Render

  • شروع کننده موضوع Fa
  • تاریخ شروع

Fa

Well-Known Member
می خوام بدونم برای رندر سریعتر و بهتر چه کارهایی باید انجام بدیم . ممنونم
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بستگی داره به اینکه رندری که می خوای بگیری چی هست. سنگینه، سبکه، کیفیت زیاد می خواید، کیفیت پایین می خوای، Gi لازم داره، لازم نداره، AO می خواد یا نه و یه سری چیزایه دیگه. در کل برای اینکه زمان رندر بیاد پایین باید رزولیشن کار و کیفیت رندر بیاد پایین. البته بعضی از پارامترها زیاد کردنشون فقط زمان رندر و می برن بالا در صورتی که زیاد کیفیت کار رو بالا نمی برن.
حالا شما می خوای یه فایل نمونه بذار روی اون کار کنیم بهت بگم چه کارایی بکنی.
مشکلی بود در خدمتیم.
 

Fa

Well-Known Member
مثلاً همون فايلي كه خودت رندر گرفته بودي . القدس لنا بود فكر كنم. من با سيستمم 36 دقيقه ي رندر كردم .
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خب اونا تمام تنظیماتش رو من بالا گرفتم. علاوه بر اون چون منو اونو توی یه استودیو با سه تا نور Area و سایه های Area به علاوه GI و AO و sss Materrial رندر گرفتم زمانش خیلی زیاد بوده. البته من خودم فکر کنم اونو توی زیر 4 دقیقه رندر کردما.
 

Fa

Well-Known Member
ميشه اين مخفف ها رو هم بگي چين ؟ و اگه فضولي نباشه سيستم شما چي هست
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
GI = Global illumination از محیط نور میگیره. یعنی اگه تو محیط بیشتر آبجکت های قرمز باشه.
محیط به قرمزی میزنه !!! اوکی ؟!

AO = ambient occlusion به این صورت عمل میکنه که زیر آبجکت یه هاله سایه ایجاد میشه. به اون رندر امین توجه کن منظورم رو میفهمی.

sss Material = Sub Surface Scattering معنیش رو یادم رفت والا. ولی واسه درست کردن پوست آدم. مثلا نور از پشت به سر یه آدم میندازی. پشت گوشش یکم نور رد میشه. !!! (شرمنده. نمیدونم چطور توضیح بدم)

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ميشه اين مخفف ها رو هم بگي چين ؟ و اگه فضولي نباشه سيستم شما چي هست

اول یه تشکر بکنم از HSN_MAYA بابت توضیحات خوبش. ولی فکر نکنم هیچ کدومش رو شما متوجه شده باشی :green: ، آخه توضیحات کلی بود.
خب اول بریم سراغ GI که استفاده اش بیشتر از بقیه است. HSN_MAYA جان گفتن مخفف چی هست. خب منظور از Global illumination نور محیطی هست. یعنی جدای از light هایی که توی کارت گذاشتی محیط هم یه نور جدا محسوب می شه و صحنه ات رو روشن می کنه.. برای اینکه اینو توی cinema 4d تست کنی من یه فایل می ذارم. اینو باز کن و با همین تنظیمات رندر بگیر. بعد از اینکه رندر گرفتی برو توی render Setting و تیک گزینه Global illumination رو بذار و یه بار دیگه رندر بگیر و نتیجه رو ببین.
در مورد AO خم باید بگم یه کم توضیحش سخته و من دقیق نمی تونم بگم اما بهت بگم که کار اینه که میاد محل برخورد های اجسام و آبجکت های مارو به همون اندازه که توی تنظیمات AO مشخص کردیم تیره می کنه تا لبه ها و گوشه های اجسام بهتر دیده بشن.
در مورد sss هم این لینک رو ببن. یه فایل دیگه هم می ذارم. اونم یه تست برای SSS. اول یه رندر بگیر. این آبجکتی که توی کاره با sss material است. برای اینکه بدون sss رندرش کنی تنظیمات متریالش رو بیار و تیک چانل luminance رو بردار و بازم رندر کن. فرقشو خودت می بینی. خب اگه بخوام یه توضیح هم در موردش بدم باید بگم یه برگ کاغذ ناز بردار و بگیر جلوی نور. البته جلوی کاغذ یه چیزی بگیر که یه سایه روی کاغذ بیفته. بعد سعی کن اونو توی cinema 4d بسازی. مهم اون سایه است که با اینکه اون طرف کاغذ ایجاد می شه اما تو از پشت کاغذ هم اون سایه رو می بینی و توی این کار رو به جز با sss material نمی تونی پیاده اش کنی توی دنیای 3D.
امیدوارم توضیحات کافی بوده باشه.
راستی مشخصات سیستم من هم اینه:
CPU: AMD phenom 2 x6 1090t
RAM: geil 4gb 1333
Geraphic: ati radeon hd 5450
motherboard: msi 890fxa-gd70

موفق باشی و سربلند.
 

پیوست ها

  • Gi Test 01.rar
    15.7 کیلوبایت · بازدیدها: 16
  • Moose.rar
    36.4 کیلوبایت · بازدیدها: 14

Fa

Well-Known Member
ممنون از هردوتاتون .بله فهمیدم هنوز یه کم میفهمم.:) دوستتون دارم . فعلا Dudes
 

جدیدترین ارسال ها

بالا