نور پردازی hdri با مقیاس واقعی

mortezan

Active Member
سلام من خیلی به نور پردازی با hdri علاقه‌مند هستم ولی خب این نوع نور پردازی یا من بلد نیستم خوب یا مشکلی داره و اونم اینه که مقیاس واقعی نمیشه قرار داد تصاویر رو... یه تصویر بینهایت بزرگ قرار میده بجای یک عکس معمولی... مثلا عکس زیر رو ببنید... این مکعب الان اندازش 10 متر هست ولی تصویر پشتش رو ببنید متوجه میشید منظورم چیه... نمیشه مقیاسش رو درست کرد؟
test.jpg
 

meysam arch

Active Member
تو رندر های تک فریم میتونی ترفند بزنی و عکسش رو بزاری تو بکگراندت جداگونه و کنترلش کنی مثل متریال ... ولی صورت سوال همچنان پا برجاست !!!:green:
 

prince_Persia_7

Well-Known Member
خب این به این خاطره که موقعی که داشتن تصویر پانورما میگرفتن دوربین به دیوارها نزدیک بوده. دیگه ربطی به اندازه آبجکت ها تو مکس نداره.
شما field of view دوربین رو بازتر کن تصویر بکگروند دورتر به نظر میرسه.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
namo352عزیز سلام،

تصاویر Hdri که مورد نظر شماست عموما برای Projection روی نیم کره و بعضی مواقع کره کامل طراحی شدن و برای تاثیر گذاشتن رو انعکاس ها و انکسار ها و یا ایجاد نور از طریق Environment و یا

Dome light ها ( IBL ) مورد استفاده قرار میگیرن که در اینصورت بر روی یک نیمکره یا کره مجازی بسیار بزرگتر از ابعاد معمول در صحنه قرار میگیرند و ضمنا با اینکه سایز تصاویر بسیار بزرگ هست بازهم دارای

کیفیت لازم برای استفاده در پس زمینه نخواهند بود، برای همین شرکت های تولید کننده تصاویر فراگیر Hdri علاوه بر تصویر مورد نظر تعدادی تصویر با کیفیت بالا برای استفاده در پس زمینه بصورت Planar یا Screen

در اختیار کاربران قرار میدن بعنوان Backplate که مورد استفاده کاربر قرار بگیره که اکثرا برای صحنه هایی که قصد تولید تک فریم از اون ها رو داریم آماده شده و یا در بعضی شرکت ها مثل Stargate

از چندین دوربین بصورت همزمان استفاده میکنن و تصاویر ثابت و یا ویدیوئی رو برداشت میکنن و در نرم افزارهایی مثل Nuke یا افتر افکت هر کدوم از این تصاویر رو روی یک لایه قرار میدن و این لایه ها رو

بصورت چیدمان استوانه ای جوری در کنار هم قرار میدن که لبه های مشترک تصاویر روی هم قرار بگیره و به نظر یک تصویر 360 درجه در اختیار کاربر قرار میگیره که میتونه با اطلاعاتی که از دوربین محیط 3D به محیط

برنامه های Composite مثل Nuke وارد کرده و بازسازی دوربین در محیط برنامه Composite وضعیتی رو ایجاد کنه که پس زمینه مونتاژ شده پشت لایه تصاویر رندر شده بصورت کاملا طبیعی و مطابق با نورپردازی

و انعکاسها و انکسارهای موجود در محیط 3D باشه.

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا