چگونه سرعت رندرو ( تو VRay) بالا ببریم

G F

New Member
سلام، من یه تیکه انیمیش 20 ثانیه ای دارم که به صورت معمولی که رندرش کردم حدود نیم ساعت طول کشید. حالا وقتی از VRay با نور خورشید و روشن بودن Indirect Illumination (روی Medium - Animation) رندرش می کنم هر فریمشو نیم ساعت طول میده! آخه خیلی درخت و شیشه و ... توش هست (تو یه خیابونه!). حالا حسابشو بکنید حدود 500 تا نیم ساعت یعنی 250 ساعت رندرش طول میکشه.
حالا اومدیمو یه تیکه انیمیشن 10 دقیقه ای داشتیم با یه عالمه جزئیات بیشتر و خواستیم Depth-of-field و motion blur و ... رو هم فعال کنیم!
باید چکار کنیم تا سرعتمون بره بالا؟

البته میدونم میشه به صورت شبکه رندر کرد یا دو تا 3d با هم باز کنیم و تا داریم کارمونو میکنیم بزاریم تو بک گراند رندر بشه. ولی می خوام ببینم تو تنظیمات VRay خاصیتی هست که بتونیم تغییرش بدیم و سرعت بره بالا؟
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام دوست من... اول خوش اومدي...
دوم اينكه يه چيزايي هست درباره بهينه سازي براي زمان رندر... بحث مفصليه كه هر تيكش يه جا مطرح شده... يه سرچ بكن...
.
معمولا براي مدلسازي بايد بهينه سازي كني... تا پلي گانهاي كمتري بدست بياري... ميتوني لايه اي هم رندر كني.. در VRay گاهي زدن يا برداشتن يه تيك زمان رندر رو تحت تاثير قرار ميده... اينا رو بخون در مورد اصول VRay هستند:

سلام Vray - قسمت اول
سلام Vray - قسمت دوم

ولي بهرحال صحنه رندر شلوغ اونم با بازتابهاي زياد و شكست نور زمان بر خواهد بود...


دو تا 3d با هم باز کنیم و تا داریم کارمونو میکنیم بزاریم تو بک گراند رندر بشه
يكم درباره اين توضيح ميدي؟
دو تا مكس توي يه سيستم باز كنيم؟! اينجوري سرعت ميره بالا؟!
مطمئني؟
 

G F

New Member
سلام.
اول اینکه ممنون از راهنمایی
دوم اینکه مطمئنم!!!
به این صورت که یه 3D باز میکنی، یه قسمتی که ساختی رو توش میذاری رندر بشه. حالا میری تو Task Manager (همون Ctrl-Shift-Esc ی خودمون) بعد 3Dmax رو تو لیست پیدا میکنی و راست کلیک میکنی از گزینه Set Priority گزینه Low را انتخاب می کنی. حالا یه 3d ی دیگه باز میکنی و شروع میکنی به ساختن بقیه قسمت های انیمیشن. از اونجایی که معمولا ساخت انیمیشن بیشتر از رندر کردنش طول میکشه تا میاد یه تیکه دیگه آماده بشه رندر تیکه قبلی تموم شده. حالا تا آخر همین کارو می کنی. ولی با این حساب CPU ی بیچاره همیشه در حال کاره. اگه هم مثل من با لپتاپ کار میکنی باید یه پنکه کنارش بذاری چون خیلی داغ میکنه.
این کار سرعت رندرو بالا نمی بره بلکه سرعت ساخت انیمیشنو بالا می بره. تو مباحث مهندسی یه جورایی Pipeline Processing بهش میگن.
بازم مرسی از راهنماییت.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
این کار سرعت رندرو بالا نمی بره بلکه سرعت ساخت انیمیشنو بالا می بره
ok
جالب بود...
من تعجب كردم چون حس كردم باز كردن دو تا مكس فضاي زيادي از رم ميگيره...
راستي قسمت سوم اون مقاله ها در مورد VRay هم آماده شد... اگه دوست داشتيد مطالعش كنيد:
سلام VRay قسمت سوم
.
 

roohollah

Banned
از کامپوزیت تصویز استفاده کن و کلا کلک مرقابی در انواع مختلف بزن...
مثلا شیشه و امثالهم را جدا رندر کن...
 

G F

New Member
از کامپوزیت تصویز استفاده کن و کلا کلک مرقابی در انواع مختلف بزن...
مثلا شیشه و امثالهم را جدا رندر کن...

سلام، ببخشید میشه یه توضیح کوچولو بدید. چه شکلی شیشه رو جدا رندر بگیرم در حالی که reflect اجسام جلوش میخوام توش بیفته؟ بعد چه جوری ترکیبش کنم؟
ببین یه خیابونه که قراره توش تصادف بشه و مردم بریزند از مغازه ها بیرون. یعنی میگی درختا و مردم و ماشینا رو جدا رندر بگیرم؟ تورو خدا بگو....!
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
ببخشيد، ولي فكر ميكنم تنها راهي كه ميتوني انجام بدي اينه كه تنظيمات vray رو روي حداقل قرار بدي، چون بالاخره يا بايد كيفيت پايين تر داشته باشي يا سرعت پايين و يا اينكه سيستمت رو ارتقا بدي!
 

Sherlock_Holmes

Active Member
ببخشيد، ولي فكر ميكنم تنها راهي كه ميتوني انجام بدي اينه كه تنظيمات vray رو روي حداقل قرار بدي،
ميشه ولي تنها راه حل نيست...
يه سي دي آموزشي هست فكر كنم بنام Speed vs quality.. كه شما توش ميبيني با تنظيمات بهينه كه خب ميشه گفت تجربي و علمي بدست مياد همون نتيجه اي رو ميگيره كه با تنظيم گزينه ها روي بهترين حالت بدست آورده بود... منتها با زمان فوق العاده اندك...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا