نکات مهم در قيمت گذاري خدمات و پيشنهاد فاروم صنفي ( گرافيک و طراحي وب)

نظر شما درباره ايجاد فاروم صنفي چيست؟

  • موافقم

    رای: 33 100.0%
  • مخالفم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    33

abcdefgh

New Member
دوستان زيادي براي کار اقدام مي کنند و يا خودشان مستقيم براي مشتري ها پروژه انجام مي دهند.
چند نکته را ضروري ديدم که لازم است به اطلاع شما برسانم.
تازگي ها دوستان زيادي يا با تحصيلات مربوطه و يا با تجربه و تحقيق توانايي هاي فراواني در زمينه گرافيک و وب بدست آورده اند و وارد بازار کار شده اند.
بعضي از دوستان به مشتري ها قيمتي مي دهند که هم خودشان دچار دردسر مي شوند و هم بازار کار را خراب مي کنند.
خواستم توصيه کنم که از حقوق خود دفاع کنيد و با ارائه قيمت هاي پايين کار خود را کم ارزش جلوه ندهيد.
حداقل قيمت پيشنهادي براي فقط نصب پرتال بدون ايجاد تغييرات و خصوصي سازي و کار اضافه ديگر:
موويبل تايپ و بي دو 35هزار تومان
ناک و زوبس و مامبو و پرتال هاي مشابه 75هزار تومان
فاروم 100هزار تومان
oscommerce و pncommerce يکصد و پنجاه هزار تومان
نصب آپاچي و پي اچ پي و اسکيوال و پرل روي کامپيوتر 50 هزار تومان
من چند روز پيش تو مغازه فرش فروشي دوستم بودم ديدم يک دوست 18 ساله اومد و تبليغ پي ان کامرس کرد:
هاست: 12هزار تومان
نصب: 5 هزار تومان
اسکين سفارشي: 4 هزار تومان!
لوگو سفارشي: 2هزار تومان
آيکون سفارشي هر ايکون: 50 تومان؟!!
5ساعت آموزش هاست و پرتال : 5هزار تومان
اياب و ذهاب: 1500 تومان
مجموعا حدود 30 -35 هزار با هاست!
به هر حال اين دوستان مستعد با اينکار ارزش خود را کم خواهند کرد.

دوستان ، حتما مي دانيد قيمت ها با توجه به خود مشتري و کاربرد تعيين مي شود. براي مثال فروشگاه اينترنتي مورد نياز تجار و کسبه هست که توانايي مالي بالا دارند و جزو قشر مال اندوز هستند و شما حتما بايد استفاده کنيد و وبلاگ ها مورد استفاده قشر فرهنگي است و بالتبع قيمت کمتري بايد پيشنهاد کنيد، پرتال و فاروم مورد استفاده شرکت ها و موسسات و ادارات هست و قيمت شما بايد بالاتر باشد.
حداقل قيمت پيشنهادي براي اجراي خدمات اضافه:
طراحي اسکين و تمپلت :
وبلاگ: از 35هزار تومان
پرتال و فاروم: از 50 هزار تومان
فروشگاه: از 75 هزار تومان
طراحي لوگو و بنر : از 15 هزار تومان
طراحي هر آيکون : از 2هزار تومان
کار ويژه روي عکس : از هزار تومان
خصوصي سازي اسکريپت و ديتابيس:
وبلاگ: از 20 هزار تومان
پرتال و فاروم : از 50 هزار تومان
فروشگاه : از 100هزار تومان
برخي دوستان ميگويند که بهتر است ابتدا سايت را با قيمت کم اينستال کنيم مثلا فروشگاه را 25 هزار اينستال کرده بعد براي خدمات اسکين و لگو و خصوصي سازي مبلغ خوبي دريافت کنيم:
من 3 سال در اينکار هستم و حدود 25 مشتري سايت دايناميک داشتم تجربه ثابت کرده که وقتي پرتال را نصب مي کني و اسکين آماده تحويل مي دهي مشتري به همان راضي مي شود و براي خدمات اضافه کارمزد چنداني پرداخت نخواهد کرد!

يک پيشنهاد:
مثلا يک مشتري به شما پيشنهاد گالري عکس مي دهد ، شما پرتال آماده را معرفي نکنيد بلکه بگوييد من گالري عکس براي شما مي سازم و فلان مبلغ را دريافت مي کنم اين ارزش کار شما را بالا مي برد و کارتان را چاق مي کنه! لزومي نداره پرتال را با نام اصلي تحويل دهيد بلکه مي توانيد تمام موارد را در اسکريپت ها به نام خود و سايت خودتان تغيير دهيد

اين قيمت ها حداقل قيمت هست و من ماه پيش يک سيستم کامل ناک براي يک شرکت نصب کردم و با طراحي اسکين و کمي خصوصي سازي کل قرار داد 550 هزارتومان شد. و فروشگاه را هم با اسکين و تمپلت هاي رايگان کمتر از 420 هزار تومان نصب نکرده ام!

ميزان سفارش براي ايجاد سايت در ايران آنقدر زياد نيست که شما انتظار داشته باشيد با قيمت هاي کم خرجتان تامين شود من با توجه به تبليغات فراواني که کرده ام و دوستاني که در ادارات دارم و بازاريابهاي قوي در طي اين سه سال فقط 25 سفارش گرفته ام و البته حدود 38 اظهار تمايل براي سايت داشتم که 13 مورد به توافق نرسيده ايم البته سه سال پيش همين سياست خدمات ارزان را داشتم فقط 4 سفارش براي نصب پرتال داشتم در طي 6 ماه آنهم باقيمت نصب فقط 10 هزار تومان! به تازگي نيز من به يکي از اقوام نزديک که شرکت و فروشگاه لوازم خانگي دارد پيشنهاد نصب رايگان اواس کامرس را دادم و گفتم فقط براي هاست و دومين مبلغ 20 هزار تومان پرداخت کند ولي او تمايل نشان نداد!
شايد شما تبليغ کنيد براي فروشگاه يا حراجي اينترنتي اما حداکثر ظرفيت سالانه تهران حدود 100 درخواست خواهد بود که مثلا اگر کار را 100هزار تومان تحويل دهيد ارزش بازار 10 ميليون تومان مي شود و تعداد مجري حداقل 65 نفر!
يعني به هر مجري در سال 150 هزار تومان از سهم فروشگاه الکترونيک کشور!

همچنين پيشنهاد مي کنم آقا مجيد خوبمان که اين سايت وزين را راه انداخته يک فاروم با عنوان فاروم صنف تشکيل دهد تا مشکلات و پيشنهادات و سياستگذاري هاي صنف گرافيست و برنامه نويس در آن مطرح شود.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

zfarhad2003

Member
من در کل با نظرات شما راجع به قیمت و موارد دیگه موافقم و 100 البته که ما باید با قیمتهای مناسب به کار خودمون ارزش بدیم.

اما در یک مورد کوچیک کاملا با شما مخالفم و اون هم برداشتن نام برنامه و اعلانهای کپی رایت از اون و نصب کردن اون با نام خودمون است که به نظر من این کار نه تنها نمی تونی برای ما سود آور باشه بلکه 100% با این کار ما متضرر خواهیم شد.

من می دونم چه طور این شرکتها و ادارات میان و 3 میلیون به یک شرکت می دن تا براشون مثلا oscommerce رو نصب کنه و حتی در پایین سایت کپی رایت شرکت هم باقی بمونه ولی وقتی به طراح ها و برنامه نویسان حرفه ای می رسن که راضی هستن مثلا با 2 میلیون براشون یه سیستم فروش طراحی کنن و کاملا اختصاصی براشون نصب کنن این موسسات فکر می کنن که مثلا این فرد طراح داره سرشون کلاه می زاره در حالی که اگه توجه کنین با مراجعه به این شرکتها طراحی وب که فقط اسم دارن و هیچ چیز دیگه ای ندارن دارن پولشون رو خیلی راحت و دو دستی به باد هوا می دن.
 

S4DEGH

Well-Known Member
آخجون با اين حساب نونم ميره تو روغن !

خدايي حساب کن اينهمه من سيستم نصب کردم پشتيباني کردم ! ببين پول ميگرفتم چي ميشد !

اما نمي شه رفاقت رو زير پا گذاشت !

در مورد کپي رايت بايد بگم طبق قوانين شرکت خودمون ! منظورم TechGFX اگر کسي بخواد قانون کپي رايت رو به نام خودش بزنه بايد مبلغ 400$ بپردازه !

درمورد قالب الان تمامي قالب هايي که من دارم مجاني تو سايت ميزارم قيمت بعضي هاشون به 65$ ميرسه !
الان هم براي سايت خودم ( آفاق ) يک قالب گرفتم 75$ !!!!!!!!


در کل !
خودمونيم abcdefgh جان يک کلاس تجارت براي من بزار ! چون من زياد از تجارت و ... چيزي نمي دونم ! فقط مجاني ميدونم !!!!
 

Gt-Max

Member
يه جورايي ضايست !
خودمون خدمان مجاني رو ورداريم فقط نصبش كنمي و به اسم خودمون بزنيم بد 50 تومن پول بگيريم !
در شرف يه مرد نيست ! :mad: اگرچه كه من مرد نيستم ! :D
34.gif
 

S4DEGH

Well-Known Member
Gt-Max گفت:
يه جورايي ضايست !
خودمون خدمان مجاني رو ورداريم فقط نصبش كنمي و به اسم خودمون بزنيم بد 50 تومن پول بگيريم !
در شرف يه مرد نيست ! :mad: اگرچه كه من مرد نيستم ! :D
34.gif

كي گفته مجانيه !؟ سيستم مجاني نصبش كه مجاني نيست !

قانون قانون Open Source هست !

يعني مي توني دست كاري كني به اسم خودت بدي بيرون ! اما اگر مال كسي ديگه اي رو گرفتي براي استفاده حق نداري كپي رايتشو برداري !

از طرفي خودت برو مثلا سايت هاي اصلي پروتال هاي مجاني ! بگو برايم مجاني مثلا فلان پروتال رو نصب كن . ببين مجاني برات نصب ميكنن !؟
 

farsid

Member
من با نظر صادق عزیز موافق نیستم
راستی من تو مجید آنلاین یاد گرفتم از سایت و مجموعه ی خودم تعریف و تبلیغ نکنم!!!!!!
 

Gt-Max

Member
sadeghkhafan گفت:
كي گفته مجانيه !؟ سيستم مجاني نصبش كه مجاني نيست !

قانون قانون Open Source هست !

يعني مي توني دست كاري كني به اسم خودت بدي بيرون ! اما اگر مال كسي ديگه اي رو گرفتي براي استفاده حق نداري كپي رايتشو برداري !

از طرفي خودت برو مثلا سايت هاي اصلي پروتال هاي مجاني ! بگو برايم مجاني مثلا فلان پروتال رو نصب كن . ببين مجاني برات نصب ميكنن !؟

منظور من كلي در ضمينه تمامي مساعل بودش از تمپلت هاي وب سايت گرفته تا همين نصب سيستم هاي محتوا و غيره ... :) ولي حرفتون درسته . منظور من در رابطه با قيمتي بود كه بايد اين وسط به خريدار مطرح بشه... :)
 
آخرین ویرایش:

abcdefgh

New Member
منظور من از تغيير نام محصول اين نيست که فارسي سازي ساير دوستان را به نام خودتان تغيير دهيد بلکه مثلا هر پرتالي را که خودتان فارسي کرديد را تغيير نام دهيد . مثلا nuke7.8 را خودتان فارسي کنيد و در بازار ايران تحت نام powernuke عرضه کنيد و لينک هاي مربوط به ساير سايت phpnuke را برداريد!

به هر حال بهتر است هرکس در همان حرفه که مطالعه و تحقيق مي کند از همان راه نيز بتواند درآمد کسب کند. مثلا وقتي کسي اين پرتال ها را براي يک شرکت نصب کند و فرضا از چند اسکين و تمپلت رايگان نيز بهره ببرد و اخر سر از شرکت مثلا 50هزار تومان بگيرد آيا آن شرکت براي ساير خدمات مهندسي و طراحي به اندازه کافي هزينه خواهد کرد؟

در مورد ادارات دولتي بدانيد که مثلا اگر يک پرتال تحويل دهيد و مثلا 150هزار تومان بگيريد قبل حسابرسي اداره معمولا رقم ها جابجا مي شود و حداقل 600هزار تومان به جيب سايرين مي رود!

الان آرايشگاه هاي زنانه براي يکساعت خدمات 150 هزار تومان دريافت ميکنند . خانم و دختر صاحب شرکت يا فروشگاهي که شما برايش پرتال نصب مي کني ماهي چند صد هزار تومان خرج آرايش و تفريحات خود مي کنند اگر فکر مي کنيد که خدمات اينترنت و گرافيک کم ارزش تر از خدمات آرايشگاه زنانه است که هيچ وگرنه به فکر اين باشيد که اين خدمات جزو خدمات کم ارزش حساب نيايد!

الان عده اي از دوستان تمام پرتال هاي فارسي شده را در يک CD ريخته اند و آن را به شرکت ها مي برند و مي گويند هر سيدي 15هزار تومان ! خوب اين فارسي سازي ها نون دوني موقت (چون زود بازار اشباع مي شود) براي عده اي شده که اصلا هيچي از گرافيک و برنامه نويسي نمي دانند!

البته دوستاني که مي خواهند مفت و مجاني سايت تحويل دهند شايد منبع درآمد ديگري دارند مثلا 4 تا آپارتمان اجاره داده اند و در عوض دانش خود را وقف خدمات ارزان يا رايگان کرده اند.

البته براي سايرين که چنين منبع درآمدي ندارند يک گزينه ديگر هست:

صبح تا ظهر در ميدان توپخانه کوپن و اسپري و ورق و عرق و عکس و فيلم فروخته(درآمد خيلي بالايي هم داره) و بعد از ظهر ها خدمات اينترنتي و گرافيکي انجام دهند تا جبران کمبود درآمد شود!

البته اگر صبح را براي فعاليت تخصصي درنظر داريد مي توانيد عصرها با استفاده از گاري و فرغون بساط جيگرکي و بلال و ذرت فروشي سرپل تجريش راه اندازيد و يک پلاکارد بي اندازيد گردنتان مثلا: "جيگرکي اصغر ديزاينر" و به هرکس جيگر خريد يک CD پرتال هم اشانتيون بدهيد.

اگر حداقل يک ساب فاروم امور صنفي تشکيل شود تا همگي دوستان مسائل را درميان بگذارند خيلي خوب ميشه .

به هر حال همه اصناف براي کار خود يک حداقل قيمتي در نظر ميگيرند به نظر من بايد قيمت ها بتواند نيازها را برآورده کند.
 
آخرین ویرایش:

sasan4u

Member
کار خیلی خوبی است امیدورام موفق باشید
و اگر موافق باشید می شود یک بخشی برای صحبتهای تشکل صنفی رو ایجاد کرد در osna.ir
فرهاد خان فاروم عالی شده اگه فارسی سازی تمومه می شه دانلود کرد
 
آخرین ویرایش:

Dark Man

Member
پس من خیلی کم میگرفتم خدایش !

اخرین کار من ، طراحی یک سایت تو مایه های Corbis.Com بود ، البته یه سری امکاناتش هم بیشتر بود ، اما 30.000 تومان بیشتر نگرفتم !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا