رسم مربع بر روی سطحی با شیب نا مشخص

zigleri

Member
سلام
اگه ممکنه در فایل پیوست یه مربع دیگر در کنار مربع موجود رسم نمایید:rose:
 

پیوست ها

  • 003.zip
    7.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5

zigleri

Member
این رسم مکعب بود
گفتم یه مربع مثل همون که کشیدم ابته کنارش
مثل استفاده از ابزار Knife قسمت Hole , ولی دقیقتر. مثلا بعد از انتخاب اولین نود مرحله بعد نود دوم است که مثلا باید 2cm فاصله داشته باشد تا اینجا دو نود رسم شده نود سوم باید فاصله 2cm با نود دوم داشته باشه و همچنین زاویه خط دوم 90 درجه با خط اول باشد ...... تا مربع رسم شود:green:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
واو، ببخشید، شرمنده اصلا حواسم نبود فکر کردم نوشتید مکعب.
یه آموزش دیگه براتون رکورد کردم، فعلا داره آپ می شه. تا آپ می شه یه توضیحی بدم در مورد این تست.
این پلانتون یا همین گراید که وسطش یه مربع هم خالی کردید از نظر مدلینگ مشکل داره کلا. برای اینکه به مشکلش پی ببرین اونو زیرشاخه یه HyperNURBS کنید متوجه می شید چی می گم. اینکه بیاید یه سری پولیگان رو سلکت و اونا رو Dissolve کنیم کار جالبی نیست و فقط گاهی و در شرایط خاص باید از Dissolve استفاده کرد، چون این کار مدل رو خراب می کنه.
حالا این روشی که من برای ایجاد حفره توی جسم استفاده کردم، ببینید کارتون رو راه میندازه یا نه. توی پست بعد لینک فایل آموزشش رو می ذارم.
شاد باشید و موفق.
 

zigleri

Member
ممنون آموزش عالی بود:rose:
خیلی چیزا یاد گرفتم ولی دوباره مجبورم نمونه دیگه ای بزارم چون به هدفم نرسیدم در این نمونه دو مربع وجود داره که بلایی نتیجه بلد نبودن اینجانب است لطفا مربع بالایی را پاک نمایید و یه مربع به عرض نصف مربع پایینی رسم نمایید که اولین نودش 4cm در راستای ضلع مربع پایینی فاصله داشته باشه و ضلع پایینی مربع بالایی زاویه 15 درجه را با ضلع بلایی مربع پایینی داشته باشد (تقریبا همونجایی میشود که شما مربع منو پاک نمودید):shock:
 

پیوست ها

  • m2.zip
    8 کیلوبایت · بازدیدها: 3

zigleri

Member
درمورد Dissolve هم تقریبا همیشه از Dissolveاستفاده میکنم چون آبجکتها را به سمت سادگی میبرد و خط های اضافه را از بین میبرد
همیشه استفاده میکنم و بعد نودهای اضافی را پاک میکنم:green:
 

zigleri

Member
این کار در skechup مثل آب خوردنه ولی در سینما فوردی هم حتما میشه:-?
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خب مطمئنا Cinema 4D برای یه سری کارهای خاص (انیمیشن و ساخت تیزر و ...) ساخته شده و نه صرفن اینکه یه ابزار مخصوصا مدلینگ باشه که همه امکاناتی برای مدلینگ داشته باشه. و به نظرم بهتره کارهایی از این قبیل که انجامشون توی skechup راحته رو اونجا انجام بدین و مدلتون رو وارد Cinema 4D کنید برای ادامه کار.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا