کمکم کنید

یه اشپز خونه طراحی کردم البته اولین کار من توی تری دی مکسه .وقتی رندر میکنم همه چی سفید میشه نمیتونم درستش کنم عکسارو یکیش که خیلی سفیده از محیط رندره یکی دیگه از محیط پرسپکتیو هستش
به نظر شما ایراد کار در کجاست؟

مشاهده پیوست 107047

مشاهده پیوست 107046
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
عکسی لود نشده ؟ دوباره آپلود کنین
لطفا قوانین رو رعایت کنین. سوال اصلی یا مشکل عنوان تاپیک باشه
 

rmreza

Well-Known Member
سلام
ممکنه که نور توی صحنت زیاد بوده که همه چیز سفید شده . مثلا از vray sky اگه استفاده کنی و نور رو دست نزنی همه چیز سفید میشه . حتی نور معمولی هم همینگونه است .
البته با عکس hdri هم از این مشکلات بوجود میاد ...
لطفا عکس رو دوباره آپلود کنید تا ببینیم چی شده ؟
 
از نور وی ری اسکای هم استفاده کردم اما بعد حذفش کردم توی رندر اون نور انگاری هنوز هست
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام دوست عزیز .

شما مولتی پایرت بالاست ! (شدت نور )

چند دلیل می تونه داشته باشه که من بلدم :

1 مولتی پایر گلوبال ایلومیشن بالاست و باید 4 برابر کاهش پیدا کنه . (gi)

2 تنظیمات گاما بهم خورده .

3 اگه از دوربین وی ری استفاده می کنی shutter speed تنظیم نیست . مثلا اگر الان 50 هست بزارش رو 150 یا 200 .

4 لایت هاید داشته باشی تو صحنه ـت .
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام یه توصیه خوب میخوانین؟
ببین وقتی نور خورشید میزاری هر چیزی اولین کار تیک اکسپوز دوربین رو بردار.
شدت خورشید رو از 0.03 شروع کن بیشتر کن تا دستت بیاد داستان چی هست
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام یه توصیه خوب میخوانین؟
ببین وقتی نور خورشید میزاری هر چیزی اولین کار تیک اکسپوز دوربین رو بردار.
شدت خورشید رو از 0.03 شروع کن بیشتر کن تا دستت بیاد داستان چی هست

سلام .

اقا عارف میشه کار این تیک رو توضیح دهید .

ممنون .
 
یه نگاه به این عکس بندازین .این رندر رو دوباره گرفتم اینجا هیچ دوربین و هیچ نوری وجود نداره همه نورهارو حذفش کردم اما بازم اینطوری رندر میشه


3.PNG
 

mohammad@er

Well-Known Member
یه نگاه به این عکس بندازین .این رندر رو دوباره گرفتم اینجا هیچ دوربین و هیچ نوری وجود نداره همه نورهارو حذفش کردم اما بازم اینطوری رندر میشه


مشاهده پیوست 107059
وقت بخیر .

دوست عزیز خدمتتو عرض کردم .

gi بالاست . باید کمش کنید .

11-23-2014 08-31-38 ب-ظ.jpg

مولتی پایر رو چند برابر کاهش دهید .
 
بسیار بسیار سپاس درست شد این شکلی شده . لطفا بگید علت این نقطه های سیاه چیه؟ چرا سقف راه راه شده؟ در ضمن gi چیه و از کجا تنظیم میشه؟





4.PNG
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام .

gi مخفف گلوبال ایلومیشن هست که به معنای نور محیطی هست (تا جایی که بنده مطلع هستم )

این نقاط سفید رو هم اصظلاحاً بهش میگن nois به معنی پارازیت یا اختشاش

برای رفع این مشکل باید subdivition رو افزایش بدی .

میتونی از iradiance map (اگه درست نوشته باشم ) با افزایش پارامتر های rate و hsp.subdivis با افزایش به عدد 80 یا 100 مشکل رو تا حدودی حل کنی .

(من فقط هر چیز که بلد بودم رو گفتم ):)
 

rmreza

Well-Known Member
مطمئنی !!!
احتمال داره که hide باشه . یک چک بکن دوباره ...
البته اگه به enviroment یا اصطلاحا بکگراند کار ، عکس hdri داده باشی و اون ور تنظیم نکنی . احتمال داره باز هم این مشکل رو بوجود بیاره ...
 
آخرین ویرایش:
مشکلم حل شد از همگی تشکر یه سوال دیگه دارم
برای دیوارها از لاین استفاده کردم بعد هم رکتنگل کردم وقتی بهش متریال میدم توی پرسپکتیو دیده نمیشه حتی توی رندر هم شکل سرامیکی به خودش نمیگیره در حالی که بقیعه متریال ها اینجوری نیستن.
وقتی هم که از نور VRayLight استفاده میکنم روی سقف اون بالا این شکلی میشه چرا؟
6.PNG
 

rmreza

Well-Known Member
برای مدل سازی از لاین شروع کردن خوبه ولی بهتره که با ادامه لاین در قسمت edit poly کار رو تکمیل کنی . وقتی به سراغ ادیت پالی بری با ابزار edge و کلید شیفت یک صفحه رو امتداد بدی تا یک باکس کامل بشه . به این روش edge -modeling هم میگن که برای خلق کاراکتر زیاد ازش استفاده میشه .
برای اینکه دیده بشه . به قسمت اصلاح گرها برو ( modifyer ) و یک uvw map بهش اضافه کن و متریالت رو تنظیم کن . اگه منظور اینه که انعکاس نداره که باید از توی متریال ها انعکاس رو بهش اعمال کنی .
و برای اینکه نور هات دیده نشه . توی تنظیمات نوری که ایجاد کردی ، گزینه invisible رو تیک دار کن . همین
:paint:
 
سلام این عکسی که گذاشتم اولین طراحیه منه نمیدونم چرا زیاد واقعی نشده .متریالهاشم زیاد جالب نیست همچنین نور .برای بهتر شدنش باید چه تنظیماتی رو انجام بدم
در ضمن نوری هم که از پنجره میاد روی کف میفته میخوام که لبه هاش محوتر بشه .چطور؟



1.jpg
 

prince_Persia_7

Well-Known Member
برای ساختن متريال سرامیک از مپ Tiles استفاده کن (فایل متريالشو برات پیوست کردم)
برای محو کردن لبه سایه ها باید توی تنظیمات منبع نور تیک Area Shadow رو فعال کنی ، هرچقدر سایز اعداد U و V و W بیشتر باشه لبه ها محو تر میشن
برای روشن تر شدن صحنه توی تنظیمات رندر در تب V-Ray قسمت V-Ray Environment عدد Multiplier ـ Skylight رو مثلا بزار روی 4 یا 5
بهتره اون V-Ray Light پشت دوربین رو حذف کنی و بجاش دیوار پشت دوربین رو کوچیکتر کن تا مقداری نور از اطراف خالی دیوار وارد صحنه بشه.
 

پیوست ها

  • Area Shadow.jpg
    Area Shadow.jpg
    46.8 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • Tile.rar
    16.8 کیلوبایت · بازدیدها: 3

جدیدترین ارسال ها

بالا