راهنمایی در طراحی کتاب

hamid-xp

Member
سلام .
راستش من باید یه کتاب طراحی کنم که اطلاعاتش روز به روز باید به دستم بیاد . اما برای اینکه عقب نیفتیم باید از الان اطلاعات رو نگارش کنیم . برای اینکه ماهیت کار رو شرح بدم تا شفاف تر بشه یه مثالی میزنم . مثلا نیازمندیهای روزنامه همشهری رو در نظر بگیرید. فرض کنید که نیازمندیهای همشهری فقط و فقط یه شعبه داشته باشه . تمام مراجعات آگهی دهندگان هم فقط به این شعبه سفارش میدند. طرفی هم که طراح همشهری هست اطلاعات مختلفی دستش میاد. مثلا ما 20 نوع آگهی داریم ( نقاشی - اینترنت - طراحی سایت و ... ) خوب مسلما این طراح نمیتونه تمام آگهی ها رو پشت سر هم قرار بده . هر آگهی متناسب با طبقه خاص خودش باید قرار بگیره.
سوال من اینه این طراح چطوری صفحه آرایی میکنه که که مثلا در قسمت طراحی سایت 30 تا آگهی گرفته ( که این 30 تا ظرف مدت مثلا 12 ساعت به دستش رسیده ) و آگهی های دیگه ای هم گرفته اما این ترتیب صفحاتش هیچ وقت به هم نمیریزه.( البته من این قضیه رو تو همشهری پیگیری کردم که با چه نرم افزاری این کارو کردن. نرم افزارشون یه نرم افزار برنامه نویسی شده سفارشی هست که خود همشهری مرکز به نمایندهاش داده و از استاندارد تعریف شده در ستونهای تبلیغاتی استفاده میکنه و ... )
این کار ما هم دقیقا یه همچین وضعیتی داره . من باید برای یه همچین کتابی چطوری طراحی کنم ؟ با چه نرم افزاری
طراحی کنم ؟ بهتر نیست صبر کنم تمام اطلاعات بیاد بعد شروع کنم به جایگذاری؟
-----------------------------------------------------------------------------------------------
امیدوارم که منظورم رو گرفته باشید . چون خودم که هیچی نفهمیدم چی نوشتم :-? ولی اگر تجربه چیزی دارید خواهش میکنم دریغ نکنید . هر چی میدونید بگید.
ممنون حمید :cry:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا