كسي از صحت اين خبر مطع است؟

AMiR

Active Member
سلام
من چند روز پيش از شبكه سه شنيدم كه گروه نرم افزاري "امپراتور"(منظورم گروه هكري نيست) به دليل كپي غير مجاز سي دي ها دستگير شدند
اگه كسي چيز بيشتر ميدونه بنوسيه ماهم با خبر شيم

تا بعد...
 

Sunboy454

Active Member
از: خبرگزاری فارس

بزرگترين شبكه جعل و تكثير سي‌دي هاي نرم افزاري در كشور در تحقيقات ماموران پليس آگاهي تهران شناسايي شد.
اعضاي اين شبكه پس از شكستن قفل سي دي هاي نرم‌افزاري، آنها را تكثير كرده و با نام امپراطور در بازار توزيع مي‌كردند.

*سر نخ ماجرا
شناسايي اعضاي اين باند از 23 مهرماه امسال و در پي شكايت مدير عامل شركتي كه سي دي‌هاي نرم‌افزاري او جعل و تكثير شده بود در دستور كار پليس تهران قرار گرفت.
شاكي با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه 28 تهران با طرح شكايتي از متهمان به قاضي گفت: من مدير عامل يك شركت توليدكننده نرم افزار در ايران هستم. شركت من پديد آوردنده نرم افزاري حسابداي با نام ... است كه در شوراي عالي انفورماتيك كشور به نام شركت به ثبت رسيده است.
چند ماه پس از توزيع سي دي در بازار متوجه شديم شركتي با نام جعلي امپراطور سي دي‌هاي ما به طور غيرقانوني تكثير و توزيع كرده است.
قيمت واقعي سي‌دي نرم افزار ما 29 هزار تومان است كه متهمان آن را با قيمت 10 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسانند.
شاكي ادامه داد: ‌سه سال از توزيع سي‌دي نرم افزار در سطح بازار مي‌گذرد اما جاعلان همچنان در حال تكثير سي‌دي‌ها و فروش آن در بازار هستند.

*آغاز تحقيقات
با مطرح شدن اين شكايت بازپرس پرونده به گروهي از ماموران پليس آگاهي تهران ماموريت داد با بررسي پرونده عمده فروشان و خرده فروشان و توزيع كنندگان سي‌دي‌هاي جعلي را شناسايي و آنها را دستگير كنند.
كارآگاهان در بررسي‌ها خود در مغازه‌هاي سي دي فروش حوالي ميدان انقلاب موفق به دستگيري مرد 38 ساله‌اي به نام بهرام شدند كه تعداد زيادي از سي‌دي‌هاي جعلي را در اختيار داشت.
متهم دستگير و براي تحقيقات به اداره آگاهي منتقل شد كه در بازجويي‌ها گفت: من خرده فروشي سي‌دي هستم و از تكثير غيرقانوني آنها هيچ اطلاعي نداشتم.
بهرام در ادامه مدعي شد سي دي‌ها را از يك عمده فروش سي دي به نام مهدي - ش خريده است.
با بدست آمدن اين سر نخ ماموران راهي مغازه مهدي شده و در بازرسي مغازه او تعداد قابل توجه‌اي سي دي نرم افزار حسابداري و نرم افزارهاي رايج را با مارك امپراطور كشف كردند كه به طور غيرقانوني جعل شده بودند.
سي‌دي‌هاي كشف شده در مغازه مورد بررسي كارشناسان قرار گرفت و مشخص شد تمام سي دي‌ها پس از شكسته شدن قفلشان به صورت غيرقانوني تكثير شده‌اند.
بررسي ها نشان مي‌داد، پليس با يك شبكه بزرگ تكثير غيرقانوني سي‌دي‌هاي نرم افزاري در كشور رو برو است.
اين متهمان پس از ورود سي دي هاي نرم افزاري به بازار قفل آنها را شكستند و سپس در سطح گسترده اقدام به تكثير آنها مي‌كنند. اين متهمان براي فروش سي
دي‌هاي خود آنها را به يك سوم سي‌دي‌هاي موجود در بازار مي‌فروختند.

*دستگيري سردسته باند
ماموران كه احتمال مي‌دادند مهدي -ش، با اعضاي اصلي اين باند در ارتباط باشد به بازجويي از او ادامه دادند كه او اعتراف كرد سي دي‌ها را از شخصي به نام مهدي خريده است.
با افزارهاي مهدي-ش، ماموران عامل اصلي توزيع سي دي ها در بازار به نام مهدي را دستگير كردند.
مهدي در اداره آگاهي اعتراف كرد، من سي دي نرم افزارهاي مختلف از جمله نرم افزار حسابداري را تكثير كرده و به مشتريان خود در سطح بازار تهران و ميدان انقلاب مي‌فروختم.
متهم ادامه داد، تاكنون صدها سي دي نرم افزاري را تكثير و در سطح كشور توزيع كرده است.
مهدي در خصوص نحوه تكثير غيرقانوني سي دي‌ها گفت: پس از آنكه سي دي نرم‌افزاري جديدي به بازار مي‌آمد آن را مي‌خريدم و در اختيار يكي ديگر از اعصاي باند قرار مي‌داده اين عضو باند كه در زمينه نرم افزاري حرفه‌اي است وظيفه شكستن قفل سي دي‌ها را برعهده داشت. پس از شكستن قفل سي‌دي او، آن را در اختيار من قرار مي‌داد كه وظيفه تكثير سي دي را برعهده داشتم.
پس از تكثير سي دي‌ها نفرات ديگر باند كه وظيفه چاپ پاكت و بسته بندي سي دي‌ها را داشتند وارد عمل شده و آنها با مارك امپراطور بسته بندي مي‌كردند در انتها من آنها را براي فروش در بين مشتريان خود توزيع مي‌كردم.
متهم گفت: تكثير سي‌دي‌ها را در خانه پدرم انجام مي‌داديم و وسايل تكثير سي‌دي‌ها در حال حاضر آنجا است.
ماموران سپس راهي خانه پدر مهدي شده و در بازرسي آنجا شش دستگاه دابليكيتور كه هر يك داراي هشت رايتر بود همراه هزار قطعه نرم افزارهايي كه به طور غيرقانوني تكثير شده بودند، كشف كردند.
هم اكنون بازپرس مهدي-ش را به اتهام توزيع عمده سي دي‌هاي نرم افزاري جعلي و مهدي را به اتهام تكثير در سطح وسيع سي‌دي‌ها بازداشت كرده است و تحقيقات براي دستگيري ديگر اعضاي اين باند ادامه دارد.
-----=====------
CD هاشون که توقیف شده اما هنوز دلیل مشخصی واسش پیدا نشده ، چون ایران قانون copyright نداره که بخوان به خاطرش CD توقیف کنن و برای اینکار اول باید از CD های شرکت پرند شروع میکردن
 
آخرین ویرایش:

AMiR

Active Member
آقا ممنون از اطلاعاتت

يعني اين ها همون گروه امپراطور معروف بودن؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا