ميشه اين مخفف ها رو هم بگي چين ؟ و اگه فضولي نباشه سيستم شما چي هست
اول یه تشکر بکنم از HSN_MAYA بابت توضیحات خوبش. ولی فکر نکنم هیچ کدومش رو شما متوجه شده باشی
، آخه توضیحات کلی بود.
خب اول بریم سراغ GI که استفاده اش بیشتر از بقیه است. HSN_MAYA جان گفتن مخفف چی هست. خب منظور از Global illumination نور محیطی هست. یعنی جدای از light هایی که توی کارت گذاشتی محیط هم یه نور جدا محسوب می شه و صحنه ات رو روشن می کنه.. برای اینکه اینو توی cinema 4d تست کنی من یه فایل می ذارم. اینو باز کن و با همین تنظیمات رندر بگیر. بعد از اینکه رندر گرفتی برو توی render Setting و تیک گزینه Global illumination رو بذار و یه بار دیگه رندر بگیر و نتیجه رو ببین.
در مورد AO خم باید بگم یه کم توضیحش سخته و من دقیق نمی تونم بگم اما بهت بگم که کار اینه که میاد محل برخورد های اجسام و آبجکت های مارو به همون اندازه که توی تنظیمات AO مشخص کردیم تیره می کنه تا لبه ها و گوشه های اجسام بهتر دیده بشن.
در مورد sss هم این
لینک رو ببن. یه فایل دیگه هم می ذارم. اونم یه تست برای SSS. اول یه رندر بگیر. این آبجکتی که توی کاره با sss material است. برای اینکه بدون sss رندرش کنی تنظیمات متریالش رو بیار و تیک چانل luminance رو بردار و بازم رندر کن. فرقشو خودت می بینی. خب اگه بخوام یه توضیح هم در موردش بدم باید بگم یه برگ کاغذ ناز بردار و بگیر جلوی نور. البته جلوی کاغذ یه چیزی بگیر که یه سایه روی کاغذ بیفته. بعد سعی کن اونو توی cinema 4d بسازی. مهم اون سایه است که با اینکه اون طرف کاغذ ایجاد می شه اما تو از پشت کاغذ هم اون سایه رو می بینی و توی این کار رو به جز با sss material نمی تونی پیاده اش کنی توی دنیای 3D.
امیدوارم توضیحات کافی بوده باشه.
راستی مشخصات سیستم من هم اینه:
CPU: AMD phenom 2 x6 1090t
RAM: geil 4gb 1333
Geraphic: ati radeon hd 5450
motherboard: msi 890fxa-gd70
موفق باشی و سربلند.