشته باشد...
تخطی از قواعد :
اگر چه در تلویزیون گاهی اوقات از قواعد نورپردازی تخطی می شود ولی نتایج خوبی به دست می آید .
شیوه معمول نصب یک منبع نور ثانوی عبارت است از قرارگرفتن منبع عقبی و منبع اصلی در یک سمت موضوع فیلمبرداری . ولی اگر منبع عقبی را در سمت مقابل قرار دهیم جنبه داراماتیک صحنه را بالا می...
موضوع بعدی نور پارچه میباشد که بهترین حالت نور دادن از روی سقف یا پرژکتور های با پایه های بلند می باشد که یک نور یک دست را در سرتاسر پارچه ایجاد کند
کار نورپردازی کروماکی نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد و ممکن است این کار حدود 5 تا 6 ساعت کار ببرد
تازه بعد از اتمام کار خواهید دید که...
نور پردازی در کروماکی :
حالا شما به یک مرحله بالاتر رفته اید و در یک استودیو مشغول ضبط سکانس های کروماکی ( بک آبی یا سبز ) هستید .
مهمترین مسئله در اجرای خوب کروماکی نور پردازی هست .
مثلا سوژه در مقابل پارچه سبز ایستاده و شما باید نور صورت و بک لایت او را اصطلاحا در آورید ( کلمه مورد...
منم از همه شما ممنونم . اگر اشکال تایپی دارم باید من را ببخشید چون خیلی سریع تا فرصتی پیدا می کنم میام و شروع به نوشتن مقاله می کنم .خدا رو شکر سرم خیلی شلوغه ! الان با 4 شبکه دارم کار می کنم . هر کسی که منو می بینه می گه این چه جور زندگییه !!!!!
خوب ادامه بحث :
اثر هر نور ویدئویی می...