مشکل در تکسچر

سلام دوستان یه مشکل در 3ds max دارم ممنون میشم کمک کنید
وقتی جسمی رو با ابزار shapes میسازم( با line ) و به اون حجم میدم با extrude .
جسم ساخته شده تکسچر نمیگیره یعنی میگیره ولی کل جسم یک رنگ میشه
اگه میشه کمک کنید مرسی:rose: چجوری به این جسم تکسچر بدم ؟؟؟؟؟؟
 
دوست عزیز این تایپکی که معرفی کردید خیلی یاد گرفتنش دشواره
یعنی هیچ راه دیگه ای نداره به جسمی که با shapes درست شده تکسچر داد ؟؟
توی خود مکس نمیشه این کارو کرد؟
 
آنرپ ساده فعلا !

سلام

خوب بايد ازش UV بگيري ديگه ...
دوست عزیز این تایپکی که معرفی کردید خیلی یاد گرفتنش دشواره
یعنی هیچ راه دیگه ای نداره به جسمی که با shapes درست شده تکسچر داد ؟؟
توی خود مکس نمیشه این کارو کرد؟
اگه تکسچرگذاری شما محدود یا ساده هست میتونی از دستور UVW map در خود مکس استفاده کنی. برای اکسترود معمولا از حالت plane و تخت اون میشه استفاده کرد. حالات استوانه ای یا کروی هم داره... اما دقت کن که با این روش شما انطباق کامل حجم و سطح رو نداری و کنترل شما روی تکسچر محدود هست و حتما یه جاهایی تکسچرت کش میاد.

اگه تکسچر ساده و یکنواخت میخواهی بدی هم میتونی با همین روش و هم با آنرپ اتوماتیک بوسیله پلاگین unwrella استفاده کنی.
از آموزش آنرپ توی مکس هم که ساده تره میتونی استفاده کنی که لینک چند ویدیو تو امضام هست.
جدای همه اینها میشه یه حالت های آنرپ زاویه ای هم با خود مکس از مادیفایر unwrap uvw - حالت انتخاب رو بذار face بعد همه رو انتخاب کن تا قرمز بشن. بعد edit رو بزن تا پنجره ادیت باز بشه. از منوی mapping میتونی یکی از گزینه های flatten - normal - unfold رو انتخاب کنی که flatten باز ساده تره و هرسه میتونه مدل رو باز کنه تا تکسچر رو روش پهن کنی (البته کیفیت نسبی برای شما که حالا عجله داری) بعد میبینی که یه آنرپ توی همون پنجره اصلی بهت میده که بر اساس اون مدلت تکسچر میشه. اگه خواستی دقیق باشه render uvw template رو از منوی tools همون پنجره ادیت میزنی تا راهنمای تکسچر رو برات رندر کنه. حالا تکسچر رو بنداز رو مدل و اگه راضی نیستی برو آنرپ کامل رو یاد بگیر.

یادگرفتن آنرپ یه مهارت واجب و یه سرمایه گذاری هست که اون آموزش رو برای راحت کردنش نوشتم. نترس من هم اولش تو این زمینه کاملا ناتوان بودم ولی حالا یه کار دوست داشتنی و جالبه برام.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا