anufel
New Member
قیمت: 870$
شرکت سازنده: luxology
وب سایت: http://www.luxology.com
توانایی: مدلینگ، رنگ آمیزی سه بعدی و realistic راندو
تاریخچه: همه چیز از شرکت newtek سازنده lightwave3D شروع میشود، به دلایل خاصی تمامی برنامه نویسان اصلی نرم افزار Lightwave3D از شرکت newtek بیرون میروند تا برای خود شرکتی بنام luxology را به ثبت برسانند، پس از سه سال Modo وارد بازار میشود، بعنوان نرم افزاری فوق العاده قوی در مدلینگ و راندو، در طی 2 سال بصورت عجیبی همه گیر میشود و اکثر شرکت های بزرگ انیمیشن سازی این نرم افزار را برای ایجاد polygon مدلینگ خریداری میکنند و در زمان کوتاهی modo سه جایزه دریافت میکند بخاطر قدرت مدلینگ و سرعت بسیار زیاد برنامه (جالبه بدونید که به مهز کلیک روی آیکون modo، برنامه در کمتر از چند ثانیه اجرا می شود و همین سرعت در مدلینگ و راندو هم دیده می شود).
نمونه کار:
خیلی از ما نمونه کارهای modo را در تلویزیون دیدیم، بهترین نمونه تبلیغ ماشین سیتروئن هست که تبدیل به روبات میشه و رقاصی میکنه، اکثر شبکه های ماهواره ای این تیزر را پخش کردند!!! تمامی مدل های این تیزر با Modo طراحی شده و سپس در Lightwave3D چیده، انیمه و راندو شده.
نمونه خوب بعدی فیلم NARNIA هست که بیشتر از 40% مدل حیوانات با modo ساخته شده، مخصوصا اون شیری که میبینید...
البته اگر به سایت luxology مراجعه کنید متوجه میشوید که بزرگترین طراحان گرافیک جهان از این نرم افزار برای مدلینگ در کنار نرم افزار های قدرتمندی مثل مایا، مکس و XSI بهره می برند.
یکی از همین خدایان طراحی سه بعدی گفته بود کاری که در مایا/مکس حداقل 2 روز زمان می برد، با Modo در عرض 12ساعت قابل طراحی است، ایشان بعد از دانلود نسخه آزمایشی modo در هفته اول یک پدیده هنری خلق کرده به نوعی که طبق گفته های خودش به این برنامه معتاد شده برای طراحی بصورت وقت و بی وقت و حتی طرح هایی رو در luxology.com گذاشته بعنوان بیکاری های شبانه و بازی با modo!!!
تجربه خودم از Modo و قدرت این قول مدل سازی:
بطور تصادفی با این نرم افزار آشنا شدم و آنرا به حجم 84mb از اینترنت با سرعت dial-up دانلود کردم!!! (5 ساعت بیشتر طول نکشید)، اولش خیلی گیج شدم چون عملا هیچ شباهتی به مایا و مکس نداشت، بیشتر مثل lightwave3D بود، اما بعد از 1 هفته تصاویری خلق کردم که خودم دچار هیجان زیرپوستی شدم و تازه فهمیدم که اون بابا تو سایت luxology.com منظورش چی بوده، بله دوستان من هم به Modo معتاد شدم!!
اول اینکه شما از ابتدا بصورت smooth روی مدل ها کار میکنید و اصلا تصاویری با دقت پایین مثل polygon های مکس نمی بینید، در عین حال چون از موتور open-GL استفاده شده اصلا روی سرعت کار تاثیری ندارد و تازه سرعت بیشتر هست نسبت به مایا و مکس
دوم اینکه سیستم انتخاب vertex, face و edge خیلی راحت تر شده، دیگه مشکل backface در انتخاب ندارید یعنی با انتخاب مثلا vertex های یک طرف مدل، vertex های سمت دیگر انتخاب نمی شوند، برعکس مکس که همیشه تو این قضیه سوتی میده
سوم اینکه به راحتی قابلیت طراحی دو بعدی (نقاشی) در مدل های سه بعدی را دارد، با همان توانایی که Zbrush یک مدل تک رنگ را به شاهکاری تبدیل میکند، حتی در luxology.com خیلی از این استادان گرافیک سه بعدی مدل های خود را در Modo رنگ آمیزی میکنند
چهارم اینکه سرعت render کردن بی نهایت بالاست، حتی با global illumination و ray-trace با سرعتی چندین برابر مکس و مایا راندو میکند و البته با کیفیتی بسیار بالا و باور نکردنی، و به شما یک preview میده بصورت نیمه render شده که میتوانید کلیه تنظیمات مربوط به ماده، نور، دوربین و غیره را در حالت render شده تغییر دهید، جالب اینجاست که تصاویر راندو شده در این برنامه بی نهایت realistic هستند و نیاز به کلی تنظیمات و پلاگین مثل مایا و مکس نیست برای ساخت تصویری real.
پنجم اینکه کلیه ابزارهای deformation/modifier در کنار دست شماست و با سرعت نور قابل دسترسی، یعنی در عرض 2 دقیقه میتوانید یک cube/box را به یک هواپیما و در عرض 1 ساعت sphere را به صورت انسان تبدیل کنید!!
ششم اینکه برنامه دارای همه جور import/export هست، حتی با فرمت مخصوص مایا و DXF پیشرفته، (البته طرح هایی که در مکس Import می شوند حتما باید meshsmooth بشن)
هفتم اینکه شما میتوانید صحنه های حجیم ایجاد کنید مثل نمای خارجی یک ساختمان، یعنی شما محدود به ساخت مدل های کوچک و ساده نیستید، بهتره سری به luxology.com بزنید تا خودتان ببینید...
هشتم اینکه هر کسی از مبتدی تا پیشرفته می تواند با زبان scripting این برنامه کار کند و script های دلخواه خود را بنویسد
نهم اینکه کلیه منوها و ابزارها درست مثل مایا قابل تنظیم و تغییر هستند
دهم اینکه به دلیل سادگی برنامه به راحتی میتوانید خلاقیت خود را روی مدل ها پیاده کنید و تنظیمات پیچیده مثل مایا و مکس جلوی خلاقیت شما را نمی گیرند
مشکلات برنامه: قابلیت مدلینگ NURBS را ندارد، هرچند در surface و polygon بسیار مهارت دارد
مژده: luxology اعلام کرده در ورژن 3 قابلیت انیمیشن و طراحی NURBS را هم اضافه میکند
متاسفانه: در بازار ایران این نرم افزار به ندرت پیدا می شود و تازه اونی هم که پیدا میشه همین 84 مگابایتی هست که من دانلود کردم، در صورتی که DVD های کامل این برنامه بیشتر از 12gig فیلم آموزشی دارد به همراه کلی پلاگین برای متصل شدن به Photoshop CS3 و نرم افزارهای مشابه برای طراحی دقیق texture
امیدوارم دوستان علاقه مند به طراحی مدل های قدرتمند بیشتر به این برنامه بها بدن و این نرم افزار را در کنار قول هایی مثل مایا و مکس و XSI برای مدل سازی استفاده کنند...
اگر قدرت Modo را باور ندارید سری به luxology.com بزنید، اول طرح های کشیده شده با مودو را ببینید و سپس استادان مایا و مکس که modo را در Pipeline خود قرار داده اند...
شرکت سازنده: luxology
وب سایت: http://www.luxology.com
توانایی: مدلینگ، رنگ آمیزی سه بعدی و realistic راندو
تاریخچه: همه چیز از شرکت newtek سازنده lightwave3D شروع میشود، به دلایل خاصی تمامی برنامه نویسان اصلی نرم افزار Lightwave3D از شرکت newtek بیرون میروند تا برای خود شرکتی بنام luxology را به ثبت برسانند، پس از سه سال Modo وارد بازار میشود، بعنوان نرم افزاری فوق العاده قوی در مدلینگ و راندو، در طی 2 سال بصورت عجیبی همه گیر میشود و اکثر شرکت های بزرگ انیمیشن سازی این نرم افزار را برای ایجاد polygon مدلینگ خریداری میکنند و در زمان کوتاهی modo سه جایزه دریافت میکند بخاطر قدرت مدلینگ و سرعت بسیار زیاد برنامه (جالبه بدونید که به مهز کلیک روی آیکون modo، برنامه در کمتر از چند ثانیه اجرا می شود و همین سرعت در مدلینگ و راندو هم دیده می شود).
نمونه کار:
خیلی از ما نمونه کارهای modo را در تلویزیون دیدیم، بهترین نمونه تبلیغ ماشین سیتروئن هست که تبدیل به روبات میشه و رقاصی میکنه، اکثر شبکه های ماهواره ای این تیزر را پخش کردند!!! تمامی مدل های این تیزر با Modo طراحی شده و سپس در Lightwave3D چیده، انیمه و راندو شده.
نمونه خوب بعدی فیلم NARNIA هست که بیشتر از 40% مدل حیوانات با modo ساخته شده، مخصوصا اون شیری که میبینید...
البته اگر به سایت luxology مراجعه کنید متوجه میشوید که بزرگترین طراحان گرافیک جهان از این نرم افزار برای مدلینگ در کنار نرم افزار های قدرتمندی مثل مایا، مکس و XSI بهره می برند.
یکی از همین خدایان طراحی سه بعدی گفته بود کاری که در مایا/مکس حداقل 2 روز زمان می برد، با Modo در عرض 12ساعت قابل طراحی است، ایشان بعد از دانلود نسخه آزمایشی modo در هفته اول یک پدیده هنری خلق کرده به نوعی که طبق گفته های خودش به این برنامه معتاد شده برای طراحی بصورت وقت و بی وقت و حتی طرح هایی رو در luxology.com گذاشته بعنوان بیکاری های شبانه و بازی با modo!!!
تجربه خودم از Modo و قدرت این قول مدل سازی:
بطور تصادفی با این نرم افزار آشنا شدم و آنرا به حجم 84mb از اینترنت با سرعت dial-up دانلود کردم!!! (5 ساعت بیشتر طول نکشید)، اولش خیلی گیج شدم چون عملا هیچ شباهتی به مایا و مکس نداشت، بیشتر مثل lightwave3D بود، اما بعد از 1 هفته تصاویری خلق کردم که خودم دچار هیجان زیرپوستی شدم و تازه فهمیدم که اون بابا تو سایت luxology.com منظورش چی بوده، بله دوستان من هم به Modo معتاد شدم!!
اول اینکه شما از ابتدا بصورت smooth روی مدل ها کار میکنید و اصلا تصاویری با دقت پایین مثل polygon های مکس نمی بینید، در عین حال چون از موتور open-GL استفاده شده اصلا روی سرعت کار تاثیری ندارد و تازه سرعت بیشتر هست نسبت به مایا و مکس
دوم اینکه سیستم انتخاب vertex, face و edge خیلی راحت تر شده، دیگه مشکل backface در انتخاب ندارید یعنی با انتخاب مثلا vertex های یک طرف مدل، vertex های سمت دیگر انتخاب نمی شوند، برعکس مکس که همیشه تو این قضیه سوتی میده
سوم اینکه به راحتی قابلیت طراحی دو بعدی (نقاشی) در مدل های سه بعدی را دارد، با همان توانایی که Zbrush یک مدل تک رنگ را به شاهکاری تبدیل میکند، حتی در luxology.com خیلی از این استادان گرافیک سه بعدی مدل های خود را در Modo رنگ آمیزی میکنند
چهارم اینکه سرعت render کردن بی نهایت بالاست، حتی با global illumination و ray-trace با سرعتی چندین برابر مکس و مایا راندو میکند و البته با کیفیتی بسیار بالا و باور نکردنی، و به شما یک preview میده بصورت نیمه render شده که میتوانید کلیه تنظیمات مربوط به ماده، نور، دوربین و غیره را در حالت render شده تغییر دهید، جالب اینجاست که تصاویر راندو شده در این برنامه بی نهایت realistic هستند و نیاز به کلی تنظیمات و پلاگین مثل مایا و مکس نیست برای ساخت تصویری real.
پنجم اینکه کلیه ابزارهای deformation/modifier در کنار دست شماست و با سرعت نور قابل دسترسی، یعنی در عرض 2 دقیقه میتوانید یک cube/box را به یک هواپیما و در عرض 1 ساعت sphere را به صورت انسان تبدیل کنید!!
ششم اینکه برنامه دارای همه جور import/export هست، حتی با فرمت مخصوص مایا و DXF پیشرفته، (البته طرح هایی که در مکس Import می شوند حتما باید meshsmooth بشن)
هفتم اینکه شما میتوانید صحنه های حجیم ایجاد کنید مثل نمای خارجی یک ساختمان، یعنی شما محدود به ساخت مدل های کوچک و ساده نیستید، بهتره سری به luxology.com بزنید تا خودتان ببینید...
هشتم اینکه هر کسی از مبتدی تا پیشرفته می تواند با زبان scripting این برنامه کار کند و script های دلخواه خود را بنویسد
نهم اینکه کلیه منوها و ابزارها درست مثل مایا قابل تنظیم و تغییر هستند
دهم اینکه به دلیل سادگی برنامه به راحتی میتوانید خلاقیت خود را روی مدل ها پیاده کنید و تنظیمات پیچیده مثل مایا و مکس جلوی خلاقیت شما را نمی گیرند
مشکلات برنامه: قابلیت مدلینگ NURBS را ندارد، هرچند در surface و polygon بسیار مهارت دارد
مژده: luxology اعلام کرده در ورژن 3 قابلیت انیمیشن و طراحی NURBS را هم اضافه میکند
متاسفانه: در بازار ایران این نرم افزار به ندرت پیدا می شود و تازه اونی هم که پیدا میشه همین 84 مگابایتی هست که من دانلود کردم، در صورتی که DVD های کامل این برنامه بیشتر از 12gig فیلم آموزشی دارد به همراه کلی پلاگین برای متصل شدن به Photoshop CS3 و نرم افزارهای مشابه برای طراحی دقیق texture
امیدوارم دوستان علاقه مند به طراحی مدل های قدرتمند بیشتر به این برنامه بها بدن و این نرم افزار را در کنار قول هایی مثل مایا و مکس و XSI برای مدل سازی استفاده کنند...
اگر قدرت Modo را باور ندارید سری به luxology.com بزنید، اول طرح های کشیده شده با مودو را ببینید و سپس استادان مایا و مکس که modo را در Pipeline خود قرار داده اند...