مشكلات فیلترینگ به زودی حل می‌شود

Parham

Well-Known Member
دیتابیس ملی فیلترینگ ظرف سه ماه آینده اجرایی می‌‏شود و به این ترتیب در کل کشور فیلترینگ سایت‌‏ها به یک نحو اعمال خواهد شد.
رضا رشیدی، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات(دیتا)، در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: "در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، وزارت ارتباطات به عنوان مجری اعلام شده و به اجرای بحث‌‏های فنی می‌‏پردازد."
وی با بیان این که کمیته تعیین مصادیق و وزارت ارتباطات در کارهای فنی با یکدیگر تعامل دارند یادآور شد: با عملیاتی شدن بانک اطلاعات ملی فیلترینگ مشکلاتی از قبیل تشابه حروف در سایت‌‏ها که سبب فیلتر شدن اشتباه برخی از سایت‌‏ها می‌‏شود، حل خواهد شد.
رشیدی گفت: دیتابیس ملی فیلترینگ از خطا و اشتباه ICP ها به دلیل این‌‏که بانک اطلاعاتی جداگانه دارند جلوگیری می‌‏کند و همهICP ها می‌‏توانند روزانه به وسیله این بانک اطلاعاتی UPDATE شوند.
مدیر عامل دیتا با اشاره به این که قرارداد بانک اطلاعاتی فیلترینگ مربوط به یک شرکت داخلی است، در خصوص نقش وزارت ICT در کمیته تعیین مصادیق اظهار داشت: روی بحث فیلترینگ کارشناسی صورت می‌‏گیرد، به طوری که اگر ضرورت وجود یک کارشناس احساس شود وزارتخانه آن را انجام می‌‏دهد، اما مباحثی که مربوط به کار فرهنگی و دینی است به تشخیص سایر اعضای این کمیته مربوط می‌‏شود.
وی با تاکید بر این که نمایندگانی که در کمیته تعیین مصادیق حضور دارند به نوعی آشنا با امور فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند یادآور شد: قرارداد مناقصه فیلترینگ شرکت دیتا، شرکت دلتا گلوبال ایرانی نهایی و امضا شده است.

منبع خبر : دنیای ای تی ( نقل از ایتنا )
 

hamed256

Banned
روز روشن و دروغ!

دیتا هیچ نماینده ای در کمیته نداره :)

اگر اینجوره پس چرا همچنان شبکه های وابسته به (!) هنوز هم فیلتر ندارند...


تازه بحث اشتباهات رو حل کنند دردی دوا نمیشه، مشکل سر اینکه که سایتها سلیقه ای فیلتر می شوند!!!
 

hamed256

Banned
مدیر عامل دیتا با اشاره به این که قرارداد بانک اطلاعاتی فیلترینگ مربوط به یک شرکت داخلی است، در خصوص نقش وزارت ICT در کمیته تعیین مصادیق اظهار داشت: روی بحث فیلترینگ کارشناسی صورت می‌‏گیرد، به طوری که اگر ضرورت وجود یک کارشناس احساس شود وزارتخانه آن را انجام می‌‏دهد...


نکته 1: نام شرکت داخلی طرف قرارداد مطمئنا هیچگاه ذکر نخواهد شد و همیشه مجهول الهویه.

نکته 2: فیلترینگ ای که تا کنون اعمال می شده، فاقد کار کارشناسی بوده.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا