نياز به امکان copy و paste مستقل در اديتور

bestfriend

New Member
سلام
من با مامبو کار کردم اما نتونستم این امکان رو که در زیر شرح می دهم پیدا کنم( شاید وجود نداشته باشه ) لطفا هر کی میتونه من روکمک کنه چون می خوام سایتی رو بر مبنای مامبو راه بندازم و اگه این امکان در مامبو وجود نداشته باشه یا باید خودم اون رو طراحی کنم که اصلا نمی تونم یا باید مامبو رو بی خیال بشم.
توضیح:
ببنید ما یک مقاله در Word داریم و میخواهیم مقاله رو به سایت منتقل کنیم و مقاله ما شامل تعداد زیادی فرمول هست .
ابتدا مقاله رو باید به front page کپی کرد و سپس اون رو بصورت HTML ذخیر کرد علت این مسئله هم اینکه که فرمول های نوشته شده در word در html تعریف نمیشوند بنابراین front page بصورت اوتوماتیک فرمول ها و نمودارها رو بصورت عکس بدون بک گروند در صفحه html ذخیره می کنه ( علت هم اینکه هنوز برای فرمول نویسی در htmlتعریفی وجود نداره)
خوب تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود نداره Fron page صفحه ای میسازه که مقاله مورد نظر را به صورت html نمایش می ده با نمایش فرمول های بصورت عکس .
حالا باید این مقاله رو با استفاده از copy و paste به ادیتور در مامبو منتقل کرد بنا بر این با رفتن به صفحه ساخته شده مفاله توسط front page کل صفحه را انتخاب و copy می کنیم و سپس در ادیتور مامبو paste می کنیم . تا اینجای کار هم مشکلی وجود نداره و مقاله بطور کامل و بدون نقص کپی میشه.
حالا نوبت به ذخیره مقاله در مامبو میرسه اما یک اشکال در اینجا بوجود می اید و اینکه ادیتور مامیو
پردازشی روی عکس های مقاله انجام نمید ه و اونا رو اصطلاحا upload نمی کنه و در واقع ادیتور مامیو صرفا یک ادیتور html هست و هیچ پردازشی بر روی عکس های انجام نمیده مثلا دو کد زیر را در نظر بگیرید :
<td rowspan="2" width="310" height="1" background="images/goshe.gif">

img src="file:///D:/Documents%20and%20Settings/a/Desktop /ma_mail_1.gif


این دو نوع کد در کد نویسی صفحات وب در حالت استاتیک می باشد که اولی مربوط به سایتی برای قرار دادن بر روی سرور و دومی برای ذخیری کردن در کامپیوتر .
بنابر این کدهای ایجاد شده توسط front page یکی از این دو حالت و اگر شما صفحه را به مامیو کپی کنید کد ها به همین صورت باقی خواهند ماند و بر روی explorer های کاربران سایت به همین شکل اجرا می شوند و عکس های نمایش داده نمی شوند.
اما front page چطور این مشکل را برطرف کرده :
در front page وقتی شما عکسی را وارد صفحه ادیتور می کنید در هنگام ذخیره سازی از شما سوال میکند عکس را آیا در پوشه پروژه شما ذخیره کند یا نه و همچنین مسیر ذخیره سازی و پوشه آن را به دلخواه انتخاب می کنید . و سپس front page متناسب با ان مسیر آدرسی عکس های را در html تغییر می دهد.
و عکس ها را در پوشه اصلی سایت آپلود می کند.

علت نیاز به این امکان هم زیاد بودن تعداد عکسها فرمول و نمودار در مقالات می باشد که کار کردن با سیستم فعلی عکس در مامیو بسیار سنگین و وقت گیر می باشد ( مثلا در 10 مقاله شاید تعداد عکس های به 500 عکس برسد)
آیا این امکان در مامیو وجود دارد؟
آیا نوشتن برنامه ای که این امکان را به مامبو اضافه کند سنگین می باشد؟
 

Pedi7Khat

Member
اشتباه شما این هست که باید عکس های این مقاله رو جایی آپلود کنید و آدرسش رو به فرونت پیج بدید.شما با ادیتور های دیگه هم بخواید این کار رو کنید باز هم به همین مشکل برخورد می کنید.
 

bestfriend

New Member
اين کار با فرونت پيج امکان نداره
يعني عکس ها رو فقط رو کامپيتور ذخيره مي کنه و نميشه فولدري در وب رو به اون داد ( واسه ذخيره)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا