ترفندهايي براي سيستم عامل ها و نرم افزارهايه كاربردي

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
نحوه Rename دسته جمعی در ویندوز xp

توسط: مهديه السادات حسيني پور [email protected]

برای اینکار فایلهایی را که می خواهید تغییر نام دهید انتخاب کرده بر روی یکی از آنها راست کلیک کنید سپس
گزینه rename را انتخاب کنید نام مورد نظرتان را تایپ کنید وسپس کلید enter را فشار داده ، یا در یک فضای خالی کلیک کنید ویندوز به صورت اتوماتیک نامهای انتخابی را به نامی که تایپ کرده اید تغییر می دهد وکنار هرکدام داخل پرانتز شماره ای را قرار می دهد . مانند: mahdy(!), mahdy(2), mahdy(3) و ...


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چگونه از ابزار ساختاربندي استفاده كنيم. (فقط در نسخه ویندوز xp حرفه اي)

يكي از ابزارهاي مهمي كه در ويندوز XP وجود دارد، Local Group Policy نام دارد كه به اختصار gpedit ناميده مي شود. متاسفانه اكثر افراد از اين قابليت پنهان اطلاع ندارند. براي فعال كردن آن از منوي Start فرمان Run را اجرا كرده و gpedit.msc را تايپ كنيد. بعد از فشردن Enter پنجره اي باز مي شود و شما مي توانيد هر طرحي را كه دوست داريد به راحتي در آن به اجرا بگذاريد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چند ترفند ويندوزي!

1. اگر می خواهید مرورگرتان با آدرس مورد نظر شما اجرا شود و مستقیما به سایت دلخواه تان برود، فقط کافی است آدرس سایت را در منوی Run تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. به طور مثال http://www.yahoo.com.

2. همه منوهای ويندوز، کلیدهای میانبر دارند که از ترکیب کلید Alt با یکی از حروف موجود در نام آن منو، ساخته شده است. در حالت عادی بازدن کلید Alt، این حروف میانبر، با یک زیر خط مشخص می شوند. به منظور نمایش دائمی این زيرخط ها، با کلیک راست روی میز کار و انتخاب گزينه Properties از منوی ظاهر شده، به زبانه Appearance بروید. در ادامه دکمه Effects را کلیک کرده و علامت گزینه Hide underline letters for keyboard navigation until press the [Alt] key را برداريد.

3. اگر می خواهید با زدن کلید Caps Lock، Num Lock یا Scroll Lock، صدایی از کامپیوترتان پخش شود، کنترل پنل را باز کرده، به قسمت Accessibility رفته و گزینه Togglekeys را فعال کنید.

4. در ويندوز XP، با نگه داشتن کلید Shift در پنجره Turn off computer، دکمه Standby به Hibernate تبدیل می شود. Hibernation یا خواب زمستانی، وضعیتی است که در آن، کامپیوتر قبل از خاموش شدن، محتويات حافظه را روی هارد دیسک ذخیره می کند و یا هنگام راه اندازی مجدد، ویندوز را با همان وضعیت قبلی بالا می آورد.

5. اگر ويژگی Hibernate روی ویندوز شما فعال نیست، برای فعال کردن آن، قسمت Power Options را از کنترل پنل باز کرده و به زبانه Hibernate بروید. اگر چنین زبانه ای وجود ندارد، دلیل آن، عدم پشتیبانی سخت افزار کامپیوترتان از این ویژگی است. در زبانه Hibernate گزینه Enable hibernation را فعال کرده و دکمه OK را کلیک کنید.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
9 ترفند سريع براي چاپ بدون دردسر

چاپگرها، مخصوصا آن دسته جوهرافشان هاي اقتصادي تر كه قيمت آنها از 2 بار تعويض كارتريج كمتر است، مي توانند دشمنان سرسختي باشند. در اينجا برخي ترفندها براي كم كردن دردسرهاي موجود در تجربه چاپتان، وجود دارد.

يك هنرمند فرصت شناس باشيد:
اگر شما مرتبا سمت كاغذ (عمودي يا افقي)، اندازه كاغذ و يا كيفيت چاپ را تغيير مي دهيد، يك كپي مجزا از درايور چاپگر خود را براي هر دسته از تنظيمات قرار دهيد. در حين چاپ، درايوري را كه به تنظيماتش احتياج داريد، از منوي پايين رو (drop-down)، زير گزينه Printer، در پنجره چاپ برداريد.

تنظيمات زير را در ويندوز خود انجام دهيد:
در Windows XP، گزينه Start-Control Panel-Printers and Faxes را كليك كرده، سپس روي Add Printer دوبار كليم نمائيد. در ويندوز ME، 98، 2000، گزينه Start-Settings-Printer را كليك كرده، سپس روي Add Printer دوبار كليك كنيد. ويزارد را قدم به قدم جلو رويد و هنگامي كه پيام داد، چاپگر و تنظيمات خود را انتخاب نمائيد. زماني كه از شما خواست تا يك نام وارد كنيد، به درايور، يك عنوان كه بيانگر تنظيمات آن است بدهيد، مانند Deskjet-Draft Deskjet-Portrail، desk jet-legal.


سوئيچ درست را بزنيد:
چاپگر جوهرافشانتان را، با سوئيچ برق خودش خاموش نمائيد، نه با سوئيچ محافظ برق و يا برخي وسايل ديگر. بسياري از جوهرافشان ها فقط زماني كه سوئيچ برق از روي دستگاه زده مي شود، به طور خودكار هد چاپگر را تميز مي كنند.


آخرين و بهترين را بدست آوريد:

آخرين درايورها را براي چاپگرتان از سايت وب شركت سازنده اش، دريافت كرده و نصب نمائيد. اين عمل به بهتر شدن كارائي دستگاه، فعال ساختن قابليت هاي جديد و برطرف كردن عيب هاي موجود، كمك خواهد كرد.


تميز نگه داريد:

گرد و خاك و تكه هاي ريز كاغذ ممكن است براي تمام انواع چاپگرها ايجاد مشكل نمايد. يك كپسول دستي هواي فشرده داشته باشيد، در فروشگاه، كامپيوتر محليتان كمتر از 10 دلار مي باشد. اگر چاپگرتان در يك محيط كثيف و گرد و خاكي قرار دارد، روي آن را زماني كه از آن استفاده نمي كنيد با يك پوشش پلاستيك بپوشانيد. براي تميز نگهداشتن هد چاپگرتان، برنامه هد پاك كن كه همراه دستگاه مي باشد را اجرا كنيد. اگر عمل نمي كند، هد چاپگر را در آب گرم خيس كرده و سپس به آرامي با يك پارچه خشك و نرم آن را پاك كنيد. در غير اين صورت به عنوان آخرين روش، با يك پارچه كتاني كه با الكل حلال مرطوب مي باشد به آرامي آن را پاك كنيد، ولي مواظب باشيد كه اين مايع بر روي قسمت هاي ديگر چاپگر نريزد.


كاغذ مناسب استفاده كنيد:

بيشتر جوهرافشان ها بر روي كاغذ كپي 20 پوندي استاندارد، خوب چاپ مي كنند، ولي اين چاپگرها وقتي با كاغذ سنگين تر بار گذاري مي شود، ممكن است گير كند. برخي از انواع كاغذها ميزان زيادي جوهر جذب مي كنند، كه اين امر موجب تار شدن و يا بسيار روشن شدن عكس ها مي شود. مارك ها و وزن هاي مختلفي از كاغذ را استفاده نماييد. مخصوصا آن دسته كه سازنده چاپگرتان توصيه مي نمايد، تا زماني كه بهترين مورد را براي دستگاهتان بيابيد. از گير كردن كاغذ جلوگيري نمائيد: قبل از قراردادن كاغذ در سيني چاپگر، لبه ها را با قراردادن بر روي يك سطح صاف برابر كنيد. كاغذ را از انواع و وزن هاي مختلف با هم تركيب نكنيد. در آب و هواي مرطوب، كاغذ را در يك ظرف در بسته دور از هوا نگه داريد تا از جذب رطوبت كه موجب گير كردن كاغذ مي شود، محافظت گردد.


يك ارتباط سريعتر ايجاد كنيد:

اگر چاپگرتان به پورت پارالل كامپيوترتان وصل است، يك كابل چاپگر سازگار با IEEE1248 استفاده كنيد (اگر ارزانترين كابل موجود را خريده ايد، ممكن است مطابق 1248 نباشد). در مرحله بعد، ECP، EPP را در برنامه Setup كامپيوترتان، فعال كنيد. اين ويژگي ها اغلب به صورت پيش فرض غيرفعال مي باشند. هر يك از اين تكنولوژي ها مي تواند خروجي داده پورت پارالل را افزايش دهد. براي وارد شدن به برنامه Setup، وقتي كه كامپيوترتان شروع به كار مي كند و قابل از بالا آمدن ويندوز، دكمه اي را كه براي وارد شدن معرفي مي كند، بزنيد. بدنبال يك گزينه با نام ECP، يا EPP بگرديد.


استفاده كنيد وگرنه از دست مي دهيد:

اگر شما غالبا از چاپگرتان استفاده نمي كنيد، هفته اي يكبار يك صفحه تست چاپ كنيد و اگر چاپگر رنگي داريد ولي اغلب به صورت سياه و سفيد چاپ مي گيريد، هفته اي يكبار يك تصوير رنگي چاپ كنيد. اگر شما بين هدهاي چاپگر براي جوهر سياه و رنگي تعويض انجام مي دهيد، كار تريجي را كه استفاده نمي كنيد، در داخل جعبه خودش و يا در يك كيسه بسته بندي شده، نگهداري كنيد.


كاغذ هدر ندهيد:

برنامه سودمند fine print به شما اين امكان را مي دهد تا چندين سند را بر روي يك صفحه كاغذ چاپ نمائيد. اين برنامه براي امتحان كردن رايگان و براي استفاده 50 دلار مي باشد. براي دريافت آن به آدرس (find.pcworld.com/40532)، مراجعه كنيد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ترفندي براي تغيير صداهاي پيشفرض در Win XP

آيا از صداها و افكت هاي صوتي پيش فرض ويندوز خسته شده ايد؟
آيا مي خواهيد صداي مورد علاقه خود را به هنگام شروع ويندوز بشنويد؟
در اين ترفند قصد داريم تا روش تغيير دادن صداها و افكت هاي صوتي پيش فرض ويندوز XP را آموزش دهيم.

ابتدا از طريق منوي Start ، وارد Control Panel ويندوز شويد. حال وارد قسمت Sounds, Speech, and Audio Devices شويد، سپس براي انجام تغييرات در صداهاي پيشفرض ويندوز بر روي Sound and Audio Devices كليك كنيد.
(چنانچه Control Panel شما در حال Classic View باشد؛ پس از ورود، بر روي Sound and Audio Devices كليك كنيد.) حال در پنجره باز شده بر روي Tab دوم به نام Sounds كليك كنيد. اكنون در قسمت Program events مي توانيد به راحتي صداهايي كه به هنگام شروع شدن ويندوز، دريافت كردن يك ايميل جديد، خاموش كردن كامپيوتر، LogOff كردن يك User و حتي پيغام هاي خطا مي شنويد را، تغيير دهيد و افكت هاي صوتي مورد علاقه خود را جايگزين آنها نماييد.
كافي است پس از انتخاب، بر روي Browse كليك كرده و فايل صوتي مورد علاقه خود را جايگزين كنيد. لازم به تذكر است كه فقط از فايل هاي صوتي با فرمت Wav مي توانيد استفاده كنيد. در ضمن اگر بخواهيد كه به طور كل با صداهاي ويندوز خداحافظي كنيد، كافي است از بخش Sound scheme ، عبارت No Sounds را برگزينيد.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ده ترفند از اينترنت اكسپلورر

-با فشردن کلیدهای Alt+D مکان نما (Curser) قسمت ورود آدرس (Address Bar) را انتخاب می کند تا آدرس جدید را وارد کنید.

2-کلید های موجود در قسمت بالای نرم افزار را می تواند با کلیک راست و انتخاب Customize تغییر دهید و کلیدهای جدیدی همچون Edit برای نمایش کد صفحه و Size برای تغییر اندازه قلم های صفحه اضافه کنید.

3-به جای استفاده از کلید Back روی نوارابزار می تواند ازکلید Backspace کی برد استفاده کنید.

4-با فشردن کلید F11 محیط مرورگر به بزرگترین حد ممکن می رسد.

5-اگر گاها نیاز دارید تا لینکی را بدون بازکردن توسط مرورگر ذخیره کنید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save Target As... را انتخاب کنید.

6-با فشردن کلید Home همیشه بدون دردسر به ابتدای صفحه برمیگردید.

7-با فشردن کلید End به سرعت به انتهای صفحه تغییر مکان می دهید.

8-با فشار دادن کلید F4 آدرس هایی که در نوار آدرس تایپ کرده اید نمایش داده می شون.

9-برای قراردان میانبر یک صفحه روی Desktop روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را کلیک کنید.

10-یک کلمه در نوار آدرس تایپ کنید و کلید های Ctrl+Enter را همزمان فشار دهید تا http://www. و .com به صورت خودکار به طرفین آن اضافه شوند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
149 رمز و راز از اينترنت اكسپلورر

101 – برداشتن IE6 خيلي آسان است. اگر نظرتان عوض شد و خواستيد IE6 را Uninstall بكنيد، يا خواستيد ويندوز 2000 را نصب كنيد بدون اينكه پيام خطايي درباره IE ببينيد (چرا كه قصد داريد نسخه قديمي تر IE در ويندوز 2000 را روي IE6 نصب كنيد)، از پنجره Control Panel برنامه Add/Remove Programs را اجرا و گزينه Microsoft Internet Explorer 6 and Interenet Tools را انتخاب كنيد . بعد از اين كه IE6 را Uninstall كرديد، گزينه Restore the previous windows conifiguration را انتخاب كنيد.

102 – اگر زياد با IE6 مشكل پيدا مي كنيد، و پيوسته يك پيام خطا مي گيريد، امكان دارد نسخه IE شما به طريقي دچار آسيب شده باشد. اولين كاري كه بايد انجام بدهيد اين است كه ابزارهاي تعميراتي خود IE را اجرا و گزينه Microsoft Internet Explorer 6 and Internet Tools را انتخاب كنيد، دكمه Add/Remove را فشار داده و در كادر محاوره ظاهر شده، گزينه Repair Internet Explorer را انتخاب كنيد. با اين كار، به احتمال زياد مشكل برطرف مي شود ولي بعد از پايان تعمير بايد كامپيوتر خود را Restart بكنيد.

103 – روزآمدي خود را حفظ كنيد ، از منوي Tools، گزينه Internet Options را انتخاب كرده و به صفحه Advanced برويد. در قسمت Browsing، گزينه Automatically check for Internet Explorer updates را علامت بزنيد . با اين انتخاب، هرگاه Update جديدي براي IE وجود داشته باشد، كادر محاوره اي باز مي شود كه مي پرسد مي خواهيد آن را بارگذاري كنيد يا نه.

104 – روزآمدي و لينكي خود را حفظ كنيد. برنامه به روزرساني خودكار IE شامل «وصله»هاي امنيتي نمي شود. پس بهتر است با ارسال يك نامه خالي به آدرس Microsoft-security-subscribe-requestamounce.microsoft.com از آنها درخواست كنيد هر وقت خبري شد به شما اطلاع بدهند.

105 – روزآمدي خود را با همديگر حفظ كنيد، به گروه خبري رسمي Internet Explorer ملحق شويد و از نكات، خدمات و اظهارات نظرهاي ديگر كاربران مطلع شويد، آدرس از اين قرار است: Microsoft.public.internetexplorer

106 – اگر به وب سايتي رفتيد كه از JavaScript يا VBScript استفاده مي كند و اسكريپت مربوطه كار نمي كند، كادر محاوره اي باز مي شود كه مي گويد مشكل از كجاست. از آنجا كه كاربران و اينترنت بازان عادي علاقه اي به دانستن ريشه مشكل ندارند (چرا كه معلومات آنها در حدي نيست كه بتوانند آن را برطرف كنند)، IE تصميم مي گيرد به طور پيش فرض خطاهاي بعدي را ديگر نشان ندهد، مگر اين كه گزينه درخواست كننده اطلاعات بيشتر در آن كادر محاوره را علامت بزنيد. ولي بدانيد كه با اين كار، پشت سرهم كادر محاوره ديگري ظاهر مي شود، پس علامت آن را برداريد و خود را خلاص كنيد.

107 – اگر نمي توانيد طاقت بياوريد و دوست داريد «هر» خطاي اسكريپتي موجود در صفحات را مشاهده كنيد، از منوي Tools گزينه Internet Options را كليك كرده و به صفحه Advanced برويد. سپس از قسمت Browsing،گزينه Displaya notification about every script error را علامت بزنيد.

108 – با كليك روي دكمه Advanced هر بخش اضافي كه دوست داريد از IE6 حذف شود را مشخص كنيد . در پايان، بايد ويندوز را Restart بكنيد.

109- اگر در هنگام Uninstall كردن IE6 آن را در ليست برنامه ها پيدا نكرديد، احتمال دارد اطلاعات Uninstall نسخه قبلي خود را پاك كرده باشيد(يا سرويسي از ويندوز 2000 را نصب كرده باشيد كه آن را پاك مي كند). در اين حالت، سعي كنيد Setup.exe را از فولدر Internet ExplorerSetup اجرا و گزينه Remove را انتخاب كنيد.

110 – اگر باز هم موفق نشديد، تنها راه براي خلاص شدن از دست IE6 اين است كه دوباره ويندوز را نصب كنيد. اگر از ويندوز 98 يا ام اي استفاده مي كنيد، ابتدا اسم فايل IEMIGRAT.DLL را عوض كنيد تا نسخه اي از IE نصب شود كه به همراه ويندوز شما عرضه شده است.

111 – ولي IE6 را از سيستم خود برنداريد، هر وقت مطمئن شديد كه IE6 را دوست نداريد و هرگز به IE5.5 بر نمي گرديد، ميتوانيد باحذف اطلاعات Backup در حدود 10 مگابايت از فضاي ديسك خود را دوباره احيا كنيد. از پنجره Control Panel برنامه Add/Remove Programs را اجرا و گزينه Microsoft Internet Explorer 6 and Internet Tools را از ليست انتخاب كنيد. دكمه Add/Remove و پس از آن Advanced را فشار داده و گزينه مربوط به حذف Back-up را علامت بزنيد.

112 – اگر از ويندوز 95 استفاده مي كنيد، نمي توانيد IE6 را روي آن نصب كنيد. بايد ويندوز خود را به ME يا XP ارتقاء بدهيد.

113 – استاندارد مهم است، نه فقط براي اين كه وجود دارند، بلكه به اين علت كه صفحات وب در هر مرورگري درست نمايش درآيند و توسعه دهندگان وب از وقت خود استفاده كرده و مجبور نباشند نسخه جداگانه اي را به ازاء هر مرورگر توليد كنند.

114 – CSS يك استاندارد است. وقتي وب سايتي را مي سازيد، قطعاً دوست داريد تمام عناوين ونوشته ها درست نشان داده شوند. به جاي اين كه فرمت صفحه را به طور دستي تنظيم كنيد و بعد اگر فونت جديدي را انتخاب كرديد، دوباره هر چيزي را دستي تغيير بدهيد، از Cascading Style Sheet استفاده كنيد تا با اعمال يك Style بتوانيد هر وقت نياز به اصلاح وب سايت بود، كل آن را يك جا تغيير بدهيد.

115 - IE6 از تمام ويژگي هاي CSS Leval1 حمايت مي كند؛ يعني مي توانيد انتظار داشته باشيد كه وب سايت شما در IE6 و Netscape Navigator 6.1 يكسان ظاهر شود.

116 – اگر دوست نداريد، صفحات خود را تغيير بدهيد، مجبور نيستيد. اگر از سوئيچ !DOCTYPR استفاده نكرده ايد كه به IE6 بگوئيد CSS1 را به طور كامل استفاده بكند، اين كار را نخواهد كرد. آن را فعال كنيد و خواهيد ديد كه IE در مورد Style Sheet محدوديت دارد. پس اگر رنگي را با دادن مقدار هگزادسيمال آن تعيين كرده ايد ولي آن را جا انداخته ايد، ديگر كار نخواهد كرد.

117 – حاشيه ها را تطبيق دهيد. CSS محتويات يك عنصر HTML را در كادري نامرئي قرار مي دهد كه فاصله حاشيه ها و خطوط مرزي آن رعايت شده اند. نسخه هاي قبلي IE اين خطوط مرزي را به اندازه كادر اضافه مي كنند و آن را بزرگتر در نظر مي گيرند. IE6 اين جمع زدن را درست انجام مي دهد و اندازه كادر را هماني كه هست در نظر مي گيرد.

118- IE6 حاشيه خانه هاي جدول ها را درست حساب مي كند، ولي امروزه توسعه دهندگان مي توانند حداقل ارتفاع خانه هاي جدول را به گونه اي انتخاب كنند كه همواره قابل رويت و استفاده باشد.

119 – فاصله بين كلمات اصلاح شده است. كاربران مكنتاش از IE4.01 به بعد از اين اصلاحات سود برده اند و حالا نوبت كاربران PC است كه فاصله گذاري بهتري را در ستون ها و كادرهاي باريك ببينند.

120 – بيشتر برنامه هاي واژه پردازي قابليت Small caps را دارند؛ يعني تمام حروف يك كلمه به حالت بزرگ (مثل B,A و...) باشند، ولي حرف اول كمي بزرگتر از بقيه باشد. حالا IE6 هم چنين قابليتي دارد.

121 – عادت به Quick Time
IE ديگر از پلاگينهاي نت اسكيپ گونه اي كه با استفاده از برچسب EMBED در پنجره IE به نمايش در مي آيند حمايت نمي كند، زيرا از مايكروسافت شكايت شده كه حقوق ثبت شده آنها تجاوز كرده است. مشهورترين پلاگ ايني كه از اين محروميت تاثير گرفت Quick Time بود. اگر از پلاگين Quick Time استفاده مي كنيد كه با IE5 كار مي كرد، حالا آيكوني را خواهيد ديد كه مي گويد Quick Time is broken (به جاي (Quick Time movie اگر مي خواهيد Quick Time دوباره به كار بيفتد، كنترل اكتيوايكس Apple را از آدرس http://www.apple.com/quicktime بگيريد و دوباره لذت ببريد. اگر در خصوص استفاده از Quick Time در صفحات وب خود نگراني داريد، دستورالعمل هاي مربوطه را از آدرس زير بگيريد:
Developer.apple.com/quicktime/compatibility.html

122 – مشكل Acrobat
در تعداد معدودي از سايت هاي وب، وقتي روي لينكي كليك مي كنيد تا يك فايل PDF رادر Acrobat Reader شركت Adobe مشاهده كنيد، با صفحه اي خالي مواجه مي شويد كه به جاي مطالب مورد نظر فقط يك آيكون را نشان مي دهد. اين مشكل باز هم به پلاگ اينها و برچسب EMBED مربوط مي شود. ولي اين مشكل فقط وقتي بروز مي كند كه اسم فايل به پسوند PDF، ختم نشده و سايت مزبور نيز مشخص نكرده باشد كه فرمت فايل PDF است. اگر سايت فايل مربوطه را چنان توصيف كرده باشد كه IE6 بتواند آن را بشناسد، PDF را به درستي خواهيد ديد، ولي در غير اين صورت ، سعي كنيد روي لينك كليك راست كنيد و با انتخاب گزينه Save Target As آن فايل راابتدا در كامپيوتر خود ذخيره و سپس با كليك مضاعف روي آن با خيالي آسوده باز كنيد.

123 – حالا كه IE فرق بين Padding و Margin اطراف اشياي واقع در صفحه را مي فهمد، توسعه دهندگان وب مي توانند با استفاده از Padding فضاي سفيدي در اطراف تصاوير ايجاد كنند.

124 – DHTML به توسعه دهندگان وب امكان مي دهد بدون نياز به پلاگ اينهاي اضافي يا تصاوير بزرگ كارهاي جالبي انجام بدهند. بيشتر ترفندهاي DHTML از «رفتارها» بهره مي گيرند (دستورالعمل هايي براي طراحي صفحه وب، به حركت در آوردن سر تيترها يا هر چيز ديگري كه بخواهيد عضوي از يك صفحه انجام دهد). در IE6، اگر عناصر زيادي در يك صفحه از رفتار DHTML يكساني استفاده كرده باشند، همه آنها سريعتر كار مي كنند.

125 – خاصيت اصلي XML اين است كه پيچيدگي و درهم ريختگي داده ها در وب را به اطلاعاتي منظم تبديل كند. IE با حمايت از آخرين اجراي XML مايكروسافت (يعني XML3) آخرين استانداردها را رعايت مي كند (و سريعتر نيز مي باشد).

126 – هماهنگي بين چند رسانه اي ها، اگر در حال مشاهده يك فيلم جاري يا گوش دادن به تراك صوتي باشيد و نوشته هايي هماهنگ با آن فيلم يا صدا روي سايت وجود داشته باشد، راحت پيش مي آيد كه اين هماهنگي از بين برود. راه حل مايكروسافت براي حفظ اين هماهنگي HTML+TIME است. استانداردي موسوم به SMTL2.

127 – پلاگين ها ي مشكل دار ديگر
اين پلاگينها به اندازه Quick Time يا Acrobat شهرت ندارند، ولي Final MusicViewer يا Altma TIFF هم در IE6 مشكل پيدا مي كنند. بهتر است نسخه هاي به روز شده آنها را پيدا كنيد.

128 – اكتيوايكس
برچسب EMBED به طور كامل ممنوع نشده و كامپيونت هاي اكتيوايكس درست كار خواهند كرد. پس لازم نيست نگران Shockwave,Flash يا SVG Viewer باشيد.

129 - IE6 ديگر با جاوا همراه نيست. مايكروسافت مي خواهد مردم را مجبور كند از اكتيوايكس خودشان استفاده كنند. اگر IE6 را با ارتقاء نسخه هاي قديمي تر IE در دست داريد هنوز هم جاوا داريد (اگر آن را نصب كرده باشيد). در غير اين صورت، اولين باري كه به وب سايتي برويد كه يك جاوا اپلت داشته باشد، كادر محاوره اي باز مي شود كه از شما مي خواهد ماشين مجازي جاوا خود مايكروسافت را از آدرس http://www.microsoft.com/java/ بارگذاري كنيد.

130 – IE تمام فايل هاي موقتي را در فولدري درون دايركتوري ويندوز ذخيره مي كند. اگر ترجيح مي دهيد اين فايل ها جاي ديگري نگهداري شوند، از منوي Tools گزينه Internet Options را انتخاب كنيد . از صفحه General در قسمت Temporary Internet Files دكمه Setting و سپس More Files راكليك كنيد.

131 – علاوه بر اينكه مي توانيد به صفحات وبي كه در فولدر Temporary Internet Files ذخيره كرده ايد سر بزنيد، مي توانيد ببينيد چه پلاگ اينها و برنامه هايي را بارگذاري كرده ايد. از منوي Tools، گزينه Internet Options را انتخاب و از قسمت Temporary Internet Files صفحه General روي دكمه Setting و سپس View Objects كليك كنيد.

132 – وقتي URL ها را تايپ مي كنيد، IE با نگاهي به ليست History سعي مي كند آدرس هايي مشابه با آنچه در حال تايپ آن هستيد را به شما پيشنهاد بدهد. اگر آدرس مورد نظر خود را دراين ليست پيدا كرديد، روي آن كليك كنيد. اگر هيچ كدام از پيشنهادها را قبول نداريد، به تايپ خود ادامه بدهيد.

133 – كلمه اي را در خط Address تايپ كنيد و كليد Enter را به همراه Ctrl بزنيد تا IE قسمت http://www و com را به طور خودكار به ابتدا و انتهاي كلمه بچسباند. اگر تايپ كنيد http:// يا http:// يا اشتباهاتي از اين دست مرتكب بشويد (مثلاً به جاي / تايپ كنيد) IE6 خود به خود اشتباه تايپي شما را اصلاح خواهد كرد عجيب است كه كاما را به نقطه تبديل نمي كند،ولي شايد اين كار را براي نسخه بعدي باقي گذاشته است!

134 – به طريقي مشابه ،فيلدهاي فرم هاي وبي ليستي كشويي را باز مي كنند كه حاوي چيزهايي است كه خود شما قبلاً تايپ كرده ايد. تايپ خود را شروع كنيد و اگر ديديد پيشنهاد صحيحي ظاهر شد، آن را انتخاب كنيد.

135 – اگر مي خواهيد اسم كاربر و رمز عبور مربوط به يك سايت وب را ذخيره كنيد، IE آنها را با صفحه وب مربوطه متناظر خواهد كرد. بعد از اين كه يك بار اسم و رمز عبور را پر كرديد، IE آنها را به خاطر مي سپارد.

136 – گزينه هاي مربوط به AutoComplete را از طريق منوي Tools، گزينه Internet Options، صفحه Control قسمت Auto Complete تنظيم كنيد.

137 – وقتي به صفحه وبي مي رويد كه مي تواند اطلاعات را از Profile Assistant بگيرد، كادر محاوره اي باز مي شود كه به شما مي گويد كدام سايت وب اطلاعات شما را مي خواهد و به چه منظور، در اين حالت، مي توانيد تعيين كنيد تا چه حد اطلاعات به آن سايت داده شود.

138 – اطلاعاتي كه در اين جا پر مي كنيد مورد استفاده Outlook و Outlook Express هم قرار خواهد گرفت و به عنوان كارت تجاري شما ثبت خواهد شد. اين اطلاعات به طور خودكار به نامه هاي ارسالي از طرف شما قابل پيوست هستند و اگر آنها را براي كاربر ديگري از Outlook بفرستيد، وي مي تواند مستقيماً اطلاعات شما را به ليست طرف هاي تماس خود منتقل كند.

139 – برنامه پست الكترونيكي يا ويرايشگر وب مورد نظر خود را از طريق منوي Tools، گزينه Internet Options و صفحه Programs انتخاب كنيد. برنامه مورد نظر را از ليست كشويي برگزينيد. اين ليست با توجه به برنامه هايي كه در سيستم خود نصب كرده ايد تشكيل مي شود.

140 – اگر بخواهيد مي توانيد Hotmail را به عنوان لينك Email خود انتخاب كنيد و از IE بخواهيد به طور خودكار Login كند. اين كار براي مواقعي كه در حال گشت و گذار در وب هستيد و مي خواهيد صفحه اي از وب را براي كسي بفرستيد بسيار كار راه انداز است.

141 – اگر كارد محاوره Internet Options هيچ ويرايشگر HTML را انتخاب نكرده باشيد، با كليك روي دكمه Edit واقع در خط ابزار، ممكن است FrontPage Express باز شود. علت اين است كه وقتي ويرايشگري را معرفي نكرده باشيد، ويندوز اولين ابزار ويرايشگري HTML در Registry را بر مي گزيند.

142 – به جاي پيام هاي بي فايده اي چون 404 File not found يا Cannot find server or DNS error كه IE به هنگام وقوع خطا ظاهر مي كرد، در IE6 توضيحي مفصل از آن چه رخ داده همراه با چند پيشنهاد مناسب ارائه مي شود. اگر IE حدس بزند كه به اينترنت وصل نيستند، چند روش معاينه را به شما پيشنهاد مي دهد يا توصيه مي كند تنظيمات شبكه را به جاي شما تحت معاينه قرار دهد. اگر ترجيح مي دهيد پيام خطاي واقعي ارسالي از طرف سرور را ببينيد (كه اگر توسعه دهنده وب باشيد براي آزمايش سايت وب خود احتمالاً چنين ترجيح مي دهيد)، مي توانيد از منوي Tools، گزينه Internet Options راانتخاب كرده و به صفحه Advanced برويد. سپس، در قسمت Browsing، علامت گزينه Show friendly HTTP error messages را برداريد.

143 – (جديد نيست) اگر مي خواهيد صفحه وبي را ذخيره كنيد تا بعداً به مطالعه آن بپردازيد، كادر محاوره Save Web page (از منوي File، گزينه Save As) چهار انتخاب به شما مي دهد. مي توانيد فقط نوشته هاي صفحه را ذخيره و عناصر وبي را از آن حذف كنيد، يا مي توانيد به صورت HTML ذخيره كنيد، ولي اگر مي خواهيد صفحه را به طور كامل داشته باشيد، مي توانيد تمام تصاوير مورد نياز را در يك فولدر ذخيره كنيد، يا همه چيز را در يك فايل آرشيوي به صورت فشرده نگهداري نمائيد.

144 – براي صرفه جوئي در تايپ مكرر اطلاعات هر دفعه كه فرمي را در يك سايت وب پر مي كنيد، از منوي Tools گزينه Internet Options را انتخاب كرده و به صفحه Content برويد. سپس، از قسمت Parsonal Information دكمه My Profile را كليك كرده و تمام اطلاعات خود را يكبار تايپ كنيد تا Profile Assistant به موقع از آنها استفاده كند.

145 – سايتي را انتخاب مي كنيد كه قبلاً در Favorties شما قرار داشته و آن را به صورت Offline قابل دسترسي تعريف مي كنيد. اگر اخيراً به اين سايت سر زده باشيد، IE اطلاعات را براي شما ذخيره خواهد كرد، ولي اگر به آن سايت نرفته باشيد، بايد Online بشويد. هميشه قبل از قطع ارتباط، از منوي Tools گزينه Synctronise را انتخاب كنيد تا تمام صفحاتي كه خواسته ايد به صورت Offine هم قابل دسترسي باشند به روز بشوند.

146 – با استفاده از منوي Tools، گزينه Synchronise و دكمه Setup، چگونه، زمان و آن چه IE سنكرون مي كند را تحت كنترل خود بگيريد. IE مي تواند Favorite هاي Offline را به محض وصل شدن به اينترنت به روز كند، يا زماني به روز كند كه Online هستيد و كامپيوتر بي كار است.

147 – اگر دوست داريد صفحه مورد علاقه تان همواره به روز باشد، آن را ذخيره نكنيد، بلكه آن را به صورت يك Offline favorite تنظيم كنيد. وقتي از منوي Favorites گزينه Add to Favorites راانتخاب مي كنيد، گزينه Make available offline را علامت بزنيد تا صفحه مزبور در حالت offline هم قابل استفاده باشد. با كليك روي دكمه Properties مي توانيد تعيين كنيد كه اين صفحه چند وقت به چند وقت به روز شود.

148 – وقتي تنظيمات مربوط به استفاده Offline از سايت Favorite خود را تعيين مي كنيد، سعي نكنيد عمق زيادي را در زنجيره لينك ها انتخاب كنيد. دسترسي تا يك سطح پايين تر معمولاً لازم است تا مجبور نشويد به خاطر يك لينك دوباره Online بشويد. ولي اگر عمق بسيار زيادي را انتخاب كنيد، همه شب را بايد منتظر بمانيد تا صفحات بارگذاري شوند.

149 – برنامه زماني صفحات Offline خود را تعريف كنيد. Daily مي تواند به معني اين باشد كه هر روز ساعت 3 صبح، و اگر آن را به 6 بعد از ظهر تغيير دهيد، براي تمام صفحاتي كه Daily تعيين شده اند اين تغيير صورت مي گيرد

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
در وينـــدوز XP بدون باز كردن هيـــچ برنامه اي موزيك گوش دهيد

براي اينكار كافيست به پوشه موسيقي رفته و از مــــنوي View گزيـــنه Explorer Box و سپــس Media را تيك بزنيد.حال با كــــليك روي دكمه Play آهنگ و فيلم مــــورد نظر خـــــــود را اجرا كنيد.
در Internet Explorer 6 هم ميتوانيد به همين شكل با انتخاب Media Bar از نـــــوارابزار آهنگها و فيلمهاي موجود در اينترنـــــت را اجرا كنيد.(با اين روش در مصــــرف حافظه Ram هم صرف جويي ميشود.)


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ويرايش منوي Send To

منبع: مجله كامپيوتر جوان

اگر دقت كرده باشيد وقتي روي يك فايل يا پوشه راست كليك مي كنيد منويي ظاهر مي شود كه در آن گزينه اي بنام Send To وجود دارد. از طريق اين گزينه مي توانيد فايل ها يا پوشه ها را به برنامه ها يا مقصدهاي خاصي ارسال كنيد مثلا درايو A يكي از گزينه هاي اين منو مي باشد. شما هم به داحتي مي توانيد برنامه ها يا مقصدهاي مورد نظر خود را به اين منو اضافه كنيد. به اين منظور:

1.در ويندوز 98 و Me به آدرس \Windows\Send to
2.در ويندوز 2000 و XP به آدرس \Document and Settings\Your UserName\Send To

مراجعه كرده و Shortcut مورد نظر خود را اضافه كرده و يا گزينه هايي كه مورد استفاده نيستند را حذف نمائيد. دقت داشته باشيد كه پوشه Send To خاصيت Hidden دارد و در حالت معمولي قابل مشاهده نيست.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
نحوه خنثي كردن ممنوعيت راست كليك در سايت ها

منبع : پی سی نت

احتمالا شما هم به سايتهايی مراجعه كردين که هنگام راست کليک اخطار ميده ,كه نمي تونيد از منوهاي راست كليك استفاده كنيد .

البته اين روش هاي جلوگيري از راست كليك اصلا مفيد نيستن چون به هر حال كل صفحات سايت همراه با محتوي سايت توسط مرورگر در داخل History ثبت ميشن .

خب مي پرسيد چطوري ميشه راست كليك كرد ؟؟‌ اينم راه حل :

روش هاي زيادي وجود داره :
1. ساده ترين راه غير فعال كردن Java Script هست . 2.دو تا کليک (راست و چپ) رو با هم فشار بدين و با هم بلند کنيد (اين روش در بعضي از سايت ها كار نمي كنه)

2. در صفحه راست كليك كنيد , دكمه راست كليك رو هم چنان پايين نگه داريد و بعد Esc را بزنيد تا اخطار ناپديد شود . دكمه راست كليك رو رها كنيد , حالا مي تونيد از منو هاي راست كليك استفاده كنيد .

3. راه ديگه اينه كه عكس يا هر چيز ديگه رو كه در سايت هست و احتمالا شما راست کلیک رو برای برداشتن اون میخواین انجام بدین رو به صورت Drag and Drop در بالاي مرورگر ( جايي كه آدرس هاي اينترنتي رو وارد مي كنيد ) بكشيد (بكشيد و رها كنيد)



منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تغييرات در منوي MY Recent DOCUMENTS

اگر دقت كرده باشيد هر سندي كه باز مي كنيد به ليست اسناد استفاده شده ي اخير در مسير START/DOCUMENT اضافه مي شود.

براي جلوگيري از اين كار بايد مراحل زير را دنبال كنيد:

1- از منوي RUN با تايپ regedit وارد رجيستري شويد ومسير زير را دنبال كنيد.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\currentVersion\policies
\Explorer

2- يك مقدار رشته اي جديد با نام: ( NoRecentDocHistory ) ساخته و مقدار آن را برابر صفر
قرار دهيد. اگر هم دوست داريد كه اين محتويات با هر بار خاموش شدن ويندوز پاك شود، مراحل زير را دنبال كنيد:

در آدرس HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer يك مقدار رشته اي جديد با نام: (ClearRecentDocsOnExit) درست نماييد ومقدار آن را برابر با صفر قرار دهيد.

اگر هم دوست داريد براي هميشه از شر منوي DOCUMENT راحت شويد، مراحل زير را دنبال كنيد:
درمسير
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer يك مقدار رشته اي با نام: ( NoRecentDocsMenu ) بسازيد و آن را برابر با صفر قرار دهيد.

باز هم تاكيد مي شود كه حروف كوچك و بزرگ داراي اهميت مي باشد. براي بازگرداندن اين تغييرات مقدارها را برابر با 1 قرار دهيد. بعد از انجام تغييرات، رايانه را دوباره بوت كنيد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

hamid_131

Active Member
دستت درد نكنه مفيد واقع شد براي من اميد وارم كه هميشه فعال وخندان باشي
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
عزل کردن پیغام‌بر مایکروسافت

نظر میرسد هیچ راهی برای عزل کردن پیغام‌بر مایکروسافت از ویندوز ایکس پی وجود نداشته باشد اما این طور نیست. به منوی Strat بروید و گزینه ی Run را کلیک کرده و در حوزه ی آن این فرمان را بنویسید:

rundll32 advpack.dll , LaunchINFSection windir%\INF\msmgs.inf , BLC.Remove

( دقت در املای کلمات و رعایت کوچک و بزرگی حروف از اهمیت زیادی برخوردار است! ). اکنون شاستی Ok را فشار دهید و مطمئن باشد برای همیشه از شر این پیغام تحمیلی خلاص شده اید.

منبع فناوري اطلاعات ايران

ممنون دوستان وظيفم هست

موفق باشيد

علي
 

Fa

Well-Known Member
خدايي همش تكراري بود


البته با عرض معضرت


يا علي
 

جدیدترین ارسال ها

بالا