یک مشکل ( در Hide کردن )

امین تری دی

Active Member
سلام بچه ها میشه

بفرمایید

چطور میشه در مایا قسمتس از Object رو Hide کنم

مثلا قسمتس از Face های یک Plane رو

ممنون
 

mode

New Member
سلام
شما می تونید چنتا از face هایی رو که می خواهید نامرعی یا hide شوند را انتخاب و به آنها یک ماده از نوع lambert بدون انعکاس بدهید سپس Tranceparency اون رو صفر کنید
امید وارم منظورتون همین باشه
 

cs_mohsen

Member
نه قسمتی از یک فیس رو میگه امین نه یک فیس مگر یک فیس رو چند فیس کنی به صورت دلخواه به نظر من
با منظور امین چند تا فیس از یک پلن رو میگه که همونی که mode میگه راه خیلی خوبیه ا بهتر از اون اینه که فیس های اون رو جدا کنی یعنی فیس های مورد نظر رو یک آبجکت جدا کنی با اکسترود و کمباین بعد در لایه قرار بدی و کلا هاید بشه که حتی انتخاب هم نشه اگه متوجه نشدی بگو جزئی تر توضیح بدم
 
آخرین ویرایش:

امین تری دی

Active Member
ممنونم بچه ها کاملا متوجه منظور شما شدم ولی

این که خیلی سخت شد و یک مقدار هم وقت گیره

توی مکس ظرف سه سوت این کار انجام میشه

چرا این قدر توی مایا کار سخت شد

لطفا یک توضیحی بدید ممنون میشم
 

MayaMana

Banned
راستش بچه ها قصدشون خیره ولی کمی اشتباه راه نمایی میکنن

این کار توی مایا اینطور هست که هر چند تا از face های یک polygon رو که انتخاب کردی بالای panel ، کنار panels قسمتی هست که نوشه show و اینکا رو میکنی :

show>isolate selected>view selected

که اون قسمت رو برات نگه میداره و بقیه رو hide میکنه اگر میخوای دوباره به حالت قبل بر گردی کافیه این کار رو تکرار کنید

موفق باشیی
 

cs_mohsen

Member
نه دیگه اینی که میگی باید کل فیس ها ی غیر از اون قسمت انتخاب شن یعنی Reverse Select که خیلی وقت گیر میشه اما با روش زیر که خیلی ساده هست می تونی اون قسمت دلخواه رو Hide کنی که انتخاب هم نشه یعنی اگار وجود نداره یا بهتر Visible غیر فعال هست
خیلی ساده است کامل توضیح دادم :

ببین این plane زیر می خوایم قسمت های انتخاب شده (4 تا فیس) رو Hide کنیم

1.gif


یک راه اینکه متریال جدید بدیم به 4 تا فیس مون و Trancparenc رو تغییر بدیم که خودتون می دونید :

2.gif


ولی فیس ها سرجاشون هستند و انتخاب میشن و ...
روش دیگه اینکه 4 تا فیس رو Extract کنیم تا یک آبجکت جدا از Plane بشن :

3.gif


4.gif


سپس در قسمت پایین Channel Box از منوی Layers یک لایه جدید و خالی ایجاد کنیم
Layer>Create Empty Layer

5.gif


حالا لایه و فیس ها رو یا بهتر فیس های جدا شده که یک آبجکت هستند رو انتخاب کنیم و روی لایه کلیک راست و گزینه Add Selected Object رو انتخاب می کنیم تا آبجکت در داخل لایه قرار بگیره

حالا برای اینکه Hide بشه در Visible لایه رو False می کنم (V رو برمی داریم) : یا می تونیم Template کنیم و ...

7.gif


والسلام
 

MayaMana

Banned
بله حق با شماست

روشی که شما میگید وقتی که فرقی نمیکنه که جسم شما تکه تکه بشه...
ولی وقتی یک geometry دارین چی؟؟

به طور مثال توی تصویر اول، روش من این هست که اون چهار face رو انتخاب میکنم وبعد با گرفتن shift روی کل geometry ، اینبار face هایی که بار قبل انتخاب نشده بودند انتخاب میشوند و isolate selected ....

اینطوری من فقط الان یک polygon دارم یعنی همون چیزی که میخوام بعلاوه اینکه میتونم روی قسمتهایی که میخوام بهتر تمرکز میکنم...

ولی کلا استفاده از layer ها جنبه های خوبی داره مخصوصا وقتی که با scene های بزرگ و geometry های زیاد سرو کار داری...

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا