پاک کردن درایو c با پارتیشن مجیک

Sleekman

Member
با سلام
درايو ويندوز من C ميباشد در هنگام کار با برنامه سنگين فتوشاپ پيغام فول ميزند و عمل ديسک کلين آپ هم بي فايده است با اينکه فتوشاپ در درایو G نصب کرده ام.
حالا اينها به کنار من ميخواهم درايو اول خود که سي است را با برنامه پارتيشن مجيک از نو پارتيشن بندي و فرمت کنم با همان ظرفيت سابق تا کاملا خالي شود بدون اينکه درايوهاي ديگرم دست بخورد آيا چنين چيزي ممکن است لطفا مرا راهنماييي کنيد.
 

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً
دو تا راهنمایی کوچیک:
1- ویندوزها (حتی 98)، موقع کار کردن یه برنامه سنگین، از یه سیستمی استفاده می کنن به اسم Virtual Memmory؛ بنا به تنظیم این قسمت روی ویندوز، یه مقداری از فضای هارد، اختصاص پیدا می کنه به RAM مجازی. ویندوز اطلاعاتی رو که حجمشون از RAM اصلی بیشتره و می تونه از RAM خارج کرد ولی بهشون نیاز داره، توی اون قسمت می ریزه که واسه اجرای برنامه، به RAM کمک کنه. وقتی که موقع کار کردن با یه برنامه، درایو C اخطار Dean Up می ده، معنیش اینه که اون قسمت اختصاص داده شده به Virtual Memmory، در حال پر شدنه و فضای خالی درایو ویندوز، از حداقل مجاز کمتر شده.
پس دو تا کار می شه انجام داد:
یا این که اصلاً Virtual Memmory رو بی خیال بشی و غیر فعالش کنی؛ که ممکنه سرعت کار بیاد پایین و یا حتی انجام نشه.
یا این که محل Virtual Memmory رو انتقال بدی به یه درایو دیگه و با یه اندازه دیگه (مسیر پیش فرضش درایو C هست).
(نشونی تنظیمات Virtual Memmory: کلیک راست روی My Computer و بعدش:
Properties==>Advanced==>Performance=>Settings==>Advanced==>Virtual Memmory==>Change

2- فرمت کردن یه درایو، بدون تغییرات پارتیشن، نیازی به Partition Magic نداره و به درایوهای دیگه دست نمی زنه. ولی چون ویندوزت روی درایو C نصب شده و اصولاً درایو C، درایو Boot هارد هست (و ویندوز هم پاک می شه و باید دوباره نصب کنی)، این درایو رو باهاس از DOS فرمت کنی؛ اگه پارتیشنت FAT32 ه، با دستور :format c ، و اگه NTFS هست، با Partition Magic تحت DOS.
البته موقع نصب ویندوز XP هم می تونی درایو C رو فرمت کنی.
یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا