دریم ویور و بانک اطلاعاتی

karbar3

Member
با سلام

یک بانک اطلا عاتی تشکیل شده از فیلدهایی مثل نام و فامیل و آدرس میل و یا هر چیز دیگر که ما می خواهیم در سایت خود قرار دهیم
تا شخصی آن را پر کرده و ارسال کند
1-حال این اطلاعات به کجا باید ارسال می شود؟
2- و حداکثر تعدا ارسال چقدر می تواند باشد؟
3- من رو کامپیوترم به غیر از دریم ویور حتما به یک نرم افزار بانک اطلاعاتی هم نیاز دارم خوب من اکسس کمی بلدم
4-این بانک اطلاعاتی در اکسس ایجاد می شود .
5- حال ایجاد شده به طور ساده یک بانک اطلاعاتی با یک جدول دو فیلد نام و فامیل
6- من در دریم ویور یک سایت طراحی کردم قسمتی به نام ثبت نام دارم .
7-برای این قسمت نیاز به یک فرم دارم فرم من باید شامل چه چیزهایی باشد؟
8-به طور مثال دو شی text قرار دادم و یک دکمه .9-حال چطور می شود که وقتی من دو مقدار را در Text وارد کردم به بانک من اضافه شود .؟
10- اینکه آیا هر مقداری می شود در text وارد کرد و یا می شود شرط گذاشت.؟


11-در کل برای طراحی یک سایت خوب آیا تما نیاز به کد نویس هم میشود و یا نه؟

12-برای دریم کدام کد نویس بهتر است.من هیچی از کدها نمی دونم آیا با کد نویس راحتتر می شه کار کرد

من کتابی دارم ولی هیچ توضیحی در مورد بانک اطلاعاتی و ارتباطش نداده.


13- من سایتم را روی کامپیوتر م ایجاد کردم برای هر قسمت پوشه ای در نظر گرفتم .
وقتی لینکی می دهم آدرسها تمام از روی درایوها و پوشه به نام سایتم است و تمام لینکها درست کار میکند.
14-اگر من بخواهم سایتم را روی یک سرور قرار دهم مشکل به وجود نمی آید چون آدرسها همه به کامپیوتر من مربوط می شود.


با تشکر
 

karbar3

Member
من رفتم تو اکسس یک بانک درست کردم .
بعد اومدم تو دریم ویور

تو دریم تو پنا application----database-- سه مرحله خواسته1- ایجاد سایتم که دارمش 2- نوع داکیونتم که من php دادم ولی سایتم بر اساس html ایجاد کردم.
3-تست سرورم که من اصلا از این سر در نیاوردم چیه؟
من none انتخاب کردم و اوکی کردم ولی تیک تست سرورم نذاشت.

بعد دکمه + زدم که گزینه my sql connection ظاهر شد.
خوب من این رو هم نمی دونم برای چیه ؟
ازم اینا رو میخواد
1-اسم کانکشنم
2-اسم سرور م
3-اکانت
4-پسورد
5-مسیر بانک اطلاعاتی کخ من دم و بانکم که با اکسس ایجاد کردم بدم ولی خطا می ده
می گه مسیر سرورت نمی شناسه.
 

karbar3

Member
آموزش طراحی وب به کمک دریم ویور(1-مقدمه)

ابتدا اجازه بدهید یک موضوع را روشن کنم و آن هم تمایز میان دو تعریف متشابه است :
الف )طراحی قالب وب
ب )برنامه نویسی وب
آن چه که این روزها مد شده است هر کسی به سادگی و سهولت با کمی استعداد می تواند قالبی را طراحی نماید و یا در صورت دسترسی به نرم افزارهای Creator به سادگی می تواند این کار را انجام دهد . اما ان چه در طراحی وب مهم است برنامه نویسی وب می باشد که نیاز به تخصص در زمینه Asp,Asp.NET,JSP,Cold Fusion,PHP و مانند آن ها دارد که طراح را ملزم به یادگیری زبان های برنامه نویسی نظیر C# و طراحی پایگاه داده ها و لذا یادگیری SQL می نماید . بنابراین اگر کسی به شما گفت من طراح وبم از او تخصصش را در یکی از دو مقوله بالا سوال کنید . برای همین است که هزینه طراحی وب از صفحه ای هزارتومان تا صفحه ای پانصد هزار تومان متغیر است ! . به هر حال قصد دارم تا در این سری مقالات برخی اصول آموزش طراحی قالب وب را آموزش دهم و در اینده نزدیک نیز برنامه نویسی وب را آموزش بدهم .

وسایل لازم :
الف )HTML : برای طراحی وب شما از همه مهم تر به یادگیری HTML نیاز دارید . HTML زبان نیست بلکه الگویی است که مرورگر شما به کمک آن می تواند درک کند که پیکسل های صفحه نمایش شما را چگونه Arrange کند . در واقع مانند نقشه قالی است که قالیباف به کمک آن می تواند طرح را روی قالی پیاده نماید .

ب ) نرم افزار : اگر HTML را خوب بلد نیستید نگران نباشید زیرا این روزها آن قدر نرم افزارهای کمکی دارای واسط کاربری ( Visual ) زیاد شده است که تا حدودی شما را از یادگیری زبان های برنامه نویسی بی نیاز می سازد هر چند برنامه نویسی کار را بسیار ساده تر و کاراتر از کار در خواهد آورد .
به هر حال یکی از نرم افزارهای معروف در زمینه طراحی وب ، نرم افزار دریم ویور (Dream Weaver ) محصول شرکت خدابیامرز ماکرومدیا است که پس از فروش شرکت ماکرومدیا به شرکت Adobe تحت عنوان Adobe Dream Weaver در بازار موجود است .
این نرم افزار در زمره نرم افزارهای WYSYWYGاست ( What You See If You Get) یعنی هر تغییری را می توانید بلافاصله ببینید . از قابلیت های مهم دیگر آن نیز امکان Intelsense آن می باشد یعنی شما می توانید در بخش کد نویسی تگی را تایپ کنید و با زدن دکمه Space تمام Propertyهای آن در یک Combo Box ظاهر شده و می توانید آن را انتخاب نمایید و مقدار دهی نمایید .
خاصیت دیگر نرم افزار دریو ویوراین است که شما به راحتی می توانید از سه خاصیت فقط کد نویسی ، فقط طراحی و محیط کدنویسی – طراحی استفاده نمایید . در محیط کد نویسی – طراحی صفحه نمایش به دو بخش تقسیم می شود که در بخش بالایی شما می توانید کد نویسی کنید و در پایین صفحه نمایش با زدن دکمه Refresh نتیجه را ببینید و برعکس ( جالبه ، نه ؟ !) .
قابلیت بسیار مهم تر آن این است که از تمام ساختارهای برنامه نویسی HTMLColdFusion,PHP,ASP JavaScript,,ASP VBScript,ASP.NET #CVB ASP.NET, JSP,و CSSپشتیبانی می کند . CSS ها یکی از مهم ترین موضوعات طراحی قالب وب می باشند که در مورد آن ها توضیح خواهم داد . پشتیبانی مستقیم از اتصال به پایگاه داده ODBC برای Access وOLEDE برای پایگاه داده های SQL Server نیز امکان سهولت در اتصال به پایگاه داده ها را فراهم می نماید .
کد ها و شبه کدهای آماده و برنامه نویسی کاملا ویژوال از دیگر امکانات دریم ویور می باشد . همچنین شما می توانید بر روی هر المانی در صفحه کلیک کرده و به صورت ویژوال در پایین صفحه نرم افزار در بخش Property ویژگی های آن را تغییر دهید و یا حتی در بخش کد نویسی آن را تغییر داده و تغییر را نیز به صورت گرافیکی ببینید .
اتصال به انواع مرورگر ها و تشخیص مواردی از کد نویسی که هر مرورگر ممکن است پشتیبانی نکند نیز یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار می باشد . امکان ایجاد یک سرور مجازی و کار بر روی آن شبیه به یک سرور واقعی نیز شما را در کار با پایگاه داده و خصوصا برنامه نویسی وب راحت می نماید .

ج)یک سرور مجازی : وارد کنترل پانل شده و از بخش Add\Remove program زیر بخش Component را انتخاب نموده و سپس IIS را نصب نمایید که در ادامه نیاز به قرار دادن CD نصب ویندوز در درایو خواهید داشت . به طور پیش فرض در مسیر C:\Inetpub\wwwroot درایوی مجازی ایجاد می شود که شما باید در این قسمت پوشه ای برای سایت خود ایجاد نمایید و فایل های خود را در آن قرار دهید تا بتوانید پیش فرض وب خود را در مرور گر ببینید .
فرض ما بر این است که قرار است صفحاتی با قالب ASP.NET بزنیم که زبان برنامه نویسی آن هم C# می باشد و لذا پسوند نام صفحات وب ما .ASPX خواهد بود . اگر نیاز به پایگاه داده داشتیم هم از SQL Server و یا Access استفاده می نمایم .(بلاگفا هم چنین ساختاری را پیاده سازی کرده است . ) به هر حال تمام راه حل ها برای هر ساختار و هر زبانی یکسان است .

د ) کمی استعداد : که مطمئنا شما دارید و می توانید در این سلسله از مقالات با هم پیش برویم و من بعد وبتان را خودتان طراحی کنید .
 

karbar3

Member
ایجاد یک سایت :
بسیار مهم : ابتدا باید IIS را که در جلسه اول توضیح دادم نصب کنید و سپس ادامه بدهید .
برای ایجاد یک سایت مراحل زیر را طی نمایید . فرض می کنیم می خواهید وبی را با پسوند aspx با قالب ASP.NET و با زبان طراحی C# ایجاد کنیم . (در جلسه بعد در رابطه با انواع سرورهای توضیح خواهم داد )
1- از گروه File Panel ، فلش بازشوی Sites را بزنید و سپس Edit Sites را انتخاب کرده و سپس New را بزنید و سپس Site را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Definition باز شود و در پنجره ظاهر شده Advanced را انتخاب کنید .
2- در پنجره Site Definition از Categoryدر سمت چپ گزینه Local Info را انتخاب کنید . نام سایت را در فیلد Site Name تایپ کنید و سپس آیکون Folder را در کنار Local Rootباز کرده تا کادر محاوره ای Chose Local Root Folder باز شود . پوشه مربوط به سایتتان را انتخاب کنید و سپس Select را انتخاب کنید . تمام فایل های سایت شما باید در این پوشه ذخیره شود .
3- آیکون Folder را در کنار Default Image Folder باز کرده تا کادر محاوره ای Chose Local Images Folder باز شود . پوشه مربوط به تصاویر سایتتان را انتخاب کنید و سپس Select را انتخاب کنید . تمام تصاویر سایت شما باید در این پوشه ذخیره شود . این پوشه همچنین باید( ترجیحا) در پوشه اصلی سایتتان باشد .
4- در پنجره Site Definition از Categoryدر سمت چپ گزینه Remote Info را انتخاب کنید .از منوی Access گزینه Local\Network را انتخاب کنید . در بخش Remote Folder دکمه Folderرا بزنید و سپس پوشه ساییتان را در سرور محلیتان که معمولا در مسیر C:\inetpup\wwroot از IIS می باشد را انتخاب کنید .
5- در پنجره Site Definition از Categoryدر سمت چپ گزینه testing Server را انتخاب کنید .و سپس از بخشServer Mode گزینه ASP.NET C# را انتخاب کنید و گزینه Access را Local/Network قرار دهید .
6- OK کنید و خارج شوید و سپس Done را انتخاب کنید . تمام فایل های موجود در پوشه سایتتان در گروه Files قرار می گیرد .
دقت کنید که شما می توانید هر یک از گزینه ها را بر حسب تخصص خودتان انتخاب کنید .
 

karbar3

Member
من هنوز موفق نشدم
من اگه چیزی اصولی یاد نگیرم نمی تون کاری انجام بدم.
حداقل یک کتاب خوب به من معرفی کنید؟
 

karbar3

Member
آموزش طراحی وب به کمک دریم ویور(2-HTML)

----------------------------------

نکته : از آن جا که ادیتور بلاگفا قادر به تشخیص تگ های ویرایشی و تگ های آموزشی نیست و استفاده از آن ها موجب به هم ریختن قالب وبلاگ می شود ، به جای محصورکننده های استاندار<...>از کروشه ]...[ استفاده می کنم و لازم است شما از تگ های اصلی <...> استفاده نمایید .بدین منظور از Find and Replace استفاده نمایید .

----------------------------------

HTML

در واقع HTML یک زبان نیست بلکه مجموعه قواعدی است که مرورگر مطابق این قوانین متوجه می شود که صفحه وب را چگونه بچیند و لذا متوجه چیدمان صفحه می شود مانند یک نقشه قالی که به قالیباف کمک می کند تا نقشه قالی را روی قالی پیاده سازی کند . HTML از تگ هایی تشکیل شده است که این تگ ها وظایفی را بر عهده دارند . به طور کل 118 تگ اصلی وجود دارد که هر تگ نیز دارای خواصی است و به به صورت اجمالی برخی از آن ها را در این جا بیان می نمایم . نمونه زیر را در نظر بگیرید :(تگ های ابتدا و انتها را هم رنگ نشان داده ام . )

HTML:
[head]

[Title]web page title[/title]

[Meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"]

[/head]

[body background="" alink="#00CC99" bgcolor="#00CCCC" leftmargin=" " onLoad="" ]

[!--  --]

Web Content comes hear

[/body]

HTML:
که در واقع تمام تگ ها در لابه لای این دو تگ قرار می گیرند و ساختار اصلی صفحه را شکل می دهند.



[head]…[/head] در واقع توضیحاتی را در رابطه با ساختار صفحه ارائه می دهد . مثلا بخش زیر را در نظر بگیرید :

[meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"]

این بخش نشان می دهد که محتوای صفحه ما متنی و از نوع html بوده و مدل Encoding آن و یا رمزگشای حروف آن از نوع utf-8 می باشد که پشتیبان فونت های فارسی است وسایرتوضیحات لازم . عنوان صفحه را نیز در این بخش تعیین می نماییم .توضیحات این بخش برای اسپایدرهای موتورهای جست و جو نیز به کار می رود .



[title]…[/title] عنوان صفحه در این تگ قرار می گیرد که سرانجام در Title Bar و یا نوار آبی بالای صفحه مرورگر می توانید این نام را مشاهده نمایید .



[body]…[/body] تمام اجزای صفحه شامل متون ، تصاویر ، جدول ها و فرم ها و غیره در این بخش قرار می گیرد . دقت کنید که این تگ شامل اجزای دیگری نیز می باشد که از طریق آن ها می توان ویژگی های صفحه را تغییر داد . در واقع بیشتر تگ ها شامل این ویژگی ها می باشند و تعدادشان هم زیاد است . یک نمونه بسط یافته آن به این فرم است :

[body class="" background="" bgcolor="" onLoad="" ]

[/body]

Background با این گزینه می توانید تصویری را در پس زمینه صفحه وب خود قرار دهید .

Bgcolor با این گزینه می توانید رنگ پس زمینه وب خود را تغییر دهید .

onLoad با این گزینه می توانید از مرورگر بخواهید که با لود شدن صفحه وب ، کاری را انجام دهد .



نکته :زمانی که < را تایپ می کنید دکمه Space را بزنید . مطابق خاصیت Intelsence در نرم افزار دریم ویور Combo Box ی باز می شود که مجموعه ای از مقادیر ممکنه را نشان می دهد که شما می توانید آن را انتخاب کنید و مجددا با زدن دکمه Space توضیحاتی ظاهر می شود و ... تا زمانی که شما تگ را با > ببندید یعنی <> .

نکته:از بخش Tag منوی Insert و دیالوگ Tag Choicer و گروه Tag Info می توانید این ویژگی ها و توضیحاتی در رابطه با کاربرد هریک و ذکر مثال هایی ببینید .

نکته : توضیحات را می توان در قرار داد . این توضیحات در صفحه نمایش ظاهر نمی شوند و برای اطلاع برنامه نویس و در واقع راهنمایی برای اوست تا متوجه کاری که درآن بخش ازکد کرده گردد .

ما هم توضیحات را در این بخش برای شما ارائه می دهیم .



مثال زیر را در نظر بگیرید . مشاهده می کنید که جدولی با دو ستون و دو سطر ایجاد می شود :

[table align="center" border="2" class="" cols="2" width="200" height="221"]

[!—جدولی ایجاد می کند که چیدمان آن آن مرکزی است ، ضخامت خط آن 2 ، دارای 2 ستون ، عرض و ارتفاع 200 و 221 پیکسل دارد . در مورد کلاس هم مفصل توضیح می دهم . --]

[tr]

[!-- اقدام به ایجاد یک سطر مری کند--]

[td width="93" height="109"]Mohammad[/td]

[!—اقدام به ایجاد یک ستون با عرض و طول 93 و 109 می کند که در آن نوشته محمد . --]

[td width="89" bgcolor="#99FF00"]Rezai[/td]

[/tr]

[tr]

[td height="102"]Honar[/td]

[td]Blogfa[/td]

[/tr]

[/table]

لذا به کمک یک سطر ایجاد شده و به کمک یک ستون ایجاد می نماییم که نمونه این جدول را در زیر می بینید :
 

mahtabkhazaee

New Member
سلام من فردا باید سایتم رو به جشنواره ببرم اما هنوز نمیدونم چطوری باید به بانک اطلاعاتی وصل بشم
 

raha1724

New Member
salam lotfan javab bedin

:shock:
با سلام

یک بانک اطلا عاتی تشکیل شده از فیلدهایی مثل نام و فامیل و آدرس میل و یا هر چیز دیگر که ما می خواهیم در سایت خود قرار دهیم
تا شخصی آن را پر کرده و ارسال کند
1-حال این اطلاعات به کجا باید ارسال می شود؟
2- و حداکثر تعدا ارسال چقدر می تواند باشد؟
3- من رو کامپیوترم به غیر از دریم ویور حتما به یک نرم افزار بانک اطلاعاتی هم نیاز دارم خوب من اکسس کمی بلدم
4-این بانک اطلاعاتی در اکسس ایجاد می شود .
5- حال ایجاد شده به طور ساده یک بانک اطلاعاتی با یک جدول دو فیلد نام و فامیل
6- من در دریم ویور یک سایت طراحی کردم قسمتی به نام ثبت نام دارم .
7-برای این قسمت نیاز به یک فرم دارم فرم من باید شامل چه چیزهایی باشد؟
8-به طور مثال دو شی text قرار دادم و یک دکمه .9-حال چطور می شود که وقتی من دو مقدار را در Text وارد کردم به بانک من اضافه شود .؟
10- اینکه آیا هر مقداری می شود در text وارد کرد و یا می شود شرط گذاشت.؟


11-در کل برای طراحی یک سایت خوب آیا تما نیاز به کد نویس هم میشود و یا نه؟

12-برای دریم کدام کد نویس بهتر است.من هیچی از کدها نمی دونم آیا با کد نویس راحتتر می شه کار کرد

من کتابی دارم ولی هیچ توضیحی در مورد بانک اطلاعاتی و ارتباطش نداده.


13- من سایتم را روی کامپیوتر م ایجاد کردم برای هر قسمت پوشه ای در نظر گرفتم .
وقتی لینکی می دهم آدرسها تمام از روی درایوها و پوشه به نام سایتم است و تمام لینکها درست کار میکند.
14-اگر من بخواهم سایتم را روی یک سرور قرار دهم مشکل به وجود نمی آید چون آدرسها همه به کامپیوتر من مربوط می شود.


با تشکر
 

usershina

New Member
اتصال دریم به بانک اطلاعاتی

سلام من نمیدونم چه جوری سایتمو که با دریم ویور با پسوند اچ تی ان ال درست کردمو به بانک اطلاعاتی اتصال بدم کمکم کنید که چه کدی بنویسم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا