چگونه دستورات داخل فلشي كه در مولتي مديا بيلدر گذاشته شده به مولتي مديا منتقل ميشوند

باز هم سلام بچه ها يه توضيح به من ميديد در مورد ارتباط فايلهاي فلش با مولتي مديا بيلدر ميخواهم بدانم چگونه دستورات داخل فلشي كه در مولتي مديا بيلدر گذاشته شده به مولتي مديا منتقل ميشوند
 

silvercover

کاربر متخصص
FlashGetVar("Object", "FLASHVARname, MMBVARname")
فـــرمان بالا متغير را از كلـــيپ فلش دريافت داشـــــته و در مـــتغير برنامه MMB ذخيره مي نمايد.
توجه: متغير مورد فراخواني بايد از قبل در فلش موجود باشد.چون كه ترتيب اجراي اسكريپت هاي فلش ترتيب خاصي ندارد ممكن است فراخواني يك متغير بي نتيجه باشد. بنابراين چنانچه مطمئن نيستيد كه متغير مورد نظر از قبل در شي فلش موجود است يا اينكه به درستي مقداردهي شده است، توسط فرمان Pause ( ) در برنامه MMB اجراي پروژه MMB را تا زمان مقداردهي متغير در فلش متوقف سازيد. راه حل ديگر كنترل MMB از طريق شي فلش و اسكرپيت نويسي شي در فلش مي باشد كه لازمه آن داشتن فايل منبع ( *.fla) كليپ فلش مي باشد.پارامتر اول اين فرمان شي فلش را معين مي كند و پارامتر دوم به ترتيب از چپ نام متغير درون كليپ فلش و نام متغير MMBرا معين مي كنند.
مثال:
FlashStr$ =' MmbText.mmbstr ' +' GetDateTime'
FlashSetVar ("Flash" , "FlashStr$")
سبب تنظيم GetDateTime به متغير MmbText.mmbstr واقع در كليپ فلش مي شود.
Pause (" 100 ")
به شي فلش مهلت انجام فعاليت هاي مورد نياز را ميدهد.
متغيرهاي Date $ و Time $ توسط فرامين زير مستقيماً از شي فلش مقداردهي شده اند.
**FsCommand ("mmb "," Date $ = "+ MMB Cur Date Full )
**FsCommand ("mmb "," Time $ = "+ MMB Cur Time Full )
Load text (" Date Str" , "Date $" )
Load text ("Time Str" , " Time $" )
اما متغير Day$ مستقيماً توسط فرمان FlashGetVar از MMB خوانده مي شود.
FlashGetVar("Flash" , "MmbText.MMB cur day , Day $" )
LoadText(" DayStr" , "Day$")


FlashSetVar ("Object", “Flash VAR name , MMB VAR name ")
اين فرمان سبب تنظيم مقدار جديد به متغير كليپ فلش مي شود.
FlashSetFrame("Object" , "FRAMENUM")
اين فرمان بر اساس پارامتر FRAMENUM شي فلش رابه فريمي كه مد نظر است منتقل مي كند.
FlashGetFrame("Object" , "VARIABLE")
شماره را فريم جاري را گرفته و در متغير مشخص شده توسط VARIABLE ذخيره مي كند.
FlashGetPorp (" OBJCET" , " , PROPERTY , VARIABLE ")
با اين دستور مي توان چگونگي خصوصيات تعيين شده براي شي فلش را دريافت كرد.
پارامتر PROPERTY (خصوصيت)مي تواند يكي از عبارت هاي زير باشد:
- SCALE مقياس كليپ را باز مي گرداند.
- BGCOLOR رنگ زمينه كليپ فلش را به صورتhexadecimal در كانال RGB باز مي گرداند.
مثال: (رنگ قرمزF F0000 = )
-QUALITY كيفيت كليپ فلش را باز مي گرداند.
-PLAYING در حال اجرا بودن يا نبودن كليپ فلش را مي سنجد.
- MOVIE نام كليپ فلش را باز مي گرداند.
- TOTALFRAMES تعداد فريم هاي كليپ فلش را باز مي گرداند.
قسمت دوم ازپارامتر دوم اين دستور براي معين كردن متغيري مي باشد كه مقدارهاي بازگشتي خصوصيات در آن قرار مي گيرد.نوع متغير با توجه به خصوصيت تعيين مي شود.
مثال:
فرماني جهت گرفتن رنگ زمينه:
FlashGetPorp("Flash" ,”BGCOLOR, BGColor$ ")
فرماني جهت تشخيص در حال اجرا بودن يا نبودن كليپ فلش:
FlashGetPorp("Flash" , "PLAYING,Play$")

فراخواني فرامين MMB مستقيماً از Action Script فلش:
جهت برقراري ازتباط بين كليپ فلش و MMB از فرمان fs Command فلش استفاده مي شود.
اين فرمان 2 پارامتر دارد: Command و Arguments .چنانچه بخواهيد توسط اين فرمان، فرماني را به MMB ارسال كنيد پارامتر Command بايد هميشه رشته "MMB" باشد و پارامتر دوم Command بايد حاوي يك اسكريپت MMB مي باشد.
مثال:
fscommand("mmb", “Time $ , "+ MMBCurTimeFull )
اين فرمان سبب مقدار دهي متغير Time $ توسط فلش مي شود.
fscommand ("mmb","LoadText(\"DirStr\",\""+ DirString +"\")")

اين فرمان سبب فراخواني فرمان Load Text از MMB مي شود و سپس متن DirStr را در MMB پر مي كند.
جهت قرار دادن علامت نقل قول در رشته بايستي آن را با كاراكتر Back flash همراه كرد. به اين عمليات escaping يك كاراكتر مي گويند كاراكترهاي متعددي هستند كه نمي توان درAction script به تنهايي از آنها استفاده كرد و نشان داد.جدول زير آنها را نشان مي دهد:
Character Escape sequence
(ASCII 8) كاراكتر Backspace \ b
( ASCII 12 ) كاراكتر Form – feed \ f
(ASCII 10 ) كاراكتر Line- feed \ n
( ASCII 13 ) كاراكتر Carrige Return \ r
( ASCII 19 ) كاراكتر Tab \ t
كاراكتر " \ "
كاراكتر ' \ '
Back slash \\
يك بايت مشخص شده در مبناي هشت \ 000-\377
يك بايت مشخص شده در مبناي 16 \ 00 - \ ff

يك كاراكتر بين المللي ( Uni Code ) مشخص شده در مبناي 16 \ u 0000 –
\ uff-ff





در ضمن برو توی پوشه Sample مولتی مدیا و مثال هاشو ببین.
 

faryabi

New Member
چگونه مي توانم فايلهاي تصوير را كه در فلش طراحي كردم را در فرانت پيج بكار ببرم :cool: :cool:
 

Free Man

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
با سلام ،

یک سورس کامل از فایل فلش و همچنین یک نمونه برنامه ی MMB مرتبط با آن.

فکر کنم که نام ایجاد کننده ی این مثال : حسین طاهری می باشد.

لینک دانلود : اینجا
 

پیوست ها

  • MMB&Flash.zip
    209.4 کیلوبایت · بازدیدها: 594

جدیدترین ارسال ها

بالا