مشکل در جایگزینی بانک اطلاعاتی

Mily

Member
سلام

من انجمن phpbb 2.0.22 رو توی یه هاست مجانی آپلود کردم و حدود دو ماهی هست که بدون مشکل دارم ازش استفاده میکنم. حالا میخام این انجمن رو به یه هاست دیگه انتقال بدم. کارایی که کردم این بود که از اول انجمن رو در هاست جدید نصب کردم ، از انجمن قبلی یه بکاپ کامل گرفتم و توی انجمن جدید قرار دادم . .. اما!!!
اما حالا که میخام از انجمن جدید استفاده کنم به محض لاگین کردن redirect میشم به انجمن قدیمی و به اون آدرس منتقل میشم.

میشه راهنمایی کنید که اشکال کار ممکنه از کجا باشه؟
 
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام
شما بايد از كنترل پنل انجمن اولي، آدرس انجمن دومي را بدهيد و سپس ديتابيس را دريافت و در هاست جديد وارد بكنيد
نحوه تغيير دادن آدرس انجمن اولي به انجمن دومي:
ابتدا وارد كنترل پنل انجمن اولي شويد و به قسمت "پيكربندي سيستم" برويد و در آنجا نام دومين را كه در اولين سطر قرار دارد را با آدرس جديد عوض بكنيد و در "مسير برنامه" چند سطر پايين طر اگر انجمن در روت نصب شده است آن را روي / و اگر در قسمت forum نصب كرده ايد آن را روي forum/ قرار دهيد هر دوي اينها را يكبار تست بكنيد.
و بعد ديتابيس را مي توانيد انتقال بدهيد.
انشاءالله موفق باشيد.
 

Mily

Member
سلام
ممنون از راهنمایی خوبتون.
من مرتکب یه اشتباه بزرگ شدم و آدرس دومینی که گفتین رو یه شاخه اش رو اضافی زدم حالا هم که دیگه به کنترل پنل دسترسی ندارم.
میشه مشکل رو از phpMyAdmin حل کرد؟
 
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام
شما ابتدا وارد phpmyadmin شويد و در آنجا از منوي سمت چپ ديتابيس خود را انتخاب بكنيد و در صفحه بعد از گزينه بالا روي Search كليك بكنيد و بعد در كادر Word(s) or value(s) to search for (wildcard: "%"): نام دامنه اي كه به اشتباه وارد كرده ايد را وارد بكنيد و روي دكمه go كليك بكنيد در صفحه بعد چند گزينه مي بينيد كه فقط در مقابل يكي از آنها نوشته است
Browse Delete كه شما روي Browse كليك مي كنيد و در صفحه بعد كمي مانده به پايين صفحه اين گزينه وجود دارد :
server_name كه قبل از آن يك مداد است روي آن كليك بكنيد در صفحه بعد دومين گزينه يعني config_value را مقابلش را ويرايش مي كنيد و به جاي آدرس غلط آدرس درست را تايپ و GO را مي زنيد .
نكته : قبل از انجام مراحل بالا حتما يك بك آپ از ديتابيستان بگيريد.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا