یک سوال در مورد Dynamic

سلام دوستان ...
من یک سوال داشتم ///

ببینید من چند تا Active Rigid Body دارم که به آنها Gravity دادم و همه روی یک سطح Passive rigid Body قرار دارند .... وقتی انیمیشن رو اجرا می کنم یکی می افته و به بغلی می خوره بلغی می افته رو بعدی و به همین صورت ...
اما یک مقدار که می گذره می بینم انیمیشن شروع می کنه به تیک انداختن دلیلش هم افزایش محاسباتی هست که داره انجام می شه به خاطر اینه که میزان برخوردها زیاد می شه ....

می خوام یک کاری بکنم که یک چند ثانیه که از برخورد هر شی با شی بغلیش گذشت دیگه رو اون محاسبات مربوط به برخوردها و جاذبه و .... انجام نشه ... تا میزان محاسبات پایین بیاد و انیمیشن تیک ناندازه و سرعت بره بالا ....
چجوری می تونم این کار بکنم ... اگه نیاز به کد داره لطفا source code رو بذارید

ممنون .
 

blizzard

Member
Shoma mitoni Animasion eto az halate Dynamic dar biyari va be Key Frame tabdil koni bara in kar
Menu
Edit

Keys

Bake Simulasion
 

aram145

New Member
در دینامیک محاسبات همیشه انجام می شه تنها کاری که می تونی بکنی اینکه محاسبات رو ذخیره کنی تا در دفعات بعدی دوباره تکرار نشن
 

majidhoma

Member
dynamic and Active attribute

www.majidhoma.blogfa.com
شما باید active rigid object خود را انتخاب کنید و در قسمت box channel صفت Active را کلید بزنید . مثلا در فریم 20 کلید زده Active= on و در فریم 50 کلید زده active = off و نتیجه را مشاهده کنید .
وقتی off است هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و freeze می شود.و این را بدان که در زمانی که active خاموش است می توانی خودت به وسیله keyframe شی را حرکت دهی تا زمانی که on می شود توسط dynamic به حرکت خود ادامه دهد.و این شیوه کاربرد فراوانی در هدایت اشیاء به سمت اهداف دارد
www.majidhoma.blogfa.com
در مورد mesh مربوط به object ها بیشتر توضیح بده شاید اشکال از اون باشه.
 
سلام ...
ممنون از جوابا ....
من اینو می دونم اما می خوام بدونم با چه کدی می شه تشخیص داد که آیا شی به شی دیگری برخورد کرده یا نه ...
 

REZA59A

Member
برای حرکت دینامیک بعد از محاسبات باید از کش یا از Bake Simulasion استفاده کنی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا