كمك از نوع تصويري

ea_utopia

Active Member
سلام.
در ابتداي امر بگم كه من تري دي آف آفم.يا بهتر بگم تري دي كار نيستم اما تري دي كارا رو دوست دارم :d
اگه ميشه به من كمك كنيد.در زمينه مدل سازي(مخصوصا ماشين)يه مشكل هايي داشتم.ضمنان از اونجايي كه ممكنه منظورم رو نفهمين عكس مرتبت گذاشتم
1.گاهي براي جوش دادن لبه ها به لبه هايي مي رسيم كه تعداد ورتكس هاشون يكي نيست.بهترين كار چيه؟
2.چه موقع لازم ميشه كا دو ورتكس از يه پليگن را به مه جوش بديم(جاي خاصي داره ؟ اصلا كار درستيه)
3.هميشه لازمه كه ما يه جاهايي گوشه هاي تيز و يه جاهايي گوشه هاي گرد داشته باشيم.به عبارت ديگه همه كار اسموز نشه .اين گونه موارد چجوري درست ميشه
اميدوارم يكي پيدا بشه كه به من آجز بدبخت كمك كنه
ممنون
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    36.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • 2.jpg
    2.jpg
    28.6 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 3.jpg
    3.jpg
    54 کیلوبایت · بازدیدها: 5

e.k

Member
در عکس یک اون پولیگانی که هیچ خطی نداره رو انتخاب کن و بعد بهش توسط کات برش بده
وبهد جوش بده
 

ehsan_3dmax

Active Member
1- كه آقاي e.k عزيز پاسخ داد. در ضمن اين رو هم فراموش نكن كه تا اونجايي كه ميتوني بايد از ساختارهاي مربعي شكل استفاده كني(علتشو با تست كردن متوجه ميشي. اگه نشدي بگو تا بنويسم علتشو).
2- لزوم جوش دادن گره ها به همديگه مشخصه. شما مديفاير meshsmooth با مقدار 1 يا 2 رو به جسم اعمال كن اگه ديدي جسم از هم پاشيد٬ خوب بايد گره هاي اون قسمت به هم جوش بخورند.
3- براي ايجاد لبه هاي تيز يا گرد اگه اون ناحيه لبه نداره با ابزار cut ايجاد كن. سپس همه ي لبه هاي اون قسمت رو انتخاب كن و به اون فرمان chamfer رو اعمال كن.
chamfer كم: لبه تيز.
chamfer زياد: لبه گرد.
مشاهده تغييرات اعمال شده با اعمال مديفاير meshsmooth رو هم فراموش نكن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا