محیطهای بزرگ در انیمیشن

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان سوالم اوژانسی نیست. فقط میخوام روش بحث بشه چون به درد همه میخوره :paint:
سوال من اینجاست که محیطهای بزرگ رو که تو انیمیشنای بزرگ میزنن چطور میسازن؟ مثلا تو بعضی فیلما یه بیابون بزرگ هست که تایل هم نیست تازه خاکش هم از ذرات تشکیل شده مث انیمیشن tentenیاtintin ویا rango یاthe croods

یا بقیه انیمیشنها که محیط بزرگ داره چطور محیطاشون رو تکسچر میدن؟:-?
کسی اطلاعاتی داره اینجا بذاره خواهشا:rose:

 

Orion Nebula

New Member
برای ایحاد صحنه های بزرگ روش های مختلفی وجود داره و به همه چیز بستگی داره از جمله زمان سکانس، زاویه دوربین، نوع انیمیت و ...
اغلب واسه صحنه های دوردست و مناظر از تکنیک mat painting و Composite استفاده میشه. ضمن اینکه شرکت های بزرگ انیمیشن سازی امکانات و هنرمندهای قوی دارن. میتونن تکسچر های بزرگ رو با نرم افزار هایی مثل فوتوشاپ خودشون بسازن. معمولا هر شخصی یه وظیفه خاصی رو بر عهده دره. مثلا یک نفر فقط محیط مدل میزنه، یکی دیگه تو کار Texturing هست و ...
یه سری تکسچر ها هم هستند که به صورت بدون مرز یا همون Seamless هستند که با تکرار اونها حالت کاشی کاری به خودشون نمیگیرن که اگر این مپ خودش به اندازه کافی بزرگ باشه با وجود تکرار باز هم کیفیت خوبی میده.
باز هم میگم همه چیز به شرایط بستگی داره که از چه روشی بخوان استفاده کنن. مثلا اگر قرار باشه یه کاراکتر روی شن راه بره میان از Particle استفاده میکنن تا اثراتش بهتر مشخص بشه.
پیشنهاد میکنم یه سری به این سایت بزنی و Making Of های انیمیشن هایی که ساختن رو ببینی. مخصوصا تریلر بازی Crew
http://www.unit-image.fr/
پشت صحنه The Crew :
www.imanvfx.com/?p=17620
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
elya3 شما یکبار این مبحث رو زده بودید ، زدن دو مبحث تکراری خلاف قوانینه .


یک مورد اینیه که دوستمون گفت ...

مورد بعدی استفاده از تکستچر های Procedural ـه ، مثل نویز و ...
 

vfx7

Member
البته محیط نامحدود که نمیشه گفت ! مسلما هرچه هم بزرگ باشه امام بازهم محدود هست
استراتژی ها که دوستان توضیح دادن اما بحث تکنیکال
چرا راه دور میری همین نرم افزار ویو خیلی خوب محیط های بزرگ طبیعی را ایجاد میکنه نمونشم انیمیشن ماداگاسکار
مسلما کار بزرگ سیستم بزرگ میخواد در نتیجه ما نمیتونیم همچین شبیه سازیی هایی را با سیستم پی سی انجام بدیم
سیستم های ورک استیشن مخصوص مدلینگ صحنه های بزرگ مخصوص رندرهای سنگین . . . وجود داره و باید از اونها کمک بگیری
نکته بسیار مهم این هست که شما با سیستم های معمولی هم به شبیه سازی ها قابل قبولی میتونی دست پیدا کنی
 

elya3

Well-Known Member
ممنون
من پست قبلی رو برای مشکل پروژه ام زدم
vfx ممنون از شما.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا