درخواست کنید سورسشو تحویل بگیرید vb vb

شروع موضوع توسط oldooz ‏14 مارس 2008 در انجمن منطق و الگوریتم برنامه‌نویسی

  1. oldooz

    oldooz Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    650
    تشکر شده:
    461
    امتیاز دستاورد:
    63
    در اینجا قصد دارم ویژوال بیسیک رو براتون بگم حالا هر درخواستی دارید بگید:razz:
     
    نوشته شده توسط oldooz در ‏14 مارس 2008
  2. mohsensemsarpour

    mohsensemsarpour کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,217
    تشکر شده:
    931
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام اگر می تونید الگوریتم حرکت پرتابی رو برای من بفرستید ...
     
    نوشته شده توسط mohsensemsarpour در ‏15 مارس 2008
  3. dk-arta

    dk-arta Member

    ارسال‌ها:
    334
    تشکر شده:
    572
    امتیاز دستاورد:
    16
    من خاصيت MoseOut براي كنترل تصوير (ايميج) رو ميخوام
    چنين كدي داريد
     
    نوشته شده توسط dk-arta در ‏16 مارس 2008
  4. mohsensemsarpour

    mohsensemsarpour کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,217
    تشکر شده:
    931
    امتیاز دستاورد:
    113
    پس چی شد آقا ...
     
    نوشته شده توسط mohsensemsarpour در ‏16 مارس 2008
  5. Eris

    Eris New Member

    ارسال‌ها:
    18
    تشکر شده:
    18
    امتیاز دستاورد:
    3
    سلام اینو پیدا کردم


    توی این پست می خوام روشی رو معرفی کنم که بشه به وسیله اون حرکت پرتابی رو شبیه سازی کرد. یعنی یه ذره از مبدا با سرعت اولیه و زاویه دار پرتاب بشه. این برنامه به زبان ویژوال بیسیک هستش.

    چیزی که در مورد حرکت پرتابی باید بدونیم اینه که این حرکت تلفیقی از دو حرکت مختلف است. یکی حرکت یکنواخت (با سرعت ثابت) در جهت محور x و دیگری حرکت شتابدار با شتاب ثابت (حرکت پرتابی در راستای قائم) در راستای محور y. خوب معادلات هر کدوم از این حرکتها به صورت زیره:

    x = v0 cos(a) t

    y = -1/2 g t2 + v0 sin(a) t

    (x,y) مختصات ذره مورد نظر ما هستش.

    در این فرمول ها v0 سرعت اولیه و a زاویه پرتاب هستش. v0 cos(a) سرعت اولیه در راستای محور x و v0 sin(a) سرعت اولیه در راستای محور y است. چیزی که برای کامل شدن معادلات لازمه t یعنی زمان هستش. زمان به ما نشون میده که ذره مورد نظر ما در یه لحظه به خصوص کجاست. مثلا در لحظه صفر هم x صفر هستش و هم y. یعنی هنوز ذره رو پرتاب نکردیم!! خوب حالا تنها کاری که باید بکنیم اینه که به t مقدار اولیه صفر بدیم و کم کم به t اضافه کنیم. اینکه توی هر مرحله چقدر باید به t اضافه بشه خیلی مهمه. اگه مقدار t رو زیاد اضافه کنیم ممکنه حرکتی رو که می بینیم خیلی گسسته به نظر بیاد. یعنی ممکنه در یه لحظه ذره پایین صفحه باشه و در لحظه بعد بره وسط صفحه.

    نکته دیگه در مورد حرکت پرتابی اینه که مسیر حرکت نمودار یه سهمی هستش و دارای دو تا ریشه. چون معادله x مربوط به حرکت یکنواخت هست و شتاب نداره پس میشه در این مورد اون رو کنار گذاشت و ریشه ها رو از معادله y حساب کرد. ریشه اولش که معلومه: t=0. ریشه دوم هم: t=2v0sin(a)/g. این یعنی اینکه ذره ای که پرتاب شده حتما ارتفاعش دوباره کم میشه و میرسه به اون ارتفاعی که پرتابش کردیم. این ذره یک بار موقع پرتاب کردن ارتفاعش صفر هستش و یکبار هم در زمان 2v0sin(a)/g . پس می تونیم زمان رو تا جایی اضافه کنیم که بر میگرده به ارتفاع اولیه اش. اگه به اضافه کردن زمان همینطور ادامه بدیم ذره از ارتفاع اولیه اش هم پایین تر میره. مثلا اگه از روی پشت بام یه ذره رو پرتاب کنیم بعد از اینکه ارتفاعش با ارتفاع پشت بام یکی شد، تا جایی که جا داشته باشه پایین تر هم میره. خوب این خصوصیت سهمیه دیگه!



    این هم برنامه حرکت پرتابی یا پرتاب به زبان ویژوال بیسیک

    لینک دانلود

    در مورد این برنامه دقت داشته باشید که با کلیک بر روی صفحه ذره آماده حرکت از اون نقطه ای هستش که کلیک کردید. برای اینکه ذره از ارتفاع اولیه اش هم پایین تر بره زمانی که در بالا گفته شد رو زیاد کنید.

    منبع
     
    نوشته شده توسط Eris در ‏16 مارس 2008
    mohsensemsarpour از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید