کمک به یک مبتدی

mehs

New Member
سلام دوستان خسته نباشید ، من تازه وارد دنیای 3d شده ام ، من برای انجام یک پروژه ساده به کمک شما دوستان نیاز دارم. برای شروع اگه لطف کنید بگید چطوری پرهای یک هلیکوپتر رو حرکت بدم Tطوری که طبیعی باشه . :cry:
 

Ultra3D

Well-Known Member
ببین اینی که گفتی اصلا ً چیز ساده ای نیست و کلی پیش ضمینه می خواد

پیشنهاد می کنم اگه خیلی برات ضروری هست بری کلاس خصوصی ...
اینترنتی خیلی می کشه یاد بگیری (چند ماه) اون هم اگه پشتکار داشته باشی

نه خواستم نا امیدت کنم ولی باید واقع بین باشی مکس برنامه ای نیست که بشه کلش رو تو فروم یاد گرفت
این جا بچه ها اشکال هاشون رو میارن و حرفه ای ها هم رفع اشکال می کنند

برو به مدرسه گرافیکی امیرالمومنین که آدرسش تو امضام هست
اونجا آموزش های خوبی برای مکس کار های مبتدی هست
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوست جان
دلم نیومد کمکت نکنم

واسه انیمیت کردن پره هلیکوپتر باید از راه زیر این کار رو انجام بدی

محور پره رو وسط قرار بده تا چرخش پره ها درو مرکز پره باشه
کلید N رو بزن
برو به فریم 10 و پره رو 360 درجه بچرخون
روی پره راست کلیک کن و برو به Curve editor
در سمت راست محور z توی زیر گره چرخش رو انتخاب کن تا بتونی منحنی حرکت رو ببینی
هر دوتا کلید رو انتخاب کن... کلید 0 و 10
توی همین پنجره قسمت بالا یه سری منحنی میبینی ... یکیشون منحنی نیست و به شکل یه خط هست اون رو انتخاب کن
منحنی ای که قبلا داشتی باید الان یه خط صاف شده باشه
حالا برای اینکه یه سایکل و یه پریود برای حرکت ممتد داشته باشی باید بری توی منویController و گزینه Out-of-range رو بزنی
گزینه loop رو بزن و انیمیت رونگاه کن

همین

برای اینکه حرکت پره ها توی رندر طبیعی تر بشه میتوی حرکت رو بلار کنی

موفق باشی
 
سلام دوست جان
دلم نیومد کمکت نکنم

واسه انیمیت کردن پره هلیکوپتر باید از راه زیر این کار رو انجام بدی

محور پره رو وسط قرار بده تا چرخش پره ها درو مرکز پره باشه
کلید N رو بزن
برو به فریم 10 و پره رو 360 درجه بچرخون
روی پره راست کلیک کن و برو به Curve editor
در سمت راست محور z توی زیر گره چرخش رو انتخاب کن تا بتونی منحنی حرکت رو ببینی
هر دوتا کلید رو انتخاب کن... کلید 0 و 10
توی همین پنجره قسمت بالا یه سری منحنی میبینی ... یکیشون منحنی نیست و به شکل یه خط هست اون رو انتخاب کن
منحنی ای که قبلا داشتی باید الان یه خط صاف شده باشه
حالا برای اینکه یه سایکل و یه پریود برای حرکت ممتد داشته باشی باید بری توی منویController و گزینه Out-of-range رو بزنی
گزینه loop رو بزن و انیمیت رونگاه کن

همین

برای اینکه حرکت پره ها توی رندر طبیعی تر بشه میتوی حرکت رو بلار کنی

موفق باشی
درود
خدا خیرت بده براد که اینقدر از ته دل پست میزنی:rose:
خب این کار در مقایسه با پلاگینی که عنوان کردی ایا بهتر نیست روی مانور دادن شخصی تا شبیه سازی که دست خودت نیست البته اینجا مسئله زمان مطرح میشود که پلاگین بهتر هست درسته نظرتون رو میخواستم ؟
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
درود
خدا خیرت بده براد که اینقدر از ته دل پست میزنی:rose:
خب این کار در مقایسه با پلاگینی که عنوان کردی ایا بهتر نیست روی مانور دادن شخصی تا شبیه سازی که دست خودت نیست البته اینجا مسئله زمان مطرح میشود که پلاگین بهتر هست درسته نظرتون رو میخواستم ؟

ممنون

گفتم، اگه بخوای حرکت هلیکوپتر رو ابتدای انیمیت کنی این روش خوب مناسب تر هست

اما چون کار با پلاگین اساسا برای کاربرد های حرفه ای ساخته میشه و این پلاگین هم در حد حرفه ای بهت خروجی میده من این رو معرفی کردم
چون کارش بصورت ریل تایم هست و فقط کافی بری یه دسته بازی به صورت خلبانی بخری
و پلاگین رو نصب کنی
بعدش بیای هلیکوپتر رو با این پلاگین مچ کنی که اصطلاحاً میگن ریگ کنی
و بعدش مثل یه بازیکن تو بازی های کامپیوتری میتونی این هلیکوپتر رو هرجهتی که دوست داری حرکت بدی و حرکتش رو ظبط کنی
موفق باشی
 

Ultra3D

Well-Known Member
مرسی هادی جان
راستش منظور کلی من هم درباره این دوستمون این بود که یکمی عجله داره
چون بحث انیمیشن از گام های آخر آموزش مکس هست و ایشان گفتن مبتدین
به هر حال به درد ما هم خورد
حالا این پلاگینی که معرفی کردی می تونی درباره توتنایی هاش یه توضیح کوچولو بدی!
مگه رندر real time خروجی می ده؟
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
مرسی هادی جان
راستش منظور کلی من هم درباره این دوستمون این بود که یکمی عجله داره
چون بحث انیمیشن از گام های آخر آموزش مکس هست و ایشان گفتن مبتدین
به هر حال به درد ما هم خورد
حالا این پلاگینی که معرفی کردی می تونی درباره توتنایی هاش یه توضیح کوچولو بدی!
مگه رندر real time خروجی می ده؟

سلام فرشید جان

این پلاگین مثل پلاگین mad car یکی از توانایی هاش شبیه سازی حرکت ماشین هم هست

ولی برخلاف mad car که فقط برای ماشین 4 چرخ طراحی شده و کار یک نفر هم هست (طراحی پلاگین رو میگم)این پلاگین برای اکثر وسایل نقیله حتی تانک هم طراحی شده که خوب کمی ریگ کردنش سخته

یه سری مشکلات هم داره که هنوز برطرف نکردن مثل پرش و تشخیص نیروی جاذبه و قفل نشدن چرخهای عقب ماشین تو بعضی از حرکات دلخواه مثل ترمز دستی!
اما madcar با همه کوچیکیش خیلی عالی و بدون مشکل میتونه یه ماشین رو بخوبی شبیه سازی کنه

منظورم از ریل تایم حرکت و ضبط حرکت بوده و ربطی به رندر نداره
ینی شما میتونی با موس یا کیبورد یا جویستیک اون وسیله نقلیه رو کنترول کنی
همزمان که فریم حرکت میکنه به سمت جلود شما هم میتونی حرکت کنی

اگه ماشینت کمک فنر هم داشته باشه این پلاگین این اجازه رو میده که حتی کمک فنر رو هم شبیه سازی کنی

موفق باشی
 
سلام فرشید جان

این پلاگین مثل پلاگین mad car یکی از توانایی هاش شبیه سازی حرکت ماشین هم هست

ولی برخلاف mad car که فقط برای ماشین 4 چرخ طراحی شده و کار یک نفر هم هست (طراحی پلاگین رو میگم)این پلاگین برای اکثر وسایل نقیله حتی تانک هم طراحی شده که خوب کمی ریگ کردنش سخته

یه سری مشکلات هم داره که هنوز برطرف نکردن مثل پرش و تشخیص نیروی جاذبه و قفل نشدن چرخهای عقب ماشین تو بعضی از حرکات دلخواه مثل ترمز دستی!
اما madcar با همه کوچیکیش خیلی عالی و بدون مشکل میتونه یه ماشین رو بخوبی شبیه سازی کنه

منظورم از ریل تایم حرکت و ضبط حرکت بوده و ربطی به رندر نداره
ینی شما میتونی با موس یا کیبورد یا جویستیک اون وسیله نقلیه رو کنترول کنی
همزمان که فریم حرکت میکنه به سمت جلود شما هم میتونی حرکت کنی

اگه ماشینت کمک فنر هم داشته باشه این پلاگین این اجازه رو میده که حتی کمک فنر رو هم شبیه سازی کنی

موفق باشی
ایول کم کم داره بحث ها تخصصی میشه خوشمان آمد:green:
خب شما گفتید ((منظورم از ریل تایم حرکت و ضبط حرکت بوده و ربطی به رندر نداره)) یعنی ما در همان محیط مکس میتونیم با موس یا جویستیک این وسیله نقلیه رو حرکت بدهیم واگر ندر بگیریم این قابلیت از بین میره درسته؟؟؟خب اگر بخوایم همینو یه کاریش کنیم که در خارج از محیط مکس هم بشه باهاش بازی کرد اصلا همچین چیزی ممکنه ??:-?و یه چیزی که به ذهنم خطور کرده میشه همینو وارد 3d game studioکرد تا قابلیت بازیش در محیط از بین نره و با نرم افزار مربوطه خروجی بگیریم برای بازی؟؟؟:idea:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
چی؟

من گفتم اگه رندر بگیریم این قابلیت از بین میره؟
من کی گفتم؟

انیمیشن با رندر بحثش جداست...
انیمیت که کردی میتونی رندر هم بگیری... من نمیدونم چرا اینو گفتی؟ اصلا چه ربطی به رندر داشت
مگه ریل تابم فقط به رندر میگن؟

بگذریم

در مورد اون که گفتی فکر کنم تا حدودی منظورت رو فهمیده باشم
شما میخوای با این پلاگین یه بازی کامپیوتری درست کنی که کاربر بتونه اون رو حرکت بده؟
اگه منظورت اینه که جواب منفیه و نمیشه, چون که اولا این پلاگین واسه مکس درست شده و فقط برای انمیت کردن و دیدن اون توی مکس هست
دوما اگر هم احیانا پلاگینی کمکی هم بیاد که بتونه حرکات رو هم اکسپورت کنه باز هم حرکت خالی هست و ظبط شده هستش و شما قابلیت ویرایش و تغییر رو چه توسط خودتون و چه توسط کاربر دیگه (برای بازی کردن ) ندارین

این الگوریتم و روند این جور Case ها هست

بازم اگه سوالی بود بپرس

موفق باشی
 
چی؟

من گفتم اگه رندر بگیریم این قابلیت از بین میره؟
من کی گفتم؟

انیمیشن با رندر بحثش جداست...
انیمیت که کردی میتونی رندر هم بگیری... من نمیدونم چرا اینو گفتی؟ اصلا چه ربطی به رندر داشت
مگه ریل تابم فقط به رندر میگن؟

بگذریم

در مورد اون که گفتی فکر کنم تا حدودی منظورت رو فهمیده باشم
شما میخوای با این پلاگین یه بازی کامپیوتری درست کنی که کاربر بتونه اون رو حرکت بده؟
اگه منظورت اینه که جواب منفیه و نمیشه, چون که اولا این پلاگین واسه مکس درست شده و فقط برای انمیت کردن و دیدن اون توی مکس هست
دوما اگر هم احیانا پلاگینی کمکی هم بیاد که بتونه حرکات رو هم اکسپورت کنه باز هم حرکت خالی هست و ظبط شده هستش و شما قابلیت ویرایش و تغییر رو چه توسط خودتون و چه توسط کاربر دیگه (برای بازی کردن ) ندارین

این الگوریتم و روند این جور Case ها هست

بازم اگه سوالی بود بپرس

موفق باشی
انیمیشن با رندر بحثش جداست...

سوتی بدی دام اقرار میکنم :green:
پرونده رو همینجا میبندم از اطلاعات شما کاملا بهره بردم :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
مرسی هادی جان

منظور من هم مثل آقا داوود بود

حالا که با این پلاگینی که گفتی همچین خروجی نمی شه گرفت ، می شه پلاگین دیگه معرفی کنی که باهاش بشه این کار رو کرد( یا نرم افزار دیگه)

البته اسم چندتا نرم افزار رو شنیدم ولی یکیش رو می خوام که مثلا ً همون طوری که داوود گفت بشه ماشینی که ساختی رو بدون مکس برونی یا تو یک محیطی که ساختی بگردی و باگ کمتری نسبت به نرم افزار های دیگه داشته باشه( البته کار کردن باهاش خیلی سخت هم نباشه)
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
این یه سایت بدرد بخوره

به نظر نرم افزار خوبی داره

http://www.racer.nl

هم میتونی نرم افزار رو دانلود کنی هم آموزشی هاشو ببینی

با مکس هم خوب کار میکنه

با پسوند های VRML و ASE کار میکنه(برای اکسپورت کردن از مکس به این برنامه)

موفق باشی
 

mehs

New Member
تشکر از همه دوستان که از صمیم قلب منو راهنمایی کردن . میدونم دوستان برای یک مبتدی این سوالی که دارم خیلی زود ،ولی اگه میشه یک کم در مورد نحوه پرتاب گلوله از ادوات جنگی توضیح بدین چون راهنمایی شما دوستان در مورد هلیکوپتر خیلی کمکم کرد و علاقه من به ادامه کار آموزش رو بیشتر کرد . :oops: از همه شما بازهم متشکرم
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
تشکر از همه دوستان که از صمیم قلب منو راهنمایی کردن . میدونم دوستان برای یک مبتدی این سوالی که دارم خیلی زود ،ولی اگه میشه یک کم در مورد نحوه پرتاب گلوله از ادوات جنگی توضیح بدین چون راهنمایی شما دوستان در مورد هلیکوپتر خیلی کمکم کرد و علاقه من به ادامه کار آموزش رو بیشتر کرد . :oops: از همه شما بازهم متشکرم

شاید باور نکنی ولی باز هم این نوع حرکات رو با این پلاگین میتونی تجربه کنی

ینی اینکه این پلاگین یه ابزار تفنگ مانند داره که شی ای رو از داخلش به بیرون پرت میکنه

که مسلماً تنظیمات مربوط به خودش رو داره

چون خیلی وقت هست که با این پلاگین کار نمیکنم دقیقا یادم نیست کدوم ابزارش هست
اما بگردی و امتحانش کنی پیدا میشه

البته بازم میشه بدون این پلاگین هم این نوع حرکات رو ساخت . اما این پلاگین بر اساس قوانین فیزیکی طراحی شده و میزان شدتی که شی پرتاپ میشه با میزان فاصله شی تا منبع پرتاپ کننده متناسب هست

موفق باشی
 

mehs

New Member
شاید باور نکنی ولی باز هم این نوع حرکات رو با این پلاگین میتونی تجربه کنی

ینی اینکه این پلاگین یه ابزار تفنگ مانند داره که شی ای رو از داخلش به بیرون پرت میکنه

که مسلماً تنظیمات مربوط به خودش رو داره

چون خیلی وقت هست که با این پلاگین کار نمیکنم دقیقا یادم نیست کدوم ابزارش هست
اما بگردی و امتحانش کنی پیدا میشه

البته بازم میشه بدون این پلاگین هم این نوع حرکات رو ساخت . اما این پلاگین بر اساس قوانین فیزیکی طراحی شده و میزان شدتی که شی پرتاپ میشه با میزان فاصله شی تا منبع پرتاپ کننده متناسب هست

موفق باشی

تشکر از شما دوست عزیز من با راهنمایی های شما تونستم یک شلیک را از یک هلیکوپتر به یک تانک رو انجام بدم .
حالا چطوری میشه برای این برخورد انفجار درست کنم ؟:cry:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
آفرین...

شما میتونید از پارتیکل فلو استفاده کنید...

زیاد کار سختی نیست
بعد از این که پارتیکل ها رو ساختین میتونید از FumeFX برای حجم دادن انفجار استفاده کنید

اگر هم میخوایین کارتون قشنگتر بشه... میتونین لایه ای و مرحله ای رندر کنید و توی برنامه Fusion کمپوزیت کنید

موفق باشی
 

mehs

New Member
دوست عزیز می بخشید از اینکه من این همه سوال می کنم
من تانک رو روی یک پلن ساده قرار داده بودم . حالا پلن رو برآمده کردم مثل کوه تپه ، چطوری میشه وقتی تانک حرکت میکنه روی این برآمدگی ها حرکت کنه . :cry:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
دوست عزیز می بخشید از اینکه من این همه سوال می کنم
من تانک رو روی یک پلن ساده قرار داده بودم . حالا پلن رو برآمده کردم مثل کوه تپه ، چطوری میشه وقتی تانک حرکت میکنه روی این برآمدگی ها حرکت کنه . :cry:

کار سختی هست

شما به وسیله همین پلاگین میتونید شبیه سازی کنید

تو سایت خودش فکر میکنم آموزشش باشه

البته فکر میکنم .. دقیق نمیدونم

http://www.craftanimations.com
 

mehs

New Member
آقا خیلی کارت درسته . با لینک کردن ماشین با پلان مشکلم حل شد . ولی در مورد fumefx نتونستم کرکش کنم میگه که سرویس رو اجرا کنید . سرویسشم در حال اجراست .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا