Cinema 4D چیست؟ ♥♥♥♥♥♥

7alma

New Member
Cinema 4D چیست؟
Cinema 4D برنامه ای برای مدلسازی سه بعدی، انیمیشن سه بعدی، نورپردازی و رندرینگ می باشد که توسط شرکت Maxon ارائه شده است . این نرم افزار بعد از 3ds قدیمی ترین نرم افزار سه بعدی و بعد از Houdini گرانترین نرم افزار سه بعدی هست


منبع: 7alma.ir
7alma.blogsky.com
dfmrendering.com
propersia.com
cin4d.com

نسخه اولیه نرم افزار در سال 1991 و با نام fastray به بازار آمد . و تا کنون 4 بار جایزه mac user awarad در رشته 3d softwares را از آن خود کرده.
و نسخه جدید آن در حال حاضر ( شنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۲) Cinema 4D R14 می باشد.
این نرم افزار در افزودن بساری از امکانات پیشتاز بوده امکاناتی نظیر : BodyPaint 3D , Dynamics , Hair , MOCCA , MoGraph , PyroCluster , Thinking Particles , Xpresso , Sketch & Toon , Sculpting Tools ,............
که در سال 2012 ماژول Dynamics این نرم افزار جایزه اول cg software را از آن خود کرد.
میشه گفت بی نظیر ترین ماژول افزوده شده به این نرم افزار MoGraph هستش (که برای ساخت موشن گرافیک تلوزیونی هست) که سافت ایمیج با الهام از ان ماژول ice را ارائه داد که نسبت به MoGraph بسیارپیچیده هست .
C4D دارای یکی از بهترین و راحت ترین رابط های کاربری در بین نرم افزارهای سه بعدی دارد. وجود ابزارها قدرتمند مدلسازی باعث شده است که به عنوان مثال اگر ساخت یک صحنه در 3Ds Max در یک ساعت صورت گیرد، همان صحنه را میتوان در نصف آن زمان در C4D ایجاد کرد
از دیگر امکانات این نرم افزا میتوان به بخش بسیار قوی و در عین حال آسان برای ساخت انواع بافت ها و متریال اشاره کرد که این بخش به لطف BodyPaint به یه ابر قدرت تبدیل شده. BodyPaint یک نرم افزار جانبی است که همراه با C4D نصب و در محیط آن اجرا میشود و یکی از مشکلات بزرگ کاربران را حل میکند .
ایجاد بافت برای کاراکترها و مدلها و قرار دادن دقیق آن بر روی مدل، یکی از معضلات مدلسازی است و BodyPaint آن را به راحتی حل کرده است و با خیال راحت میتوانید کاراکترها و مدلهای خود را واقعی تر کنی
C4D در رندرینگ نیز یکی از بهترینهاست C4D داراری سیستم GI قدرتمند که با وجود آن میتوانید بدون وجود پلاگینهای دیگر، رندرهای بسیار واقعی و طبیعی بدست آورید.
نکنه بسیار مهم این که این نرم افزار سازگاری بسیار خوبی با نرم افزارهای adobe دارد به طوری تعامل با نرم افزار Adobe After Effects CS5 و Cs6 افزایش یافته می توانید پروژه خود را مستقیما به این نرم افزار ارسال کنید.
قرار است که Cinema 4D R14 یکی از بهترین ها باشد کاربران این نرم افزار از این پس از استفاده از نرم افزارهای مدل سازی و پیکر تراش مانند MudBox و ZBrush بی نیاز شدند. از این پس Cinema4d مجهز به Digital Sculting شد تا توانایی های خود را به رخ دیگر نرم افزارهای بکشد.
توسعه دهندگان شرکت Maxon از کاربران جلوه های ویژه غالف نشده اند و تغییرات زیادی را به منظور استفاده هر چه بیشتر آنها از Cinema 4D R14 پیاده سازی کرده اند. موتور رندر این برنامه باز هم توسعه داده شده و در این بین سرعت رندرینگ افزایش یافته است. همچنین تعداد بسیار زیادی تغییرات در موتورها و الگوریتم های Global illumination اضافه شده و کارایی این بخش از موتور رندرینگ به مراتب افزایش داشته است
C4D دارای نسخه های متفاوتی است که هر یک از آنها برای اهداف جداگانه ای بهینه سازی شده اند که شامل (Prime, Broadcast, Visualize, Studio) نسخه ی C4D Studio، کاملترین نسخه از این سری است و در بازارهای ایران نیز به راحتی قابل دسترس است. تمام امکانات در این نسخه وجود دارد.
c4d یکی از غنی ترین منابع آموزش را دارد که میلیونها کاربر از سراسر نقطه جهان دارد
تعدادی از فیلم ها و انیمیشن که از c4d استفاده کردن

The Girl with the Dragon Tattoo
Beowulf
The Ship-boys of Bontekoe
The Golden Compass
Surf's Up
We Are the Strange
Spider-Man 3
Monster House
War of the Worlds
Chronicles of Narnia
Serenity
Inception
Doom
Prehistoric Park
Homework
Van Helsing
Bernd das Brot
Generation
The Polar Express
TV Patrol (logo and in-newscasting props)
King Arthur
June 17, 1953, State of Emergency
Open Season[2]
He Was a Quiet Man
Surrogates
Tron: Legacy
Roger Waters: The Wall Live tour projections (some of them) [3]
Iron Man 3
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بسیــــــــار ممنون ازت توضیحاتت اما عجیبه !
دوست عزیز بنده دقیقا یک متنی دارم ، این فیلم ها داخلشه و نوشته با مکس و مایا و ... ساخته شده مخصوصا :
The Girl with the Dragon Tattoo محصول Blur
Spider-Man 3 که با مکس نوشته بود ...
Surf's Up هم نوشته بود مایا !
Monster House هم سافت ایمیج ، جالبه فکر میکنم از BodyPiant و از بعضی امکانات استفاده و بیس کار تو این نرم افزار نبوده .
موفق باشی:rose:
 

yas_d

Member
یک چیز برای من همیشه جای سوال هستش و برام خیلی‌ هم جالبه
شما به لیست کار‌های رندر شده توسط رندرمن اگه مراجعه کنید اکثر فیلم هارو خواهید دید و جالبتر از اون اینکه همون فیلم هارو توی لیست کار‌های mentalray هم خواهید دید و از یون جالبتر هم اینکه توی لیست Vray هم خواهید دید
حالا برای نرم افزار‌ها هم همینطوریه ، بحث لیست کار‌های انجام شده که میاد وسط یجورایی همهٔ نرم افزرا انگار دخیل بودن توش و هر کس ادعا می‌کنه که این کار با اون نرم افزار انجام شده-
حالا چیزی که من متوجه شدم و خودم رو قانع کردم این بود که توی پروژه‌های عظیمی‌ مثل فیلم‌های سینمایی یا انیمیشن‌های سینمایی تقریبا می‌شه گفت هر قسمتی‌ رو یک شرکت انجام میده و کار مال ۱ شرکت نیست و توی اون شرکت‌های بزرگ تمام نرم افزار‌ها وجود دارن و هر قسمت رو قرار نیست با ۱ نرم افزار فقط برن جلو ممکن از هر چیزی استفاده کنن- شاید به همین دلیل که حتا اگه قسمت کوچکی از کار با یک نرم افزار هم انجام بشه باز توی لیست و رزومهٔ اون نرم افزار قرار میگیره:)
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
تا اونجایی که خبر دارم، Houdini قدیمی تر از این حرفهاست،حتی از 3ds max هم قدیمی تر هست. اولین نسخه ش با نام Prisms در سال 1987

منتشر شد که تا ورژن 7 هم ادامه داشت بعد در سال 1996 اسمش به Houdini 1 تغییر کرد
 

7alma

New Member
در مورد سوال yas_d و LinkinForEver با يبگم كه حرف شما درست هست براي ساخت فيلم و انيميشن از يه نرم افزار استفاده نميشه و شما مي توانيد با رجوع به سايت نرم افزار از ميزان استفاده نرم افزار در فيلم ها اطلا پيدا كنيد
در اين رابطه شما به لينك زير مراجعه كنيد
http://www.maxon.net/en/customer-stories/movies.html

در مورد بحث Shahryar Mirbozorgi
بايد بگم كه هيچ يك از ما كامل نيستيم و انجمنهاي اين چنيني باعث شده تا با بحث و تبادل نظر اشكالاتمان ريخته بشه
من در مورد Houdini اطلاعاتي ندارم و از شما بابت اين اطاعات تشكر ميكنم
 

30min

Banned
جالب تر اینجاست که ما هر چیزی که میبینیم گرون تر با توجه به دیدی که تو اقتصادمون داریم فکر میکنیم بهتره !
خب طبیعی که خیلی دروغ ها گفته میشه که یک موتور رندر یا یک نرم افزار برتر جلوه داده بشه اما چیزی که هست و مشخص رقابتی که بین این غول ها هست و هر امکانی که باعث بشه یکیشون بیشتر به چشم بیاد بلافاصله توسط رقبا به نرم افزار خودشون اضافه میشه به همین دلیل نمیشه گفت این بهتر یا اون .
شاید اگه این مقایسه ها رو تو نرم افزارهایی که توش مسلط تر هستید انجام بدید به همین حرفی که زدم میرسید .
الان به نظر شما کورل بهتر یا ایلاستریتور ؟! چرا ؟
:) خب ذهنتون و مشغول نکنید دیگه ای بابا برید کار کنید که و پول در بیارید پووووووووووووووووووووووول ;)
موفق باشید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
با همه کلوهم موافقم ، بله دقیقا ، اما فکر میکنم مکس هم بوده در سال 1988 با نام YoustGroup 3D
بعد تغییر یافته به 3D Studio Max و بعد هم به 3Ds Max ، بعد هم به لطف ایرانی ها 3D max :دی و به لطف بنده کلا Max:lol:

خوب دیگه ما بریم ، اینجا مبحث C4D ، اصلا من اینجا چیکار میکنم :soot::?:
 

7alma

New Member
بينيد دوست عزيز 30min
جديدن يه عادت بدي ما داريم پيدا ميكنيم كه هركي از ما راهنمايي ميخواد ما به جاي راهنماي و كمك در انتخاب ابزار بهش ميگيم كه برو كار كن و ...........
درحالي كه ما بايد به نسبت فعاليتش ابزار مناسبي برايش معرفي كنيم
به طور مثال
من مي خوام ريگ كاراكتر ( 3D Character Rig) ياد بگيرم c4d و مكس و مايا و.... همه اينها اين قابليت را دارند
ولي شما بايد نرم افزاري را معرفي كنيد كه بهترين ابزار را براي اين موضوع داشته باشن
يه مثال ديگه براي ساخت تيزر تبليغاتي
من با مكس كار ميكنم و از زماني كه با c4d آشنا شدم و كار ميكنم كارهايي كه توي مكس يه رويا بود تو c4d يه خاطر هست
نميگم اين كارارو نميشه تو مكس انجام داد بايد گفت براي انجام دان ان در مكس بايد شاخ غول شكست اميد وارم تونسته باشم منظورمو برسونم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
باز اومدم :دی
بله دقیقا هر نرم افزار تو یک چیز برتری داره حالا ما باید بیایم تمام این طرف ها رو باهم استفاده کنیم ، بعد اونموقع کار مون ردیف میشه
مثلا از دیشب دارم با Mubox کار میکنم ، خیلی باحالا شما توی مکس Bone میدید send to mudbox میزنید ، بعد اونجا با ابزار پیشرفته ، Skin میکنی دوباره Send to max ...
موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا