نياز به جواب فوري

Majid

مدیر سایت
عضو کادر مدیریت
سلام

راستش تا اونجايي كه من ميدونم اينترانت يك نوع شبكه داخلي هستش.. مثلا يك نفر يك كامپيوتر داره ميتونه اونو سرور كنه و بعد كاربران به اون كانكت بشند و از يك سري اطلاعات استفاده كنند...اما اينترنت هميني هست كه ازش استفاده ميكنيد و يك محدوده وسيعي داره و به جا و مكان خاصي هم بستگي نداره يعني در كل دنيا پراكنده شده..

مجيد
 

bagher

Member
جواب

سلام و دوست عزيز من آرشيو يك ساله ويژه نامه كاشف جام جم را دارم كه در مورد موضوع شما سخن گفته:
يكشنبه 11 اسفند 1381

«تفاوت اينترانت با اكسترانت چيست؟

اينترانت به نوعي شبكه گفته مي شود كه ساختاري مشابه اينترنت دارد.اما دسترسي به آن محدود و به صورت منطقه اي است. به اين معني كه براي اتصال به آن مي توان از ارتباطي نظير Dialup استفاده كرد. اما امكان مشاهده آن از طريق اينترنت وجود ندارد.
اين نوع شبكه در واقع مدلي اختصاصي از شبكه است كه براي كاربردهاي خاصي ايجاد مي شود و مي توان گفت شبكه اي محلي با امكان دسترسي از راه دور است به عنوان نمونه اينترانت خبرگزاري جمهوري اسلامي.شبكه اي رايگان براي دسترسي به اخبار بدون نياز به اينترنت است كه با شماره تلفن 8890000 نام كاربردي و كلمه عبور irna و همچنين نشاني www.irna.com براي شهروندان تهراني قابل دسترسي است و اما اكسترانت همان اينترانت است با اين تفاوت كه راه دسترسي به آن از طريق اينترنت است.
اكسترانت ها را معمولا سازمانهايي كه دفاتر گوناگوني در نقاط مختلف دارند.ايجاد مي كنند تا از اين طريق ارتباط ميان رايانه ها و شبكه هاي دفاتر خود را برقرار كنند.از آن جمله مي توان به شبكه هاي بانكي اشاره كرد. موسسات با استفاده از اينترنت به عنوان بستري براي اتصال ميان شبكه هاي خود . در هزينه ها صرفه جويي مي كنند چرا كه اگر قرار باشد ارتباطي مجزا به صورت كابلي يا حتي بي سيم ميان 2 نقطه با فاصله زياد برقرار شود. مخارج بالايي دارد. حال آن كه دسترسي به اينترنت در بيشتر نواحي با قيمتي مناسب مسير است.»

اميدوارم مطالب فوق مفيد باشد.
 

xnux

Member
و من اضافه ميكنم :

اينترنت مجموعه بهم پويسته شبكه هاي اينترانت است كه در سطحي وسيع
و بين المللي و با استفاده از يك سري پروتكل هاي ( قرار دادهاي ) خاص و يكسان
به يكديگر متصل شده اند .
:wink:
 

hamed_xp

Member
همه چيز رو كامل گفتن ديگه !‌من چي بگم !!! يه زماني با همين اينترانت ها هم كلي حال مي كرديم!‌ راه هم مي انداختيم !‌ واسش چت هم مي ذاشتيم‌ !!‌ اون موقع ها خبري از اين اينترنت با اين سر و وضع به اين شكل نبود !! يه pws داشتيم ! يه ويندوز 95 .با يه كامپيوتر 486 هم كار مي كرد... سه چهار تا مودم هم مي شد گذاشت روش كه با 3-4 تا خط كار كنه ! به اشغالي هم مي خورد. ما كلي حال مي كرديم. حالا بيا و ببين‌‌! چه سر و ردستي كه نمي شكستن !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا