کمک برای ساخت بدن کاراکتر

Just 3D

New Member
من همیشه اینکارو با باکس مدلینگ انجام میدم ولی سخته و خوب نمیشه

کمک کنید××!!!!!!!!!!:-?:cry::neutral::oops::sad:
 

sharktech

کاربر فعال
توضیح دادن طراحی کاراکتر در یک پست غیر ممکنه و شما برای اینکه این کار رو بلد باشین بهترین راه دیدن آموزش های حرفه ای دنیا هست.

اگه اینترنت پر سرعت دارین میتونین از نت دانلودشون کنید و اگر هم نخواستین فروشگاه هایی هستن که این محصولات آموزشی رو می فروشن.

من خودم این آموزش ها رو دارم اگه خواستی Pm بده تا برات ارسال کنم.
 

Ultra3D

Well-Known Member
خوب همون باید از box مدلینگ استفاده کنی ولی چه طور و با چه روشی مهمه

بعضی ها با Bluprint این کار رو می کنن و حرفه ای ها هم که اصول و قاعدش رو می دونن خودشون دست خالی با همون box مدلینگ این کار رو انجام می دن

اگه اینترنت پرسرعت داری تو قسمت تاپیک های مهم همین بخش آموزش های ویدوئی هست که در این باره هم هست
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=132755&page=20
 

30min

Banned
شاید اشتباهی که خیلی ها میکنن همین باشه .
برای طراحی کاراکتر باید حداقل حالت روبرو و پهلو رو داشته باشید که بتونید کاراکتر خوبی رو در بیارید .
اینکه از صفر شروع کنید و بدون مدل بخواین کاراکتر بسازین مطمئنا سخته و نتیجه با اون چیزی که میخواین جور نیستش .
موفق باشید .
 

Ultra3D

Well-Known Member
خوب راستش کلا ً کلا ً Blue print یک روش و فقط یک تکنیک هست که اونایی که می خوان کار Real داشته باشن عکس ها رو می زارن و شروع به Fit می کنن و حتی من قبل از آشنا شدن با این تکنیک خودم این کار رو می کردم ( یک چیزی تو مایه های قریزه تو 3D کارهاست)

ولی من ندیدم که تو پروسه های حرفه ای انیمیشن یا بازی از بلوپرینت استفاده کنن و کسایی که طراح شخصیت سه بعدی هستن ، اون قدر ماهر هستن که کل اصول و قائدش رو بلدن و نیاز به عکس ندارن
و البته خیلی سریع و بی نقص هم این کار رو می کنن

تو کلیپ هایی که از کمپانی های بزرگ دیدم لین بود که مجسمه شخصیت رو می سازن و می دن دست طراح سه بعدی و اون هم از رو اون مجسمه کار می کنه
 

.:. soroosh .:.

Active Member
یکی از مهمترین و شاید بشه گفت کلا مهمترین نکته برای طراحی ( چه دو بعدی و چه سه بعدی ) کاراکتر شناخت آناتومی هست .
شما حتی اگر بخواید از روی بلوپرینت هم مدلسازی کاراکتر انجام بدید مطمئنا کار به تمیزی و زیبایی اثر فردی که از آناتومی سر رشته داره در نمیاد .
پس اگه واقعا براتون زیبا بودن و طبیعی بودن کاراکتر هاتون مهمه به نظرم اول شناختتون را نسبت به آناتومی و ماهیچه ها و شکل ماهیچه ها در حالات مختلف بدن و ... بالا ببرید .
چون مدلسازی کار خیلی خاصی نیست و فقط با دونستن چند ابزار میشه مدلسازی را انجام داد .
پس مهمترین بخش شناخت آناتومی هست.
شما اگه بتونید یک کاراکتر را با قلم بر روی کاغذ با تمام ماهیچه های بدنش بدون استفاده از رفرنس بکشید اون موقع به راحتی میتونید هر کاراکتری را که دوست داشتید با هر نرم افزاری ایجاد کنید . چه مایا و چه مکس یا زیبراش و ...
 
من يه كليپ دارم كه مدل كامل درست ميكنن و بعد 3D Scan ميكنن ، خيلي راحتتر و سريعتره .
ولي اون هايي كه بدون تصوير مدلسازي ميكنن ، حتمآ آناتومي رو خوب ميشناسن و تصوير سازي ذهني قوي دارن ...
 

Just 3D

New Member
از همتون ممنون

ولی من هم Blueprint دارم.. اما وقتی بدن کاراکتر رو میسازم به خوبی چیزای دیگه نمیشه.
منظورم اینه که اگه روش دیگه ای دارین بگید:):cry:
 

Ultra3D

Well-Known Member
روش دیگه اینه که یادش بگیری :wink:
جا نمی شه که بچه ها این جا آمنوزش ساخت کاراکتر بزارن

چندتا از اینترنت آموزش CGACADEMY , Digital tutorial بگیر و خوب نکاه کن

همین...
 

Just 3D

New Member
ممنون ولی ساخت Death twice (جمجمه) رو توی این کتاب دارم ... به همراه چند نکته ی مدلینگ و روش ها

پروژه های 3D max انتشارات : نشر گستر نویسنده : کریستو فر پرنیان:wink:



_____________________________________


:)
 

kamel

New Member
بهترين راه براي ساخت كاركترهاي پيچيده استفاده از poly مي باشد يعني شما يه plan رو به poly تبديل ميكند با وجوه 1 به 2 اونوقت با گرفتن shift شكل رو بسط ميديد تا به شكل مورد نظر برسيد اونوقت فقط شما از سه تا تغيير دهنده استفاده كنيد كار كامله اول اينكه بايد بدونيد شما نصف كاركتر رو بيشر نميسازيد براي نصفه دوم كاركتر كافيه از همون اول از تغيير دهنده ي Symmetry استفاده كنيد تغيير دهنده هاي Super Smoth و shell ميتونه نتيجه خوبي به كار شما بده .. اين يه مدل از كار من با اين توضيحاتي كه دادم هست.. موفق باشي
fs4u75v11nvocvvzi477.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا