۸۰ درصد درآمد تبلیغات اینترنتی برای گوگل

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
در حال حاضر گوگل ۸۰ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات اینترنتی را از آن خود كرده است.
به نقل از Vnunet، استفاده از اینترنت در بسیاری از جوامع و كشورها تا بدان حد افزایش یافته كه صاحبان مشاغل عمدتا ترجیح می دهند از اینترنت و سایت های مختلف برای تبلیغ كالا و خدمات خود استفاده كنند.
بررسی های موسسه پژوهشی Enders حاكی است كه یك پنجم بودجه تبلیغاتی شركت های و موسسات مختلف تجاری در انگلستان در سال ۲۰۰۸ صرف تبلیغات اینترنتی خواهد شد.
بر همین اساس پیش بینی می شود كه در این كشور صرف پول برای نمایش آگهی در سایت های مختلف در سال ۲۰۰۸ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۲۶ درصد افزایش یابد و به ۳.۵۶ میلیارد پوند برسد.
از سوی دیگر اقبال به تبلیغات تلویزیونی در سال ۲۰۰۸ كمتر شده و صرف هزینه برای آن با ۲.۵ درصد كاهش نسبت به سال ۲۰۰۷ به ۳.۳۹ میلیارد پوند خواهد رسید.
این اولین بار است كه تبلیغات اینترنتی در انگلستان از تبلیغات تلویزیونی محبوب تر می شود.
در حال حاضر گوگل ۸۰ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات اینترنتی را از آن خود كرده است. دلیل اصلی این امر سیستم خاص نمایش آگهی این سایت است كه در قالب آن تبلیغات ارائه شده به گوگل بر مبنای میزان سازگاری محتوای آن با محتویات هر سایت در آنها به نمایش درمی اید وبه ازای تعداد كلیك ها سهمی به سایت میزبان آگهی تعلق می گیرد.
گوگل همچنین بابت نمایش آگهی های متنی مرتبط با كلیدواژه های جستجو شده در این سایت پول كلانی دریافت می كند.
برخی كارشناسان معتقدند افزایش محتویات ویدیویی در وب موجب رونق بیشتر تبلیغات اینترنتی شده است. بررسی های Enders حاكی است در سال ۲۰۰۸ حدود ۳۵ میلیون پوند صرف تبلیغات انلاین ویدیویی خواهد شد.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا