یاهو به حامیان Open Social گوگل پیوست

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
امروز شرکت یاهو حمایت خود از پلتفرم Open Social گوگل را اعلام کرد. پلتفرم ساخت ابزارهای کاربردی شبکه های اجتماعی Open Social ایده کمپانی گوگل بود که در ماه نوامبر گذشته از آن پرده برداری شد.

پیش تر سایت پر طرفدار MySpace پشتیبانی از این ابزار را اعلام کرده بود اما حضور یاهو در میان زنجیره حامیان این پروژه معادلات بازار شبکه های اجتماعی را متحول خواهد کرد. گوگل که پیش از این کمپانی مایکروسافت را بدلیل ارائه پیشنهاد خرید یاهو سرزنش می کرد اکنون با جلب حمایت سایت یاهو می تواند مایکروسافت را از اندیشه خرید این کمپانی دور کند.

بر طبق اعلامیه رسمی یاهو که در بخش اخبار رسمی آن قرار گرفته است، یاهو به همراه "مای اسپیس" و "گوگل" موسسه غیر انتفاعی توسعه پلتفرم اجتماعی کد باز Open Social را ادامه خواهند داد.

همچنین با اعلام این خبر آدرس وب سایت www.opensocial.org به عنوان پایگاه اصلی این موسسه آغاز به فعالیت کرد. این خبر با توجه به آنکه تعداد بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان ابزارهای اجتماعی را خوشحال خواهد کرد اما باعث حسادت توسعه دهندگان سایت اجتماعی Facebook.com خواهد شد. سایت پر اهمیت "فیس بوک" که برای نخستین بار ایده ایجاد چهارچوب سازمان یافته برای ایجاد ابزارهای وب را معرفی کرد، تا کنون به جمع حامیان Open Social نپیوسته است.

همچنان پیوستن 'فیس بوک' به پشتیبانان "اوپن سوشیال" در حاله ای از ابهام قرار دارد زیرا که هیچ بیانیه رسمی در اینباره از مسولان فیس بوک انتشار نیافته است. به هر جهت پیوستن یاهو به گروه توسعه پروژه "اوپن سوشیال" می تواند حس طمع فیس بوک را نیز بیدار نماید.

رشد و حیات Open Social به عنوان یک چهارچوب جهانی برای ساخت ابزارهای مبتنی بر شبکه های اجتماعی و اکنون بهره بردن از نزدیک به 200 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا شرکت مایکروسافت را که 240 میلیون دلار در Facebook سرمایه گذاری کرده است را وارد چالش جدی خواهد کرد.

منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا