جمعه 6 آذر 1383

Salar

Active Member
به توني بلر SMS بزنيد!

آن دسته از شهروندان انگليسي که ميخواهند سوالاتي را به طور مستقيم با توني بلر نخست وزير انگلستان در ميان بگذارند مي توانند با استفاده از خدمات SMS تلفن همراه به هدف خود برسند.

به گزارش از هموطن، يک شرکت خدمات تلفن همراه در انگلستان اعلام کرد متقاضيان اين کار بايد سوالات خود را در روز 25 نوامبر به شماره تلفن همراه 80202، SMS کنند.

پس از دريافتهاي SMS ها، سي تا سي و پنج سوال گلچين شده و نخست وزير انگلستان با حضور در يک چت روم در وب سايت اين شرکت به طور زنده به آنها پاسخ خواهد داد.

يکي از مسئولان شرکت 02 پيش بيني کرده با توجه به آنکه 54 ميليون گوشي تلفن همراه در اين کشور وجود دارد احتمالا بسياري از شهروندان انگليسي در اين طرح ابتکاري شرکت خواهند کرد. وي از استقبال دفتر نخست وزيري از اين طرح خبر داد.
 

Salar

Active Member
اعتراض اينترنتي ايرانيان به تحريف نام خليج فارس از مرز 20 هزار نفر عبور کرد

خبرگزاری موج - ظرف مدت 4 روز نزديک به 20 هزار نفر ايراني از سرتاسر جهان به تحريف نام خليج فارس به خليج عربي از سوي National Geographic اعتراض کردند.

National Geographic که از اعتباري جهاني در دانش جغرافيا برخوردار است در اطلس تازه جهان که منتشر کرده، در کنار نام «خليج فارس» از نام مجعول «خليج عربي» استفاده کرده است که موجب اعتراضاتي نسبت به اين عمل در بين ايرانيان و بخصوص جامعه وبلاگنويسان شده است.

در همين راستا يک تومار اعتراض آميز از طرف سايت پرشين بلاگ خطاب به موسسه مذکور به زبان فارسي و انگليسي در اختيار عموم قرار داده شده که هر ايراني در هر جاي دنيا مي تواند با امضاي آن اعتراض خود را به اين تحريف تاريخي اعلام نمايد.

تا کنون جمع کثيري از ايرانيان اين اعتراض نامه را امضاء کرده اند و با گسترش اين اعتراضها اميد است که موسسه مذکور اقدام به تصحيح اين عمل خود بنمايد.

شما نيز به عنوان يک ايراني در هرکجاي دنيا که هستيد، با امضاء اين تومار به جمع معترضان اين حرکت بپيونديد.


http://www.petitiononline.com/persian/petition.html

متن اين تومار به شرح زير مي باشد:
--------------------------------------------------------------------------------


مديران محترم موسسه National Geographic
با سلام،

ما امضا كنندگان اين نامه بدين وسيله اعتراض خود را نسبت به اقدام غيرمسئولانه و غير علمي شما اعلام مي داريم.

اين اقدام مبني بر انتشار نقشه اي است كه به اذعان همه سازمانهاي بين المللي، مجعول و غير واقع و متضمن ناديده گرفتن حقايق مسلم حقوقي است.

بر تمامي پژوهشگران ثابت شده است كه نام خليج فارس نامي اصيل و تاريخي است و به كار بردن عناوين مجعولي چون "خليج عربي " و "جزاير اشغال شده توسط ايران" القاي نوعي شائبه ي سياسي است.

انتظار ما از موسسه ي علمي و بين المللي National Geographic اين نبود كه بدون توجه به بديهيات ثابت شده ي علمي و تاریخی اقدامي كند كه تحت تأثير القائات سياسي به حيثيت علمي مؤسسه با سابقه خود خدشه وارد كرده و اعتماد عمومي نسبت به صحت اطلاعات منتشره از اين مؤسسه را سلب كند و علاوه بر اين، احساسات ميليونها فارسي زبان را نيز جريحه دار كند.

ما ضمن ابراز تأسف از اين بدعت گذاري خواستار تجديد نظر فوري و اصلاح موارد منتشره توسط آن مؤسسه هستيم.
 

Salar

Active Member
بهداشت الکترونیک، دستاورد جدید ونزوئلا

مقامات ونزوئلا سیستم پزشکی خود را به فناوری جدیدی به نام بهداشت الکترونیک مجهز می کنند.

به گزارش از هموطن آنلاين، با افزایش میزان ابتلای کشورهای فقیر به بیماری مختلفی از قبیل ایدز، مقامات ونزوئلا در نظر دارند با استفاده از روش جدیدی به نام بهداشت الکترونیک، درصد شیوع بیماری در بین مردم خود را کاهش دهند.

ابن برنامه که هم اکنون در 2 منطقه ونزوئلا به اجرا در آمده، استقبال قابل ملاحظه مردم را در پی داشته است.

بررسی ها انجام شده نشان می دهد این طرح کاربری که به نوعی از دستاوردهای نوین جامعه اطلاعاتی به حساب می آید، علاوه بر کاهش ابتلای مردم به بیماری ها، در زمان و هزینه های دولت ونزوئلا نیز به طور چشمگیری صرفه جویی کرده است.

گفته می شود کشورهای مختلف آفریقایی نیز از مدتی دیگر به این امکانات دسترسی پیدا خواهند کرد.
 

Salar

Active Member
عوارض جسمانی بازی HalfLife 2!!

صدها نفر از خريداران بازي پر سر و صداي HalfLife2 که هفته پيش منتشر شد، در انجمنهاي آنلاين مربوط به اين بازي از تاثيرات فيزيکي نامطلوب اين بازي حتي پس از مدت کمي مانند يک ساعت بازي، شکايت کرده اند.
به گزارش از C|NET ، عوارضي مانند حالت تهوع و سردرد شديد مواردي بودند که تعداد زيادي از کاربران به آن دچار شده بودند.

ناگفته نماند که اين بازي پس از انتشار موجب حيرت علاقه مندان بازي گرديد و به تاييد اکثر صاحب نظران نقطه عطفي در زمينه بازي‌هاي کامپيوتري محسوب مي گردد.

بنا به پيش بيني يکي از کاربران ، بازي HalfLife3 احتمالا به همراه جعبه کمکهاي اوليه دارويي و قرصهاي آرامش بخش عرضه خواهد شد..
 

Salar

Active Member
مايكروسافت سه مدل جديد Xbox2 را به بازار عرضه مي‌‏كند

مدل‌‏هاي جديد XBOX 2 به مراتب پيشرفته‌‏تر از نسخه فعلي آن است و از قابليت‌‏هاي بالايي برخوردارند.

به گزارش از ايلنا، شركت مايكروسافت اعلام كرد: سه نسخه جديد از XBOX 2 را كه يكي از آنها عملاً يك PC است، به بازار عرضه خواهد كرد.

تحليل‌‏گران مي‌‏گويند: اين شركت با بررسي شرايط موجود يك جدول زماني خاص را براي عرضه محصولات جديد خود به بازار مشخص كرده است.

براساس اين جدول زماني، دو مدل XBOX NEXT و XBOX NEXT HD در پاييز سال 2005 و XBOX NEXT PC در پاييز 2006 وارد بازار خواهد شد.

نمونه استاندارد XBOX NEXT فاقد هارد درايو خواهد بود و به مايكروسافت اين امكان را مي‌‏دهد كه هزينه‌‏هاي اين سيستم را كاهش دهد. XBOX NEXT HD داراي هارد است و به اين خاطر از قابليت‌‏هاي بيشتري برخوردار است.

XBOX NEXT PC كه نوعي كامپيوتر شخصي است، قابليت به‌‏كارگيري ويندوز و ديگر نرم‌‏افزارهاي استاندارد PC را دارد.

طبق اين گزارش، اين مدل XBOX 2 داراي يك سوزاننده CD، صفحه كليد بي‌‏سيم، ماوس و كنترل است كه كيفيت كار آن به هنگام اتصال به تلويزيون يا نمايشگر PC بسيار بالا است.

همچنين، قابليت‌‏هاي مديا سنتر - نظير انواع فيلم، موسيقي و عكس - نيز در اين سيستم تعبيه شده است. به علاوه اين مدل قابليت پخش بيشتر بازي‌‏هاي موجود PC را دارد.
 

Salar

Active Member
تلويزيونهاي پلاسما؛ محبوبترين هديه کريسمس

برطبق جديدترين پژوهشي که در مورد کالاهاي مورد اقبال در فصل کريسمس به عمل آمده، تلويزيونهاي پلاسما از محبوبيت زيادي برخوردارند و به احتمال بسيار زياد طي اين مدت با استقبال گسترده مردم مواجه خواهند شد.

به گزارش از خبرگزاري سلام، کارشناسان ميگويند هر چند که انواع ديگري از تلويزيونها و ازجمله تلويزيونهاي صفه مسطح و تلويزيونهاي داراي صفحات بسيار بزرگ نيز در بازار موجود است، اما تلويزيونهاي پلاسما به علت ابعاد مناسب، ضخامت کم و دقت بالاي تصوير مورد توجه قرار گرفته اند.

گفتني است که بر طبق همين پژوهش اقبال به تلويزيونهاي پلاسماي 42 اينچ بيش از ديگر انواع اين نوع تلويزيون خواهد بود.
 

Salar

Active Member
تلفن های هوشمند نوکیا در معرض تهدید

به برخی از صاحبان تلفن های هوشمند نوکیا هشدار داده شد که از تماشای تصاویر ناخواسته روی صفحه مانیتور تلفن خود که کاربر را تهدید می کنند، بپرهیزند.

به گزارش از خبرگزاری سینا، کاربرانی که دارای تلفن های همراه نوکیا مدل "7610" هستند با نصب و دانلود برنامه نرم افزاری آیکون های ناخواسته تصویری، تلفن خود را مشکل دار می کنند.

با نصب و دانلود این هرز تصویرها تمامی عملکرد تلفن ها دچار مشکل می شود بطوریکه به سختی قابل تعمیر و اصلاح هستند.

این برنامه هرز تصویری آخرین نوع ویروس های حمله کننده به تلفن های همراه هستند.

کارشناسان اظهار داشته اند: این فایل با نام مستعار "skulls" نماد تصویری خطر مرگ با مواجه شدن با وب سایت های آزمون افزاری، جائی که کاربران می توانند به طور آزاد تصاویر، بازی ها و اصوات را دانلود کنند، به تلفن های همراه نوکیا وارد شده است.

مقامات امنیتی شرکت نوکیا اعلام کرده اند: این ویروس به شدت در حال گسترش است و مشتریان نوکیا 7610 را دچار مشکل کرده است.

آنان می گویند: به نظر می رسد که این برنامه به طور عمدی منتشر نشده و به طور تصادفی از طریق دانلود آزاد برنامه های تصویری وارد این دستگاه ها شده است.

این برنامه های تصویری کلیه عملکردهای این دستگاه را از کار می اندازند و کاربر می تواند صرفا از طریق آن مکالماتی را که توسط تلفن های معمولی نیز امکان پذیر است، انجام دهد.
 

Salar

Active Member
دانشمندان موفق به ساخت رايانه‌هاي كوانتومي مبتني بر كيوبيت‌ها شدند

محققان دانشگاه «ييل» موفق به ساخت رايانه‌هاي كوانتومي مبتني بر بيت هاي كوانتومي يا كيوبيت‌ها شده‌اند كه هر كدام مي‌تواند حالتهاي كوانتومي زيادي داشته باشد.

به گزارش سرويس «فناوري استراتژيك» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي ثبت اطلاعات در كيوبيت‌ها و يا خواندن اطلاعات آنها بدون آنكه تغييري در حالت هاي كوانتومي پديد آيد، از يك محفظه كوچك ابررسانا براي ذخيره فوتون هاي نوساني ميكروموجي استفاده مي شود. از اين شيوه براي ساخت كيوتون‌ها ( فوتون‌هاي حامل كيوبيت) استفاده مي شود. بدين ترتيب شايد زودتر بتوان به فناوري قراردادن رايانه هاي كوانتومي در تراشه‌هاي الكترونيكي دست يافت.

از مزاياي اين روش اندازه نسبتا كوچك مخازن ـ در حد يك ميكرون مربع ـ است كه كيوبيت ها در آن قرار دارند. مزيت ديگر امكان دسترسي به اطلاعات بدون ايجاد اختلال در حالت هاي كوانتومي است كه بدين ترتيب مشكلي كه تا كنون در رايانه‌هاي كوانتومي وجود داشته برطرف مي شود.

كيوبيت‌هايي كه بدين شكل در محفظه‌اي مسي با بيش از يك ميليارد اتم آلومينيوم ابررسانا ذخيره مي‌شوند، نوعي اندازه حركت كوانتومي ايجاد مي‌كنند و در نتيجه فوتون كاوشگر بدون ايجاد تغيير در حالت كوانتومي آنها مي‌تواند به اطلاعات آنها دسترسي پيدا كند.

به گزارش ايسنا از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، با استفاده از روش الكتروديناميك كوانتومي مي‌توان بسياري از مدل‌هاي آزمايشگاهي را به توليد انبوه رساند، علاوه بر اينكه به زودي كاربرد آزمايشي اين مدارهاي كوانتومي در نسل جديد IC هاي كوانتومي آغاز مي‌شود. فوتون‌هاي نوري فصل مشترك تراشه‌هاي الكترونيكي و مدارهاي الكترونيكي مرسوم را تشكيل خواهند داد.
 

Salar

Active Member
فيلترينگ متعارف مي شود

رضا پرويزي در حاشيه نمايشگاه الکامپ در گفتگو با خبرنگار ايسنا، درباره وضعيت فعلي قانون مجازات جرايم رايانه اي گفت: آخرين اصلاحات برروي قانون مجازات جرايم رايانه اي به نفع ارائه کنندگان خدمات رايانه اي است.

وي، درباره آخرين تغييرات و اصلاحات انجام شده بر روي اين لايحه گفت : در ماده 20 اين قانون مسووليت ICPها در فيلترينگ به صورت مطلق ديده شده بود که با اصلاحات انجام شده ،ICPها در حد متعارف موظف به فيلترينگ خواهند بود.

همچنين تغييراتي در ماده 21 اين قانون که در آن به مسووليت Hostها اشاره شده اعمال شده است. پرويزي در ادامه به اين موضوع اشاره کرد که در تغييرات صورت گرفته در اصل جرم انگاري ها تغييري صورت نگرفته بلکه اصلاحات و تغييرات بيشتر برروي مجازات اعمال شده است.

دبير کميته مبارزه با جرايم رايانه اي در پايان تاکيد کرد: به عنوان مثال در بخش ICPها نوع مجازات هايي که در نظر گرفته شده با کارICPها سنخيت دارد و مجازات ها از مجازات زندان به لغو پروانه ارائه خدمات يا تعطيلي از چند روز تا چند ماه تغيير يافته است.
 

Salar

Active Member
پيروزي يک زن بر يک سايت اينترنتي

يک دادگاه فدرال در آمريکا يک سايت اينترنتي را که امکان آشنايي افراد با يکديگر را فراهم مي آورد مجبور به پرداخت 434 هزار دلار جريمه کرد.

به گزارش از خبرگزاري سلام، اين جريمه پس از آن تعيين شد که سايت مذکور مردي را به عنوان زوج مناسب به اين زن معرفي کرد. اما مرد پس از آشنايي با خانم ناتالي فاکس با او به شدت بدرفتاري کرد.

جالب آنکه خانم فاکس هرگز تصوير مردي را که به عنوان زوج او تعيين شده بود نديده بود و به انتخاب سايت مذکور اعتماد کرده بود. گردانندگان اين سايت اعلام کردند هرچند اعتمادي نسبت به نشان دادن تصاوير افراد ندارند، اما با اين حال جريمه تعيين شده را ميپردازند.
 

Salar

Active Member
بيل‌گيتس: تا دو سال ديگر کلک هرزنامه‌ها را مي کنم!

بيل گيتس رئيس مايکروسافت در جديدترين سخنان خود در مورد هرزنامه‌ها اظهار اميدواري کرد که ظرف دو سال آينده از هرزنامه‌هاي اينترنتي جز نام باقي نخواهد ماند.

به گزارش از خبرگزاري سلام، او اين پديده را يك مشکل عمده امنيتي دانست و به گروهي از متخصصان که در مادرير به سخنان وي گوش مي دادند گفت ما اميدواريم که اين مشکل ظرف دو سال آينده تحت کنترل قرار بگيرد.

گفتني است که استيو بالمر دوست و معاون بيل گيتس چندي قبل اظهار داشته بود که بيل گيتس روزي 4 ميليون هرزنامه دريافت مي کند.
 

Salar

Active Member
جاه ‌طلبی‌های بی‌پایان گوگل تهدیدی جدی برای مایکروسافت

تا همین چند سال پیش، گوگل در برابر هیبت غول‌آسای مایکروسافت یک موجود ضعیف و کوچک به حساب می‌آمد که کسی برای آن هیچ نقشی را در جهان اینترنت در نظر نمی‌گرفت؛ اما نوآوری‌های مداوم این شرکت کوچک و موتور جست‌وجویش، آن را به محبوب‌ترین و مشهورترین موتور جست‌وجو در جهان نرم‌افزار مبدل کرد و کار به جایی رسید که گوگل موفق شد یکی از مستحکم‌ترین دژهای مایکروسافت یعنی کامپیوترهای شخصی را نیز فتح کند و به افسانه شکست‌ناپذیری این غول نرم‌افزاری جهان خاتمه دهد.

کارشناسان معتقدند که جاه ‌طلبی‌های بی‌پایان گوگل تهدیدی جدی برای مایکروسافت است؛ زیرا این شرکت دقیقا قلب سازنده سیستم عامل ویندوز را هدف گرفته است و به دنبال کنترل اقدامات کاربران در زمان استفاده از این سیستم عامل است.

اگر گوگل در این زمینه موفق شود خواهد توانست الگوهای قدیمی کار با کامپیوتر را تغییر دهد، از اتکای مردم به ذخیره‌سازی اطلاعات برروی کامپیوترهای مجهز به تولیدات مایکروسافت بکاهد و آنان را هرچه بیشتر به سرویس‌های رایگان پست الکترونیک و کارکردهای ابزارهای جست‌وجو که از همه جا و صرف‌نظر از نوع سیستم عامل مورد استفاده قرار می‌گیرند، وابسته کند.

در چنین شرایطی، خطری که مایکروسافت را تهدید می‌کند آن است که دوران حیات کامپیوترهای رومیزی بدان گونه که ما می‌شناسیم به پایان می رسد. دیوید گاریتی از تحلیلگران موسسه Caris&co در این مورد می‌گوید: مسئله آن است که اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، خریداران شاید روزی به این نتیجه برسند که دیگر نیازی به استفاده از سیستم عامل‌های "سافت" مایکروسافت ندارند.

همانطور که می دانيم، گوگل و مایکروسافت تا به حال در حوزه‌های مختلفی زورآزمایی کرده‌اند که برخی از آنها عبارت است از جست‌وجو در اینترنت، سرویس‌های رایگان پست الکترونیک و یافتن روش‌های بهتر برای جست‌وجو در کامپیوتر؛ کارشناسان براین باورند که این امر نشان می‌دهد که مایکروسافت باید گوگل را بیش از پیش جدی بگیرد.

ماریا میر مدیر بخش ساخت محصولات تحت وب برای مصرف کنندگان می‌گوید که هدف اصلی گوگل سازمان دهی اطلاعات و فراهم آوردن امکان دسترسی جهانی به آن است، هدفی که بسیار فراتر از فراهم آوردن امکان جست‌وجو است.

اما میر بعید می‌داند که ابزارهای گوگل بتواند سرانجام ویندوز را به زیر بکشد و در این مورد می‌گوید: شرکت ما در حال حاضر چنین هدفی ندارد؛ اما اندیشیدن به اقداماتی که ما در آینده می‌خواهیم انجام دهیم بسیار سخت است.

صاحب‌نظران معتقدند تلاش برای ساخت یک مرورگر اینترنتی از سوی گوگل برای رقابت با مرورگر اینترنتی IE طلیعه‌ای از رقابت شدید دو شرکت در سال‌های پیش‌رو است.

در این میان تشديد رقابت بین گوگل و مایکروسافت خبری خوب برای مصرف کنندگان است، چون آنان را به افزایش حق انتخاب‌هایشان و نیز بهره‌مندی از محصولات بهتر امیدوار می‌کند.

به عنوان مثال ارائه سرویس پستی Gmail با ظرفیت هزار مگابایت از سوی گوگل، مایکروسافت و یاهو را به افزایش ظرفیت سرویس‌های مشابه خود مجبور کرد؛ علاوه بر این زمانی که مشخص شد مدت زمان استفاده کاربران اینترنت از گوگل روزبه روز در حال افزایش است، مایکروسافت هم مجبور شد تحولی اساسی در سایت خود موسوم به MSN ایجاد کند و یک موتور جست‌وجوی اختصاصی در آن ایجاد کند. این شرکت قبلا صرف پول برای این کار را بی‌فایده می‌دانست.

علاوه براین مایکروسافت دست به عرضه یک میله ابزار اختصاصی زده که جلوی نمایش اگهی‌های مزاحم اینترنتی موسوم به Pop-Up را می‌گیرد و دارای قابلیت‌های جست‌وجو نیز هست. این در حالی است که گوگل مدت‌ها قبل چنین ابزاری را عرضه کرده بود.

یکی از کارشناسان موسسه گارتنرکه رفتار دو شرکت را با هم مقایسه کرده، می‌گوید: سلسله وقایعی که طی یک سال اخیر رخ داده، نشان می‌دهد که گوگل یک شرکت مشتری محور است و نیازهای کاربران، آن را به جلو می‌راند؛ این در حالی است که محرک اصلی مایکروسافت تهدیدهای حاصل از رقابت با دیگر شرکت‌هاست؛ البته خود مایکروسافت این مسئله که گوگل عامل جنب و جوش بی‌سابقه این شرکت بوده است را انکار می‌کند و مقامات این شرکت نیازهای مشتریان خود را عامل عرضه محصولات جدید دانسته‌اند، آنان همچنین گوگل را یکی از صدها رقیب خود دانسته و جایگاهی والا را برای آن در نظر نمی‌گیرند.

البته گوگل چندی قبل واکنشی هوشمندانه به این ادعای مایکروسافت نشان داد، در همان روزهایی که مایکروسافت از راه‌اندازی نسخه آزمایشی سرویس جست‌وجوی خود خبر داد، گوگل هم متقابلا دو برابر شدن فهرست سایت‌های قابل نمایش در موتور جست‌وجوی خود را به اطلاع کاربران رساند و در اوایل این هفته نیز گوگل دفتری را در منطقه Kirkland افتتاح کرد که در نزدیکی مقر اصلی مایکروسافت در Redmondاست و جالب آن که هدف از این کار، جلب متخصصان جویای کار در این منطقه اعلام شده است.

با این حساب باید گفت که رقابت گوگل و مایکروسافت هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد .
 

Salar

Active Member
نتشار كرم Bofra توسط تبليغات بنر

بازديد كنندگان وب سايت‌ها كه اواخر اين هفته بر روي تبليغات بنر (banner) تعدادي از سايت‌هاي اروپايي عمومي كليك كرده‌اند، ممكن است كامپيوترهايشان آلوده به گونه‌هايي از كرم Bofra شده باشند.

به گزارش از sgnec، بنا بر هشداري كه روز يكشنبه از سوي وب سايت انستيتوي SANS ارايه شده، اين حملات از سر ريز بافر patch نشده‌اي سو استفاده كرده و بر روي PC هايي كه ويندوز XP به همراه سرويس پك 1 ويندوز 2000 بر روي آن‌ها اجرا مي‌گردند، تاييد شده است. سرويس پك دو ويندوز XP در برابر اين كرم، آسيب پذير نيست.

اين آسيب پذيري به حمله كنندگان امكان مي‌دهد تا به طور كامل، كنترل كامپيوترهاي كاربران را در دست گيرند.

همچنين روز يكشنبه، وب سايت اخبار تكنولوژي انگليس، The Register، گزارش داده است كه شركتي با نام Falk كه تهيه‌ي كننده‌ي تبليغات The Register بوده، توسط كرم Bofra/Frame آلوده شده و بنابراين، از ادامه‌ي تهيه‌ي تبليغات براي وب سايت The Regidter باز داشته شده است.

وب سايت The Register اعلام كرده است: « چنانچه روز شنبه تاريخ 20 نوامبر، بين ساعت‌هاي 6 صبح تا 12:30 بعد از ظهر به وقت انگليس، به سايت The Register وارد شده و از هرگونه XP SP2 پلاتفرم ويندوز استفاده مي‌كرده‌ايد، به شما توصيه مي‌كنيم كه كامپيوتر خود را با نرم‌افزار ضد ويروس روز آمد شده، كنترل كنيد و چنانچه از ويندوز XP استفاده مي‌كنيد، SP2 را نصب كرده و دست كم تا زماني كه مايكروسافت براي برطرف كردن و جلوگيري از اين كرم جديد چاره‌اي بيانديشد، از مرورگر جانشيني استفاده كنيد.»

بر طبق اظهارات SANS، گزارش‌هايي نيز از سوي سايت‌هاي سوئدي و هلندي مبني بر آلوده شدن به كد مخرب جديد، دريافت گرديده است.

در هلند، بزرگ‌ترين سايت خبري كشور، NU.nl، با بيش از 450،000 بازديد كننده در هر ماه، از طريق سيستم تبليغاتي Falk آلوده شده و كد مخرب جديد را به بازديدكنندگان خود نيز منتقل كرده است. به علاوه، سايت‌هاي بزرگ ديگري موجب توزيع و پخش اين ويروس گشته‌اند.

مايكروسافت همچنان بر آن است تا يك patch براي حفره‌ي موجود در IE IFrame براي كاربراني ارايه كند كه SP2 را نصب نكرده‌اند. برخي از patch هاي غير رسمي از سوي برخي وب سايت‌ها از جمله سايت cherryware.de و توسط يك محقق امنيتي آلماني ارايه شده‌اند.
 

Salar

Active Member
برنامه هاي کاربردي، هدف بعدي هکرها

کارشناسان يک موسسه مشاوره IT موسوم به Unisys معتقدند که در سال 2005، هکرها بيش از هرچيز به نفوذ به برنامه هاي کاربردي پرطرفدار و سوءاستفاده از حفرههاي امنيتي آنها تمايل نشان خواهند داد.

به گزارش از خبرگزاري سلام، محققان اين موسسه معتقدند هرچند در حال حاضر اکثر حملات بر ضد سيستمهاي عامل يا مرورگرهاي اينترنتي صورت ميگيرد اما برنامه هاي کاربردي هدف بعدي اين حملات خواهند بود، زيرا بسياري از افراد توجه چنداني به نصب Patch براي رفع مشکلات امنيتي اين محصولات نشان نميدهند.

موسسه مذکور همچنين هشدار داد که وسايل الکترونيک قابل حمل و ازجمله تلفنهاي همراه نيز طي سال 2005 هدف حمله هکرها و ويروس نويسان قرار خواهد گرفت.
 

Salar

Active Member
حفره امنیتی در Half Llife2

با وجود استقبال اولیه گسترده از بازی جنگی تخیلی Half Life2 این روزها شکایت از وجود برخی مشکلات در این بازی در حال افزایش است، بسیاری از کاربران معتقدند که طراحی بازی مذکور به درستی انجام نشده و اجرای آن در برخی موارد با مشکل مواجه است.

به گزارش از خبرگزاري سلام، کارشناسان تاکید می کنند که این اشکالات به سخت افزارهای اجرا کننده بازی ارتباطی ندارد و مربوط به خود این بازی است.

شرکت سازنده بازی ضمن پذیرش این مشکلات تاکید کرد که در حال تحقیق و بررسی برای برطرف کردن نقصهای احتمالی است.

گفتنی است که استقبال اولیه از بازی Half Life 2 تا آن حد بود که تنها در 4 روز اول عرضه آن بیش از 200 هزار کپی از این محصول به فروش رفت.
 

Salar

Active Member
سرور هک شده؛ تهديدي جدي براي کاربران اروپايي

يک کامپيوتر سرور هک شده در آلمان، به ابزار ارسال کدهاي آلوده براي کاربران مرورگر اينترنتي IE مبدل شد.

اين مسئله که چند روز پيش اتاق افتاد موجب شد تا برخي سايت‎‎‎هاي مشهور در کشورهاي انگلستان، هلند و سوئد در معرض تهديدات امنيتي جدي قرار بگيرند، به گونه‎‎‎اي که بازديدکنندگان از اين سايت‎‎‎ها ممکن بود کدهاي معيوبي را ناآگاهانه بر روي کامپيوترهاي شخصي خود بارگذاري کنند؛ لازم به ذکر است نفوذ کدهاي ياد شده از طريق يك حفره امنيتي در مرورگر IE نسخه 6 اتفاق مي‎‎‎افتاد.

هنوز عامل آلودگي اين سرور دقيق مشخص نيست ولي کارشناسان اطمينان داده‎‎‎اند که مشکل مذکور رفع شده است.

منبع» هموطن
 

Salar

Active Member
سان براي مقابله با رشد open-source، سولاريس 10 را به صورت رايگان ارايه ميده

سان قرار است سيستم عامل سولاريس 10 را بدون هيچگونه هزينه‌اي در دسترس قرار دهد. اين اقدام بخشي از استراتژي اين شركت براي مبارزه با رشد لينوكس در مركز داده‌هاست.

به گزارش از systemgroup، اين شركت قصد دارد سيستم عامل سولاريس 10 را براي Spark، X86 و تراشه‌هاي 32 و 64 بيتي اينتل و AMD به عنوان دانلود رايگاني تا اواخر ژانويه‌ي سال 2005 در دسترس قرار دهد. سازمان‌هاي بخش عمومي و خصوصي نيز از ارايه‌ي اين محصول جديد بهره‌مند خواهند شد.

كاربراني كه نيازمند قرارداد پشتيباني هستند، مي‌بايد مبلغي بابت اشتراك ساليانه به ميزان 64 تا 194 پوند در ازاي هر CPU بپردازند. سرويس اصلي، برنامه‌هاي روزآمد سازي سولاريس 10، برنامه‌هاي برطرف كننده‌ي مشكلات و پشتيباني نود روزه‌اي براي نصب و پيكربندي را براي كاربران فراهم خواهد ساخت.

سان سرويسي ارايه كرده است با نام Update Connection كه براي مشتركان سرويس پشتيباني، امكان تجزيه و تحليل و به روز رساني سيستم‌ها را مهيا مي‌سازد.

Jonathan Schwartz، مدير عامل شركت سان مايكروسيستمز گفته است: « مشتريان و شركا، هنگامي كه اين ارتقا و پيشرفت اخير شركت را مشاهده مي‌كنند، تنها به خريد تكنولوژي خالص سان بسنده نمي‌كنند. آن‌ها مي‌خواهن بدانند كه با چه ميزان سرعت و نيز بدون دردسر مي‌توانند از اين محصول جديد براي منافع كسب و كار خود كمك گيرند.»

نسخه‌ي 10 سولاريس به سان امكان مي‌دهد تا كارايي را در مقابله و رقابت با آي‌بي‌ام و هيولت پاكارد، بهبود و افزايش بخشد. سان قابليت اجرا و كارايي را با ارايه‌ي اين نسخه‌ي جديد، چهل درصد نسبت به نسخه‌ي 9 سولاريس افزايش داده است.

Ian Brown، مدير تحقيقات شركت گارتنر گفته است كه هدف سولاريس 10، به روز رساني مهمي براي كاربران كنوني است كه مي‌خواهند نصب لينوكس را براي كاربران low-end ارزيابي كنند.

سان گفته است كه برنامه‌هاي كاربردي كه براي گونه‌هاي پيشين سولاريس نوشته شده‌اند، بر روي نسخه‌ي سولاريس 10 قابل اجرا خواهن بود. بر اين اساس، سان تضمين مي‌كند كه سولاريس 10، تمامي نسخ منتشر شده طي هفت سال گذشته را پوشش مي‌دهد.
 

Salar

Active Member
انتقال از ویندوز 32 بیتی به ویندوز 64 بیتی در سال 2005

"بیل گیتس" رئیس مایکروسافت گفت كه كاربران باید طی سال 2005 سیستم‌ های IT خود را از ویندوز 32 بیتی به ویندوز 64 بیتی تغییر دهند.

به گزارش همکاران سیستم، بیل گیتس، تغییر و تحول از ویندوز 32 بیتی به 64 بیتی را به معنای سازگاری دوتایی (مضاعف) میان معماری ‌های دو پردازنده عنوان کرده است.

وی گفته است: این تغییر و تحول، قابلیت تركیب و ادغام ویندوز 32 بیتی و 64 بیتی را به همراه ترجمه دوباره برای اجرای هرگونه برنامه كاربردی با استفاده از پایگاه 64 بیتی كامل فراهم می ‌سازد.

رئیس مایکروسافت ادامه داد: با استفاده از ویندوز 64 بیتی، حتی گران قیمت ‌ترین سوپر كامپیوترها نیز نمی‌ توانند كارآیی سخت‌ افزار مطابق با استاندارد صنعتی را كه ویندوز ارایه می‌دهد، فراهم سازند.

وی افزود: كاری كه اینتل و AMD در سطح تراشه انجام می‌دهند، به معنای آن است كه قابلیت‌ های ویندوز 64 بیتی قرار است بدون هیچگونه هزینه ‌ای در سرورهای شما قرار گیرند و هزینه‌ای كه می‌ بایست برای قابلیت ‌های ویندوز 64 بیتی پرداخت شود به همان میزانی است كه امروز برای سرورها ‌پرداخته می شود.

مایكروسافت همچنین اعلام كرده كه در حال تولید كارت هوشمندی مبتنی بر ساختار برنامه نویسی دات نت خود بوده است و با استفاده از دات نت، كاربران می‌توانند اطلاعات را با استفاده از ابزارهای تولید و توسعه یكسان به كارت ‌های هوشمند منتقل کنند.
 

Salar

Active Member
داستان پيشتازى Firefox و کاهش محبوبيت IE، همچنان با جذابيت ادامه دارد

داستان پيشتازى مرورگر Firefox، و کاهش اعتبار مرورگر مايکروسافت ، IE، تمام نشدنى است .

به گزارش از ايرنا، اين نرم افزار که زير چتر حمايتى سازمان غيرانتفاعى موزيلا که در زمينه
نرم افزارهاى Open Source (نرم افرارهايى که "کد" برنامه آن مشخص است و هر کسى ميتواند آن را تغيير دهد) فعال است، قرار دارد، در حال جذب طرفدارن و پيروان زيادى در سطح دنيا است .

پيش از اين خبرگزاريها از افزايش محبوبيت مرورگر وب Firefox که تازه به دنياى نرم افزارهاى Open Source پا گذاشته است، خبر داده بودند.

همچنين در چند هفته اخير خبرهاى زيادى مبنى بر کاهش محبوبيت IE، مرورگر وب متعلق به غول نرم افزارى دنيا منتشر شده بود که براى مايکروسافت بسيار ناخوشايند بود.

به نظر ميرسد، همين روزها بايد منتظر واکنش مايکروسافت و احتمالا افزودن ويژگيهاى جديدى به مرورگر وب خود باشيم .

اگر چه هنوز IE بيشترين استفاده را در ميان کاربران اينترنتى در دنيا دارد، اما روز به روز اين محبوبيت در حال کاهش است.

بنا به آخرين گزارشها که روز دوشنبه ، "سي.نت" به نقل از Onestat.com (فراهم کننده سرويس اندازه گيرى ترافيک ) مخابره کرد، با نمونه بردارى آمارى از ۲ ميليون کاربر اينترنتى در سراسر جهان مشخص شده است که محبوبيت مرورگر جديد موزيلا FireFox، در حال افزايش، و محبوبيت IE کاهش يافته است.

"نيل برينکمن" عضو هيات موسس OneStat.com، در اين باره ميگويد، " به نظر ميرسد که مردم در حال سوييچ از IE به سمت مرورگر جديد FireFox هستند."

در همين حال آمارى که توسط "OneStat" بر اساس بررسى و اندازه گيرى ترافيک وب کاربران اينترنتى در۱۰۰ کشور جهان تهيه شده است، نشان ميدهد بازار IE در هفته سوم ماه نوامبر به هشتاد و هشت و نه دهم درصد کاهش يافته که اين ميزان ۵ درصد کمتر از ماه "مى" است .

بر اساس همين آمار، مرورگر وب FireFox در پايان هفته سوم نوامبر به هفت و چهار دهم درصد افزايش يافته است که اين ميزان ۵ درصد افزايش نسبت به ماه "مى" افزايش نشان ميدهد.

پايگاه اينترنتى "WebSideStory" نيز در اوايل همين ماه (نوامبر) گزارش داده بود که محبوبيت IE در حال کاهش است و به نود و دو و نه دهم درصد در ماه نوامبر رسيده، در حاليکه اين مقدار در ماه "ژوئن" نود و پنج و پنج دهم درصد بوده است.

مدير محصولات موزيلا درباره افزايش رويآورى کاربران به Firefoxميگويد : "بيش از۵ ميليون کاربر در هر ماه FireFoxرا دانلود ميکنند و ما در حال مشاهده افزايش علااقه جهانى به نسخه FireFox۱۰ هستيم" .

به گفته وى، موزيلا در حال جذب کاربران زيادى است که نشان دهنده گام هاى بلند و سريع در تاريخ اين شرکت است .

از سوى ديگر "گرى اسکير" رييس بخش مديريت محصولات مايکروسافت نيز در واکنش به آمار WebsideStory ميگويد: "آمار WebSideStoryمطابق با واقعيت نيست و آمارگيرى آنها شامل کاربران اينترانت يعنى جاييکه کاربران به وبها وصل نميشوند، نميباشد".

وى ميافزايد: "من هنوز باور دارم که در نهايت اکثر کاربران به اين تصميم خواهند رسيد که IE بهترين انتخاب است".

پرسشى که در ستيز ميان FireFox و IE مطرح ميشود آن است که حقيقتا FireFox چه مزيت عمده اى در برابر ديگر مروگرهاى وب دارد، که روى آورى به آن از سوى کاربران افزايش يافته است؟

پايگاه اينترنتى "OutlookIndia" چندى پیش در گزارشى در پاسخ به اين سوال به نقل از "پراشانتو روى" تحليگر نرم افزار اعلام کرده بود، FireFox يک محصول Outsourcing است که تمام چيزهايى که يک کاربر به آن نياز دارد از قبيل راحت بودن، منابع سيستمى که مشخص ترين آن حافظه است، مشغول نکردن زياد CPU، و نداشتن آسيبپذيرى امنيتى که بقيه مرورگرهاى وب دارند را دارا ميباشد.

"اتول چيتنيس " متخصص فن آورى IT نيز در اين باره ميگويد: "FireFox يک مرورگر وب مدرن تر و ايمن تر است، و مهم تر آنکه اين مرورگر يک محصول Open Source است و به همين دليل از دانش توسعه دهندگان و متخصصان بيشترى بهره ميبرد و لذا مشکلات امنيتى و خطاهاى نرم افزراى آن زودتر و راحت تر شناخته و رفع ميشود".

براى آنکه بهتر متوجه شويد چرا توجه کاربران به FireFox در حال افزايش است، ميتوان از منظر افزايش فعاليتهاى Open Source در دنيا به آن نگاه کرد.

در مقايسه با محصولات تجارى نظير محصولات مايکروسافت که به کابران خود و هيچ کس ديگر اجازه تغيير نميدهند، محصولات OpenSource اين امکان را به هر کس در هر کجا ميدهد که دقيقا متوجه شود که آن برنامه چه ميکند و حتى آن را به منظور بهبود ويژگيها، اصلاح خطاهاى نرم افزارى و ايجاد نسخه هاى جديد تغيير دهد تا بدين ترتيب هر روز اين محصول بهتر و کاملتر شود.

اگرچه هر دو مرورگر وب مايکروسافت IE و Firefax را ميتوان رايگان دانلود کرد، اما Firefox راحت تر نصب ميشود.
 

Salar

Active Member
ICQ به جنگ webmail مي‌پيوندد

شركت فراهم كننده‌ي سرويس پيام فوري، ICQ، در حال ارايه‌ي سرويس webmail مبتني بر پرداختي است كه شامل دو گيگا بايت ظرفيت براي ذخيره سازي، يك تقويم، مدير تكاليف (task manager)، notepad، دسترسي بي‌سيم و پشتيباني براي Pop3 و Imap است.



اين سرويس كه هزينه‌ي آن 20 دلار (11 پوند) در سال است، همچنين شامل برنامه‌هاي مسدود كننده و جلوگيري از هرزنامه‌ها، پشتيباني و حفاظت در برابر ويروس‌ها و بيست مگابايت ظرفيت براي فايل‌هاي دريافتي و ارسالي است. بنا بر اظهارات ICQ، اين سرويس جديد، پيام‌ها را به هفت زبان ترجمه كرده، ضميمه‌هاي بزرگ و حجيم را فشرده ساخته و پشتيباني Wap را براي دسترسي از ابزارهاي موبايل ارايه مي‌دهد.



ويژكي‌ها و قابليت‌هاي بيشتر، هزينه‌ي بيشتري نيز در بر خواهد داشت. اين سرويس به كاربران امكان مي‌دهد تا پيام‌هاي ايميلي را به ابزارهاي بي‌سيمي ارسال كنند كه از SMS پشتيباني مي‌كنند. ويژگي ديگر، سرويس ايميل ويديويي است كه مي‌تواند توسط مشتركان و به همراه يك webcam متصل به PC مورد استفاده قرار گيرد. رابط كاربر webmail داراي كنترل‌هاي شبيه به VCR براي ثبت پيام‌هاست كه دريافت كنندگان مي‌توانند بدون نرم‌افزار اضافي بر روي PC هاي مبتني بر ويندوز، از آن استفاده كنند.



Ronen Arad، مدير محصول شركت ICQ گفته است كه اين شركت خدمات رايگان webmail موجود خود را اصلاح كرده است. اين شركت هم‌اكنون داراي قابليت و عملكرد جست‌وجوي پيام بهبود يافته، پشتيباني در برابر ويروس و هرزنامه‌ها، روش‌هاي بيشتر براي كنترل پيام‌هاي درون inbox است. اگرچه، حجم ذخيره سازي شش مگابايتي inbox در برابر ساير تامين كنندگان، اندك است.


منبع: همكاران سيستم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا