anufel
New Member
وقتی به عکس هایی که با maxwell رندر شدن نگاه میکنم واقعا دچار هیجان زیر پوستی میشم!! البته شکی در کیفیت maxwell در رندر به سبک photorealistic نیست اما چقدر زمان نیاز داریم تا همچین صحنه هایی رو بدون noise رندر کنیم؟؟
در Help برنامه برای مشکل سرعت رندر نوشته که چون maxwell بصورت کاملا طبیعی مسیر حرکت نور رو محاسبه میکند، زمان زیادی نیاز داره و البته این به توان CPU هم مربوط میشه، خودش توصیه کرده که با متصل کردن چند کامپیوتر (حداکثر 8 تا) بصورت شبکه و batch render میشه سرعت رو بالا برد، که من با کلی جستجو در فروم های خارجی بالاخره در cgtalk.com دیدم که حداکثر سرعت اضافه شده به رندر با وجود 6 کامپیوتر فقط 10% تا 12% هست!!!
همین بابا که ظاهرا خیلی حرفه ای بود تو cgtalk.com نوشته بود که خیلی از عکس هایی که سایت maxwell گذاشته fake هستند، خیلی هارو با دوربین دیجیتال از واقعیت عکس گرفتن و خیلی هارو فتوشاپ مالی کردن، کلی هم بعداش این بابارو تایید کردند که راست میگه، منم تائیدش میکنم چون بعضی از عکس ها واقعا غیر قابل تصور واقعی هستند، حتی واقعی تر از واقعی...همچین عکس هایی حتی با 6 کامپیوتر هم از بیشتر از 1 هفته زمان نیاز داره!!!
تو همین فروم عزیز خودمون یک پستی راجع به maxwell دیدم که عکس رندر شده با maxwell رو با عکس واقعی گرفته شده با دوربین مقایسه کرده، پس زیاد هم ساختن fake کار سختی نیست...
(البته اشتباه نشه همونطور که گفتم شکی در کیفیت maxwell در رندر photorealistic نیست، اما مسئله زمان رندر هست که حتی خود کمپانی هم باهاش درگیره و برای رندر کردن این همه عکس با این کیفیت های فضایی حتی با چندین کامپیوتر هم به چند سال زمان نیاز داره!!!)
همینطور در help برنامه راجع به مشکل noise ها نوشته که این اصلا مشکل نیست...بصورت کلی هر عکسی که با دوربین عکاسی گرفته میشود به دلیل فیزیک نور دارای noise هست و از آنجایی که maxwell نور را درست مثل دنیای حقیقی محاسبه میکند، همیشه این noise در تصویر دیده میشود و زمان طولانی در رندر فقط میزان noise ها را کمتر میکند!!!
حالا نویز تو سرش بخوره با neat image و کمی فتوشاپ مالی میشه حلش کرد، اما رندر کردن سایز 640 در 480 به زمانی نجومی نیاز داره...چه برسه به 1024 در 768 و بالاتر...پس چه جوری باید یک تصویر ثابت still3D رو برای سایز پوستر رندر کنیم؟!!
جالب اینجاست که در سایت خود maxwell هیچ اثری از مشکل زمان رندر نیست، هرچقدر دوست دارید بگردید، چه Help برنامه و چه سایت maxwell، انگار زوریه، سرعت همینه میخوای بخواه نمیخوای نخواه...در cgtalk.com هم که مرجع تمام گرافیست های دیجیتالی دنیاست، پره از پست های انتقاد از سرعت برنامه...البته اینجا تو ایران برنامه مفت ریخته میخریم و امتحان میکنیم، اونطور که تو cgtalk.com دیدم اونجا کسی پول پای maxwell نمیده بخاطر سرعتش و فقط کمپانی های خیلی بزرگ ازش استفاده میکنن...
من که خودم شخصا حوصله ندارم تا برای رندر کردن یک عکس با کلی جزئیات و شیشه و انعکاس نور، کم کم 6 ساعت وقت بزارم، تازه اگر وسط کار از بد شانسی برق نره!!!...فعلا mental ray و رندر سریع و با کیفیت modo رو ترجیح میدم تا زمانی که بابام برام یه صفینه فضایی بخره که با سرعت نور کار کنه مثل همونی که رفیق Luck تو جنگ ستارگان داره...اینجوری شاید بشه ازش استفاده کرد...
ببینید دنیای حقیقی ما چه processor عظیمی داره که این همه فوتون رو در چند میلیون هزارم ثانیه رندر میکنه، تازه بدون نویز و فتوشاپ مالی!!!
امیدوارم همیشه خوش و سرحال باشید
نیما
در Help برنامه برای مشکل سرعت رندر نوشته که چون maxwell بصورت کاملا طبیعی مسیر حرکت نور رو محاسبه میکند، زمان زیادی نیاز داره و البته این به توان CPU هم مربوط میشه، خودش توصیه کرده که با متصل کردن چند کامپیوتر (حداکثر 8 تا) بصورت شبکه و batch render میشه سرعت رو بالا برد، که من با کلی جستجو در فروم های خارجی بالاخره در cgtalk.com دیدم که حداکثر سرعت اضافه شده به رندر با وجود 6 کامپیوتر فقط 10% تا 12% هست!!!
همین بابا که ظاهرا خیلی حرفه ای بود تو cgtalk.com نوشته بود که خیلی از عکس هایی که سایت maxwell گذاشته fake هستند، خیلی هارو با دوربین دیجیتال از واقعیت عکس گرفتن و خیلی هارو فتوشاپ مالی کردن، کلی هم بعداش این بابارو تایید کردند که راست میگه، منم تائیدش میکنم چون بعضی از عکس ها واقعا غیر قابل تصور واقعی هستند، حتی واقعی تر از واقعی...همچین عکس هایی حتی با 6 کامپیوتر هم از بیشتر از 1 هفته زمان نیاز داره!!!
تو همین فروم عزیز خودمون یک پستی راجع به maxwell دیدم که عکس رندر شده با maxwell رو با عکس واقعی گرفته شده با دوربین مقایسه کرده، پس زیاد هم ساختن fake کار سختی نیست...
(البته اشتباه نشه همونطور که گفتم شکی در کیفیت maxwell در رندر photorealistic نیست، اما مسئله زمان رندر هست که حتی خود کمپانی هم باهاش درگیره و برای رندر کردن این همه عکس با این کیفیت های فضایی حتی با چندین کامپیوتر هم به چند سال زمان نیاز داره!!!)
همینطور در help برنامه راجع به مشکل noise ها نوشته که این اصلا مشکل نیست...بصورت کلی هر عکسی که با دوربین عکاسی گرفته میشود به دلیل فیزیک نور دارای noise هست و از آنجایی که maxwell نور را درست مثل دنیای حقیقی محاسبه میکند، همیشه این noise در تصویر دیده میشود و زمان طولانی در رندر فقط میزان noise ها را کمتر میکند!!!
حالا نویز تو سرش بخوره با neat image و کمی فتوشاپ مالی میشه حلش کرد، اما رندر کردن سایز 640 در 480 به زمانی نجومی نیاز داره...چه برسه به 1024 در 768 و بالاتر...پس چه جوری باید یک تصویر ثابت still3D رو برای سایز پوستر رندر کنیم؟!!
جالب اینجاست که در سایت خود maxwell هیچ اثری از مشکل زمان رندر نیست، هرچقدر دوست دارید بگردید، چه Help برنامه و چه سایت maxwell، انگار زوریه، سرعت همینه میخوای بخواه نمیخوای نخواه...در cgtalk.com هم که مرجع تمام گرافیست های دیجیتالی دنیاست، پره از پست های انتقاد از سرعت برنامه...البته اینجا تو ایران برنامه مفت ریخته میخریم و امتحان میکنیم، اونطور که تو cgtalk.com دیدم اونجا کسی پول پای maxwell نمیده بخاطر سرعتش و فقط کمپانی های خیلی بزرگ ازش استفاده میکنن...
من که خودم شخصا حوصله ندارم تا برای رندر کردن یک عکس با کلی جزئیات و شیشه و انعکاس نور، کم کم 6 ساعت وقت بزارم، تازه اگر وسط کار از بد شانسی برق نره!!!...فعلا mental ray و رندر سریع و با کیفیت modo رو ترجیح میدم تا زمانی که بابام برام یه صفینه فضایی بخره که با سرعت نور کار کنه مثل همونی که رفیق Luck تو جنگ ستارگان داره...اینجوری شاید بشه ازش استفاده کرد...
ببینید دنیای حقیقی ما چه processor عظیمی داره که این همه فوتون رو در چند میلیون هزارم ثانیه رندر میکنه، تازه بدون نویز و فتوشاپ مالی!!!
امیدوارم همیشه خوش و سرحال باشید
نیما