پر شدن رم در هنگام رندر

Abolfazl 2408

Active Member
درورد بر دوستان من یه پروژه دارم کار میکنم که در هنگام رندر رم پر میشه و سیستم هنگ میکه آیا راهی هست برای جلوگیری هنگ کردن سیستم
Win 8.1 64bit
CPU 4770K
Ram 10 GB
3Ds Max 2015 64 bit
Vray 3.0
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
Abolfazl 2408 عزیز سلام،

اگر اطمینان دارید که مشکل پش آمده به خاطر حجم بالای صحنه و محتویات اون بوجود اومده و مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری دیگه ای در این بین ایجاد مشکل نکرده بهتره

برای رفع این مشکل همونطور که دوست خوبمون mahmoudz اشاره کردند موضوعات پرحجم رو مثل درختها و ماشینها و یا مبلمان و ... رو به پروکسی تبدیل کنید

و موضوعات پروکسی رو بصورت Instance داخل صحنه تکثیر کنید، البته برای بهینه سازی صحنه خیلی موارد دیگه رو هم باید مد نظر داشت اما بخش عمده ای از رم رو میشه

با توجه به توضیحاتی که در مورد استفاده کردن از پروکسی و نحوه تکثیر اون خدمتتون عرض کردم آزاد کرد ... اما فرض کنیم با تمام این تفاسیر همچنان صحنه شما بصورتی

هست که مقدار رم شما پاسخگوی رندر اون نباشه در اینصورت باید چند تا کار انجام بدید.

1- اگر از IM و LC برای سیستم Gi استفاده میکنید بهتره ابتدا اونها رو محاسبه و در هارد ذخیره کنید و بعد اونها رو Load کنید و اگر از BF برای Gi استفاده میکنید مشکل خاصی از بابت تاثیر Gi بر رم نخواهید داشت

2- اگر سایز خروجی شما خیلی بزرگه مثلا 4K به بالا بهتره از frame buffer خود وی ری سایز خروجی رو تعریف کنید و در تنظیمات کلی رندر مکس سایز خروجی رو 1 پیکسل در 1 پیکسل

تعریف کنید چون در غیر اینصورت دو تصویر با سایز بالا و بدون فشرده سازی در رم Load میشه که خودش میتونه مقدار قابل توجهی از رم رو اشغال کنه ( البته برای رندر انیمیشن باید نکات دیگه ای رو هم در مورد تنظیمات سایز خروجی در نظر گرفت که فعلا خیلی مهم نیست )

3- بعد از انجام مراحل فوق و قبل از رندر از طریق Task manager ویندوز چک بفرمایید که چه مقدار از رم اشغال شده ( فرض میکنیم 5 گیگ از 10 گیگ رم شما برای اجرای ویندوز و مکس و Load کردن صحنه و تکسچرها و ... قبل از رندر پر شده )

حالا در تب System در وی ری نوع Default geometry رو روی حالت Dynamic قرار بدید و مقدار Dynamic memory limit رو 4000 MB قرار بدید ( البته شما میتونید تا 5000 هزار هم این عدد رو افزایش بدید ولی برای اطمینان و جلوگیری از کرش کردن سیستم 1000 MB رو آزاد میزاریم

4- سایز باکت های رندر رو به 16*16 کاهش بدید و رندر رو شروع کنید

5- با این روش حتی با در اختیار داشتن مقدار کم رم میشه صحنه های سنگین رو هم رندر کرد اما بدلیل پر و خالی شدن رم در زمان رندر و استفاده از رم مجازی سیستم که در ویندوز و از طریق هارد دیسک در اختیار وی ری قرار میگیره ممکنه زمان رندر بسته به نوع صحنه

تا چند برابر زمان عادی افزایش پیدا کنه ... الته بخاطر داشته باشید که قبل از انجام تمامی این مراحل میزان قابل قبولی رو به رم مجازی ویندوز اختصاص داده باشید...

امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید

 

جدیدترین ارسال ها

بالا