کپی رایتینگ چیست؟

reyhanas

New Member
در پاسخ به سوال کپی رایتینگ چیست؟ باید گفت، که کپی رایتینگ نوعی نویسندگی تجاری می باشد و یکی از اساسی ترین عناصر برای هر نوع بازاریابی است. نویسنده تلاش می کند با بهره گیری از قدرت کلمات، مخاطب را متقاعد و جذب کند، تا فروش بیشتری داشته باشد.

برای کامل تر پاسخ دادن به سوال ”کپی رایتینگ چیست؟” باید گفت، که کپی رایتینگ فرآیند نوشتن مطالب بازاریابی و تبلیغاتی متقاعدکننده می باشد. که این مطالب افراد را تشویق می کند، تا به نوعی اقدام بر انجام کار موردنظر کنند. یعنی هنر و دانش تولید محتوا، تبلیغاتی برای کسب و کار می باشد. مانند: خرید کردن، کلیک کردن بر روی آدرس سایت، کمک مالی به یک هدف و….

این مطالب نوشته شده می تواند شامل تبلیغات کتبی باشد، که به صورت چاپی و یا آنلاین منتشر می شود. یا می تواند شامل مطالبی باشد که به زبان می آید. مانند اسکریپت هایی که برای ویدیو استفاده می شود. به متن موجود در این موارد “کپی” گفته می شود، به همین دلیل نام آن کپی رایتینگ (Copywriting) است.
اطلاعات بیشتر:
هزینه سئو سایت چقدر است؟

کپی رایتینگ همه جا می باشد. به عنوان مثال شما می توانید از صندوق پستی خانه تان شروع کنید. چند نمونه واضح از کپی رایتینگ را پیدا خواهید کرد. مانند: تبلیغات برای رستوران های اطراف محل زندگی تان، ارائه دهندگان خدمات محلی، کاتالوگ ها، نامه های جمع آوری کمک های مالی از سازمان های خیریه، برگه های فروش برای محصولات مختلف، بسیاری از مطالبی که به صورت آنلاین می خوانید و… . همچنین بهتر است بدانید که به تبلیغات موجود در تلویزیون، بررسی کردن محصول در یوتیوب و نمونه هایی مشابه این نیز کپی رایتینگ می گویند.

آیا کپی رایتر همان کپی رایتینگ است؟

دقت کنید که کپی رایتر را با کپی رایتینگ اشتباه نگیرید. کپی رایت به حق قانونی انحصاری برای تکثیر و یا فروش آثار شخصی یک فرد مانند: کتاب، فیلم و…. اشاره دارد. نماد کپی رایت © می باشد.

کپی رایتر کیست؟

به صورت ساده می توان گفت، به کسی که تخصص آن کپی رایتینگ باشد، کپی رایتر (Copywriter) گفته می شود. کپی رایتر به یک نویسنده حرفه ای گفته می شود، که مسئول نوشتن متن و ترکیب آن با علم فروش، بازاریابی و تبلیغات می باشد. که در نهایت شروع به نوشتن متن های تبلیغاتی برای فروش می کند. که از این نوشته ها می توانند در جاهای مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پوسترهای تبلیغاتی در روزنامه ها و…. استفاده کنند. در نتیجه می توان گفت کپی رایتر کلماتی را می نویسد، که مخاطب را به انجام آن کار ترغیب و تشویق کند.

شخصی که وارد این حوزه می شود و قصد دارد یک کپی رایتر حرفه ای شود، باید در سه بخش عنوان نویسی، ساده نویسی و اختصاصی نویسی مهارت داشته باشد. همچنین علاوه بر این موارد برای یادگیری اصولی و نحوه بازاریابی به انگیزه و اراده قوی نیز نیاز دارد.

پس با تمام توضیحاتی که در بالا گفته شد می توان گفت که کپی رایتینگ هسته اصلی هر کسب و کاری می باشد. یعنی هر کسب و کاری به کمک کپی رایتر خود پیام های خود را با مشتریان خود به اشتراک می گذارد، تا بتواند بازار کار خود را گسترش دهد و مشتری های خود را حفظ کند. همچنین بتواند با کمک کپی رایتر برند، موقعیت شغلی و کسب و کار خود را به مردم معرفی و آن ها را آشنا کند. به عنوان مثال شرکت اپل برای توضیحات محصولات خود از کپی رایترها استفاده می کند.
اطلاعات مفید:
طراحی سایت فوری

آیا تفاوتی بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا وجود دارد؟

به صورت کلی کپی رایتنیگ اشاره به نوشتن مطالب تبلیغاتی و بازاریابی دارد. محتوا نویس اشاره به نوشتن صفحات اطلاعاتی و یا مقاله در وب سایت ها مانند پست های وبلاگ و یا صفحات محصول دارد. بعضی ها معتقدند که محتوا نویسی صرفا تولید محتوا، وبلاگ نویسی و ایجاد پادکست می باشد و هیچ عنصر متقاعدسازی و بازاریابی در آن مشاهده نمی شود که باید گفت این دیدگاه اشتباه است.

زیرا تمامی مقاله ها یا توضیحاتی که محتوا نویس در یک سایت منتشر می کند، شامل نوعی متقاعد کردن و یا فراخوانی برای اقدام به انجام کاری، خریدن محصولی، پیشنهادهایی برای دیدن صفحات دیگر سایت و…. می باشد. تمامی این اعمال، عناصر متقاعدسازی می باشند. به همین دلیل کسانی که معتقدند نوشتن محتوا از کپی رایتینگ متمایز و جدا می باشد، اشتباه است. بنابراین محتوانویسی نیز نوع دیگری از کپی رایتینگ است.

می توان بین محتوانویسی و کپی رایتینگ چند تفاوت کوچک ذکر کرد، که شامل: کپی رایترهای حرفه ای، از متن های کوتاه و تاثیر گذار (با رعایت اصول کپی رایتینگ) استفاده می کنند.. در مقابل محتوا نویسان با نوشتن متن های طولانی و تاثیرگذار سعی دارند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند.

منبع:
لینک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا