تلويزيون سه بعدي ساخته شد

R_chizari

Active Member
تلويزيون سه بعدي ساخته شد

پژوهشگران به تازگي تلويزيوني توليد كرده اند كه قادر است بدون آنكه بيننده مجبور شود از عينك مخصوص استفاده كند،برنامه هاي سه بعدي پخش كند.
به گزارش شبكه يورونيوز در اين تلويزيون كه مخترعي فرانسوي آن را ابداع كرده است، در حقيقت عينك مخصوص بر روي صفحه تلويزيون نصب شده است . فيلمبرداري سه بعدي براي اين تلويزيون با دوربيني معمولي صورت مي گيرد با اين تفاوت كه مانعي نوري در برابر لنز آن نصب مي شود. اين مانع امكان تصويربرداري از صحنه را با چهار زاويه متفاوت ميسر مي كند اين چهار زاويه بر روي يك تصوير متمركز مي شوند.
پيراليو مخترع اين سيستم مي گويد: پس از آنكه برداشت تصوير با رايانه پردازش شود، رايانه چهار تصوير را كنار هم قرار مي دهد سپس قسمتي از تصوير اول را گزينش مي كند آن را در كنار قسمتي كوچك از تصاوير دوم سوم و چهارم قرار مي دهد و به اين ترتيب هر چهار تصوير به ۷۰۰ قسمت تقسيم مي شوند كه در كنار يكديگر قرار مي گيرند. اين تصاوير از تلويزيون پخش مي شود، اما تصوير پخش شده بسيار مبهم است براي وضوح تصوير و كسب تصوير سه بعدي صفحه شيشه اي ويژه براي سطح تلويزيون طراحي شده است كه از لنزهاي كوچك ساخته شده است .
مغز انسان با مشاهده تصوير نهايي آن را به صورت سه بعدي بازسازي مي كند.اين روش مراحل اوليه خود را طي مي كند و آينده اي درخشان در انتظار آن است .


منبع : http://www.hamshahri.net
شاد باشيد
چيذري
 

Majid

مدیر سایت
عضو کادر مدیریت
جلل خالق 8O آقا چه چيزا كه اختراع نميكنن! :lol:

اينا 6 تا اتوبانو رد كردن ولي ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم :wink:


مجيد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا