مایکروسافت از ارائه آفیس برای لینوکس خودداری می‌کند!

Parham

Well-Known Member
مایکروسافت با وجود مطالعه‌ی فعالانه‌ درباره‌ی نحوه‌ی کار لینوکس، اعلام کرده‌است که نسخه‌ی ویژه‌ای از نرم‌افزار آفیس خود را برای سیستم‌عامل رقیب ارایه نخواهد کرد.
یکی از ‌نمایندگان مایکروسافت، در میزگردی در روز چهارشنبه گفته‌است که این شرکت در حال حاضر بر ویندوز متمرکز است و فعلا هیچ برنامه‌ای در زمینه‌ی گسترش یا ساخت نسخه‌ای از آفیس برای لینوکس ندارد. موضوع بحث در کنفرانس مذکور پاسخ به این پرسش بوده‌است که آیا توسعه‌ی نرم‌افزار‌های رایگان، به ایجاد نرم‌افزار اختصاصی می‌انجامد و یا عکس این جریان بر‌قرار است.
در این کنفرانس نماینده‌ی مایکروسافت با سخنان طعنه‌آمیز جمعی از طرفداران احساسی لینوکس مواجه شده‌است. برای مثال یکی از پرسش‌های آن‌ها این بوده است : مایکروسافت چگونه می‌تواند با افزایش روزافزون سهم بازار لینوکس‌، روبرو شود.
یکی از مدافعین برنامه‌های open-source گفته‌‌است که در دنیای تجاری، هر ابداعی باید به ثبت برسد. آن‌ها باید همه‌ی ایده‌های خلاق را با هم و در یک زمان داشته باشند و این برای آن‌ها بسیار پر‌هزینه خواهد بود. در‌حالی که در دنیای محصولات رایگان، ما یک مسیر تکاملی را طی می‌کنیم و این روشن است که در طول زمان، تکامل بهترین مسیر است.
یکی از مدیران بخش استراتژی Open-source در شرکت Novell عقیده دارد که به جای تمرکز بر این‌که چرا مایکروسافت برنامه‌هایش را برای لینوکس عرضه نخواهد کرد، باید به آنچه برای مشتریان ارزشمند است توجه کرد. او همچنین باور دارد که لینوکس بخش قابل توجهی از بازار کامپیوتر‌های شخصی را در اختیار خواهد گرفت.
یکی از مدیران یاهو نیز گفته‌است:" وضعیت کنونی غیر قابل تحمل شده‌است . شما نمی‌توانید یک روز بنشینید و 30 خط برنامه بنویسید، بدون این‌که به چندین حق امتیاز تجاوز نکنید."
اما نماینده‌ی مایکروسافت اعلام کرده‌است که این شرکت همچنان از کارهایش محافظت خواهد‌کرد . او گفته‌است، ما نرم‌افزار را می‌سازیم و می‌فروشیم . این بسیار به‌جا و مناسب است که از ارزشمند‌ترین دارایی‌های خود یعنی کدهای برنامه محافظت کنیم.

منبع خبر : همکاران سیستم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا