چطور تجربه خرید خوبی برای مشتریان ایجاد کنیم

تنها فضاهای مهم طراحی داخلی یک فروشگاه نیستند که باعث بهبود تجربه خرید در مشتریان میشوند. نکات مهم دیگری هم وجود دارند که در صورت بهره بردن از آنها باعث افزایش مشتری و سود مغازه و کسب و کارتان خواهید شد:
روشنایی: رنگ دکوراسیون و دیوار های فروشگاه را با نور و روشنایی مغازه تنظیم کنید. نباید نور کم باعث خستگی چشم مخاطبان و بی رمق نشان دادن فروشگاه شود و در مقابل نور زیاد مغازه نباید جلوی مشاهده اجناس توسط مشتری را بگیرد. علاوه بر این بهتر است به جای چراغ های ساده و تکراری از چراغ های مدرن و یا با طرح های سنتی استفاده کنید تا جلوه ای خاص به طراحی داخلی فروشگاه و دکوراسیون داخلی آن بدهید.
موزیک: وجود یک موزیک ملایم علاوه بر ایجاد حس آرامش و لذت‌بخش در فروشگاه، میتواند به فروش بیشتر محصولات شما ختم شود.
چیدمان اجناس: لباس های یک شکل (به طور مثال پیراهن های ۴ خانه) یک فروشگاه لباس بهتر است تا در یک قفسه یا آویز قرار بگیرند و مشتری برای مشاهده آنها مجبور به مشاهده کل اجناس فروشگاه نشود. در چیدمان اجناس دقت کنید و تا حد ممکن به آسان شدن خرید مشتری توجه کنید.
ارتفاع ویترین ها: به جای استفاده از ویترین های سرتاسری، بهتر است تا از ویترین هایی با ارتفاع بلند و البته قابلیت دید بالا استفاده کنید. اجناس در ویترین بلند بیشتر از ویترین افقی دیده میشوند.
از آینه ها استفاده کنید: در یک فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لباس، کفش و… وجود آینه ها به شدت باعث بهبود طراحی داخلی فروشگاه میشود. آینه ها باعث افزایش اندازه فروشگاه و همینطور افزایش تعداد محصولات در ذهن مشتری خواهند شد. پس از آنها به حد کافی بهره ببرید.

منبع: تهران دیزاین سنتر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا