نور پردازي واقعي و طبيعي

[MASOUD]

Active Member
سلام

من ميخوام مدلم را نور پردازي واقعي بدم ولي نميتونم ميشه كمكم كنيد. مثل فيلم ماشينها
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام دوست من، ميشه بگي مدلت چي هست كه ميخواي نور پردازيش كني
اگه مشخص كني و بگي در چه حدي ميخواي نور پردازيش كني دوستان كمكت ميكنن
 

[MASOUD]

Active Member
كارم اينه :

baby copy.jpg
[/url][/IMG]
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
چون نورپردازيت برا يه محيط كوچيك هست ميتوني از نور omni خود مكس كه ساده ترين حالت نور رو داره استفاده كني يا نورهاي مشابه اون تو مكس و اگه ميخواي بهتر شه از نورهاي پلاگين vray استفاده كن، در ضمن تو قسمت آموزشهاي انجمن بچه ها آموزشهاي خوبي درباره نورهاي vray گذاشتن ميتوني ازشون استفاده كني
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
دوست من برا اينجور نور پردازيها vray بهترين گزينه هست، كه آقا شهرام استادشه و حتما كمكت ميكنه
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
رندر واقعي مي خواي. فقط

Architect Material Autodesk 3dsmax 2008
هر چي مي خواهي تو Help هست به اين لينگ Help نرم افزار بروWhat's New in Autodesk 3ds Max 2008
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام...
براي VRay آموزشي زياد هست... ضمن اينكه همون چيزيه كه ميخواي...
حرف دوست عزيز einollahia رو هم دقت كن: GI

يكم درباره اين GI اطلاعات كشف كن! بعد برو سراغ VRay...
تو امضاي من ميتوني چندتا آموزشي ببيني... از آشنايي با اصول شروع ميشه... از بقيه دوستان هم آموزشي از VRay زياد هست...
مشكلي بود بگو همه كمكت ميكنيم...
 

[MASOUD]

Active Member
سلام

ممنون ، من مقاله هاي شما را خواندم مفيد واقع شد . اما وي ري من موقع رندر شطرنجي رندر ميكنه و يك صفحه ي سفيد هم زمان

اطلاعات ميده و ديگر تصوير تو رندر نيست! مشكل كجاست؟
 

Sherlock_Holmes

Active Member
كنوجه نميشم شطرنجي يعني چجوري؟
اگه منظورت اينه كه مثل موتور پيش فرض مكس بصورت خطي از بالا به پايين رندر نميكنه و دو تا مربع شروع بع رندر ميكنن كه خب VRay همينجوري رندر ميكنه... بهشون ميگن Bucket....
اما نميدونم منظورت همينه يا نه...
شايدم محاسبات GI رو ميگي... تو اون محاسبات شما تصوير رو شطرنجي ميبيني كه بعد از اتمامش و شروع رندر نهايي درست ميشه...
بيشتر توضيح بده...
 

[MASOUD]

Active Member
سلام

آره هميمنه كه شما ميگين صفحه خطي رندر نميشه شما درست فرمودين توضيحات عاي و بي نقص!

ببينم با وي ري حتما بايد نور omni بزاري يا آخه هر كاري مي كنم تو صفحه رندر v ray اجسام رو نشون نميده ميشه يك آموزش تصويري

از GI براري و مقداري توضيح بدي چطوري باهاش رندر ميگيرند كه عين شيشه اي كه تو آموزش مقاله دادي اون جوري تميز نور بندازه.


خواهش ميكنم كمك كن من خيلي به اين مطلب احتياج دارم.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
والا يه كم متوجه سوالت نميشم... مگه همون مقاله شيشه رو ترجمه نكردي؟ كارهايي كه توش گفته شده رو انجام بدي دقيقا همون شيشه بدست مياد...
ببين با هر نوري ميتوني كار كني ولي خب بستگي داره چكار بخواي بكني...
GI كلا يعني Global Illumination يعني روشن سازي عمومي... يعني نوري كه بين اجسام در حركته و با برخورد به هر جسمي بازتاب ميشه و اثري از اون جسم ميگيره...

ببين مثلا شما يه زمين سفيد داري و يه كره قرمز روش و يه مكعب سبز كنارش.. خب، با نور پردازي معمولي شما همينا رو ميبيني و سايه هاشونو..
اما اگه از يه موتور رندر استفاده كني كه GI داره مثل Vray و اونو فعال كني چيزي كه ميبيني خيلي جالبتر ميشه...
يعني يه زمين سفيد ميبيني كه يه كره قرمز روشه و زير كره يكم قرمزه و نيز سطح زمين در زير مكعب هم كمي سبزه!! چرا؟

چون نور در برخورد با جسم رنگي يكم خصوصيات اونو بخودش ميگيره و در بازتاب از سطح اون جسم يكم قرمزه و همينطور بقيه رنگها... چرا كمرنگه؟ چون در برخورد با اجسام نور انرژي خودشو از دست ميده و يواش يواش چيزي ازش نميمونه تا بازتاب بشه! به هر حال در هر برخورد كمي هم از نور جذب جسم ميشه...
اين محاسبات توسط GI محاسبه ميشه و هر اثر نوري هم در اين محاسبات دخيله... يعني حتي نوري كه از كره قرمز بازتاب ميشه و روي مكعب سبز اثر ميذاره و بعد دوباره بازتاب ميشه هم محاسبه ميشه! براي همين خيلي طول ميكشه..

البته به تنظيمات رندر هم بستگي داره كه يه نور چندبار و با چه شدتي بازتاب بشه..
..
اين يه توضيح ساده از GI بود...

آخه هر كاري مي كنم تو صفحه رندر v ray اجسام رو نشون نميده
بيشتر توضيح بده...
 
ببين با هر نوري ميتوني كار كني ولي خب بستگي داره چكار بخواي بكني...
GI كلا يعني Global Illumination يعني روشن سازي عمومي... يعني نوري كه بين اجسام در حركته و با برخورد به هر جسمي بازتاب ميشه و اثري از اون جسم ميگيره...

اما اگه از يه موتور رندر استفاده كني كه GI داره مثل Vray و اونو فعال كني چيزي كه ميبيني خيلي جالبتر ميشه...

اين محاسبات توسط GI محاسبه ميشه و هر اثر نوري هم در اين محاسبات دخيله...

البته به تنظيمات رندر هم بستگي داره كه يه نور چندبار و با چه شدتي بازتاب بشه..
..
اين يه توضيح ساده از GI بود...

با سلام و تشکر فراوان بخاطر آموزش و اطلاع رسانی شما ؛

دوست عزیز من Vray را با مقالات شما شناختم و خیلی لذت بردم و سعی کردم تا حد ممکن از آموزشها استفاده کنم ؛

اما یک سئوال دارم :

اینطور که من متوجه شدم در VRay برای هر نوع آبجکت باید تنظیمات خاص مخصوص آن آبجکت و متریال آن اعمال بشه تا رندر هرچه بیشتر واقعی باشه ...
اما سئوال من اینجاست ، اگر در یک صحنه ما انواع مختلفی از متریال های گوناگون داشته باشیم ( مثلا فلز ، شیشه ، چوب ، پلاستیک ، میوه جات و ... ) چطور می توان VRay را جوری تنظیم کرد که همه این مواد بصورت واقعی رندر بشن ؟

با تشکر
 

ahmad3d

New Member
پاسخ به مطلب عکس

من حرف یکی از دوستان رو تأیید می کنم . این کار با skylight بوده و نورهای اضافی یا تقلبی . این کار با GI هستش البته زیاد تنظیمات نداره اما بد نیست . :razz:
 

Sherlock_Holmes

Active Member
با سلام و تشکر فراوان بخاطر آموزش و اطلاع رسانی شما ؛

دوست عزیز من Vray را با مقالات شما شناختم و خیلی لذت بردم و سعی کردم تا حد ممکن از آموزشها استفاده کنم ؛

اما یک سئوال دارم :

اینطور که من متوجه شدم در VRay برای هر نوع آبجکت باید تنظیمات خاص مخصوص آن آبجکت و متریال آن اعمال بشه تا رندر هرچه بیشتر واقعی باشه ...
اما سئوال من اینجاست ، اگر در یک صحنه ما انواع مختلفی از متریال های گوناگون داشته باشیم ( مثلا فلز ، شیشه ، چوب ، پلاستیک ، میوه جات و ... ) چطور می توان VRay را جوری تنظیم کرد که همه این مواد بصورت واقعی رندر بشن ؟

با تشکر
سلام دوست من...
خوشحالم كه مقاله ها بدردتون خوردند...
قبلا هم يه پست زده بوديد كه پاك شد... من توي پيغام خصوصي جواب دادم بهتون كه ظاهرا پيغام خصوصيهاتون فعال نيست...
.
ببينيد اگر يه آبجكت رو بصورت تنها ميخوايد رندر كنيد خب بايد اينكارو بكنيد... يعني تنظيم براي يك خصوصيت... مثلا فقط شفافيت... يا فقط بازتاب... اما معنيش اين نيست كه براي رندر صحنه اي كه همه نوع موادي توشه نتونيم تنظيمات مناسب ايجاد كنيم...
وقتي شما مثلا گزينه First Bounces رو روي 1.0 قرار ميديد يعني بازتاب اوليه نور در برخورد با هر آبجكت با شدت 1.0 انجام بگيره... خب اين يه ميشه يه قانون كلي براي نورهاي در صحنه شما... اما وقتي اين نور از منبع نوراني ساطع شد و با جسمي برخورد كرد ديگه به خصوصيات متريال مربوطه كه شدت 1.0 براي اون چجوري محاسبه بشه...

قانون اينه كه با شدت 1.0 بازتاب بشه اما وقتي متريال مثلا يك پارچه هست مقداري از نور رو جذب ميكنه و بقيه رو بازتاب ميكنه... يك متريال سنگ صيغلي مقدار كمتري رو جذب و بيشتر بازتاب ميكنه و يك شيشه يه جور ديگه...

اينه كه قضيه فقط به دستورات موتور رندر بستگي نداره... متريال شماست كه قوانين رو طبق خوصيات جسم اجرا ميكنه...
ما در دنياي واقعي هم مثلا ساعت 12 ظهر يه خورشيد داريم اما همه چيز عين هم ديده نميشه و خورشيد طبق محيط تنظيم نميشه بلكه با خصوصيات ثابت اون، اجسام با جنسهاي مختلف عكس العملهاي مختلف نشون ميدن..
اگه يه نور پردازي واقعي رو ميخوايد ياد بگيريد بايد چيزاي زيادي درباره نور و رفتارهاي اون در دنياي واقعي بدونيد...
اميدوارم درست منظورمو بيان كرده باشم...:)
..
موفق باشيد
 
آخرین ویرایش:
اگه يه نور پردازي واقعي رو ميخوايد ياد بگيريد بايد چيزاي زيادي درباره نور و رفتارهاي اون در دنياي واقعي بدونيد...
اميدوارم درست منظورمو بيان كرده باشم...:)
..
موفق باشيد

با تشکر از شما دوست و استاد عزیزم ، راهنماییت خیلی عالی بود ... امیدوارم کمک کنی تا بیشتر در مورد اصول نورپردازی بفهمم ...

اما یک سئوال دارم :

- در تنظیمات GI Casustics مقدار Min/Max rate رو چه عددی باید بزاریم تا حداکثر کیفیت رو داشته باشیم ؟

پیشاپیش سپاسگزارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا