دایرکتور چی بید

mohsenshahab

Active Member
سلام این دایرکتور چه کارایی میکنه تا اونجایی که من میدونم باهاش اوتران میسازن
خواهشان یکی در مورد قابلیتهاش توضیح بده
بعدش اینکه زبان برنامه نویسیش با فلش فرق داره یا نه؟؟
 

nima_dir

Active Member
نه بابا اگه بلد بوديم كه انجمن درست نمي كرديم
شوخي كردم
دايركتور يه نرم افزاره براي ساختن مالتي مديا
خداحافظ
 

iman1981

Member
هر چی که فکر کنی میسازه
cd multimedia , وب سایت . انواع presentation که از اون presentation های مزخرف powerpoint خیلی بهتره و انواع بازی و هرچی که به مغزت برسه کاری که باهاش نمیشه کرد فقط activeX , Dll نوشتنه :wink:
 

mohsenshahab

Active Member
سلام
حالا یه چیزایی اومد دستم .حالا یه سوال دیگه .چه کارایی میتونه بکنه که فلش نمیتونه بکنه اخه نیست من فلش رو بلدم میخوام ببینم صرف میکنه یادش بگیرم
 

nima_dir

Active Member
سلام عزيز
منم نظر استاد ايمان رو دارم(مخلص آقا ايمان)
كلا ميتوني از فلش هم در دايركتور استفاده كني
و من فكر نميكنم اگه ياد بگيري ضرر كني
خدانگهدار
 

iman1981

Member
ببین عزیز مقایسه دایرکتور و فلش زیاد کار درستی نیست دایرکتور در اصل پدر فلش هست فلش بیشتر روی تولید گرافیک و انیمیشن تمرکز کرده و در کنارش توی این چند ورژن اخیر سعی کردن اکشن اسکریپت را هم قوی کنه ولی دایرکتور به اندازه فلش روی تولید گرافیک تمرکز نکرده و ساختن انیمیشن مثل فلش توش براحتی فلش نیست ولی در عوض ساپورت خوبی از فایلهای فلش کرده یعنی هر چی که توی فلش ساختی را میتونی بیاری توی دایرکتور و کنترل خیلی کامل و قوی با لینگو روش داشته باشی دایرکتور در عوض تمرکز روی برنامه نویسی کرده و زبان بسیار کاملی که لینگو باشه که کلا به نظر کن خیلی خیلی قوی هست ( اصلا سعی نکن با اکشن اسکریپت مقایسش کنی) و همچنین تعداد بسیار زیادی اکسترا داره که قدرتشا خیلی زیاد کردن و تقریبا هر کاری را ممکن ساخته.
برای مثال اکسترا هایی مثل V12 , Datagrip , ADOxtra ,... امکان استفاده از همه نوع دیتابیس را براش بوجود آوردن از Sql گرفته تا Oracle , Access , ... اکسترا هایی مثل buddiapi و filextra برای استفاده از api ویندوز glu32 برای استفاده از dll ها direct ftp , direct mail که از اسمشون پیداست Havok Xtra که برای کارهای 3d هست و میتونی باهاش برنامه نویسی روی آبجکت های 3d کنی delphi xtra که باهاش میتونی هر امکانی دوست داری توی دلفی بنویسی و توی دایرکتور استفاده کنی و 1000 تا xtra دیگه.
در کل دارکتور و فلش مکمل همند گرافیک فلش با programming دایرکتور.
اینم یه خلاصه ای از دایرکتور
خیلی وقت بود اینقدر تایپ نکرده بودم

چاکریم نیما جان :wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا