چند ترفند مفید برای ایکس پی

Ahmad_sh

New Member
چند ترفند مفید برای ایکس پی:razz:

اختصاص دادن آیکون دلخواه به موارد زیر :

My Computer , My Documents , My Network Place , ReCycle Bin

روی دسکتاپ سمت راست کرده و Properties رو انتخاب کنید . سر برگ Desktop رو انتخاب کنید .( همون جایی که عکس پس زمینه رو عوض می کنید ) در پایین پنجره بر روی Customize Desktop کلیک کنید تا پنجره Desktop Item باز شود. در وسط صفحه شما آیکون های مای کامپیوتر و.... رو مشاهده می کنید . بر روی یکی از آنها کلیک کرده و سپس بر روی Change Icon کلیک کنید. آیکون دلخواه خود را انتخاب و بر روی ok کلیک کنید.



برای عکس گرفتن از فایل های تصویری خود در مدیا پلیر از کلیدهای CTRL+I استفاده کنید .



حذف My Recent Documents از منوی شروع :

روی منوی شروع کلیک راست کرده و Prooerties را برگزینید. در پنجره باز شده customize را انتخاب کنید. پنجره Customize Start Menu باز می شود . سر برگ Advanced را انتخاب و در پایین صفحه تیک گزینه ی List My Recently Opened Documents را بردارید.



Shutdown سریع:

در منوی ران تایپ کنید . shutdown -s

برای درک بهتر مطلب shutdown.exe را در قسمت "مقالات آموزشی" با دقت بخوانید. ( به زودی )



logoff سریع :

بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و new و سپس Shortcut را انتخاب کنید. در پنجره create shortcut در کادر مربوطه عبارت Logoff را تایپ و نکست را انتخاب کنید . و در صفحه بعدی نام مورد نظر برای میانبر خود را تایپ کنید ( که بطور پیش فرض logoff.exe می باشد )



نمایش و عدم نمایش پوشه های System Volume Information در اکسپلورر :

در پنجره اکسپلورر مسیر زیر را دنبال کنید :

[ Tools ] [ Folder Options ] [ سربرگ View ] و تیک چک باکس [Hide protected operating system files (Recommended)] را بردارید .



مواظب پوشه ی temp باشید:

بسیاری ار برنامه ها به خصوص اونهایی که فشرده هستند برای خارج کردن فایل ستاپ از حالت فشرده و اجرای این فایل به صورت عادی ، ابتدا فایل را در پوشه ای از پیش تعیین شده آنزیپ ( UnZip ) می کنند و سپس آن را از همان مسیر فراخوانی کرده و پس از نصب هم فایل آنزیپ شده را از روی هارد دیسک پاک می کنند ولی بعضی برنامه ها پاک کردن این فایل های اضافی رو فراموش می کنن! و اکثر آنها هم پوشه temp رو برای این کار انتخاب می کنند به فرض این آدرس :

C:\Document&....\User\Local Setting\Temp

با رفتن به این پوشه کلیه فایل های اضافی رو پاک کنید.



دیدن برنامه های بیشتر در قسمت add\remove windows Components در پنجره "اضافه/حذف برنامه ها" :

به شاخه inf واقع در پوشه ویندوز بروید. این پوشه مخفیه پس ابتدا اکسپلورر را در حالت نشان دادن پوشه ها و فایل های مخفی بذارید .

فایل Sysoc.inf را با نات پد باز کنید و کلیدهای CTRL+H را بفشارید و در قسمت Find What عبارت Hide تایپ و بر روی Replace All کلیک کنید . پنجره را بسته و تغییرات را ذخیره نمایید.

حالا در قسمت add\remove windows Components قادر خواهید برنامه های بیشتری را مشاهده کرده و برای اضافه/حذف آنها اقدام کنید. ( از جمله ویندوز مسنجر )

ایجاد و حذف یک درایو مجازی
 

Nikpendar

Member
دوست عزيز شما براي هر مطلب رجيستري يك تاپيك باز كرديد . فكر كنم اگر همه را در يك تاپيك وارد ميكرديد جالبتر بود.
اميدوارم موفق و مويد باشي.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا