تحليلگر گوگل، دوست خوب مديران سايت‏ها

pirooz

Member
منبع: Winbeta.net

موتور جستجوگر گوگل، رسماً سرویس جدید خود موسوم به تحلیلگر گوگل (Google Analytics) را، راه اندازی نمود.

به جرات می توان گفت، سیستم تحلیلگر گوگل از جمله قدرتمندترین برنامه های آنالیز کننده آمار و ترافیک بازدیدکنندگان یک وب سایت می باشد که اطلاعات جامع و دقیقی را در اختیار مدیران آن سایت قرار می دهد.

گوگل به منظور افزایش بهره وری سیستم تحلیلگر جدیدش، از مدتها قبل اقدام به خرید سهام شرکت معروف Urchin واقع در کالیفورنیا نموده بود. آنها سپس توانستند با ترکیب تکنولوژی شرکت Urchin، سرویس AdWord خود و آمار کسب شده از جستجوهای صورت گرفته در اینترنت امکانات این سیستم را افزایش دهند. همچنین، گوگل این قابلیت را برای افرادی که از خدمات AdWord استفاده نمی کنند فراهم آورده است تا بتوانند بصورت رایگان با افزودن یک کد جاوا در سایتشان، در سیستم تحلیلگر گوگل عضو شوند.

اینبار گوگل در طراحی محیط ظاهری تحلیلگرش، از خود سلیقه به خرج داده است و آنرا مجهز به تکنولوژی هایی مانند فلاش و DHTML نموده است. هرچند که هنوز برخی اشکالات کوچک در این سیستم وجود دارد مانند عدم نمایش صحیح منوهای فلاش در مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا در سیستم عامل لینوکس، اما در مجموع می توان از عبارت "خیره کننده" برای محیط ظاهری تحیلگر گوگل استفاده نمود.

تحلیلگر گوگل می تواند اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را بصورت XML و یا CSV ذخیره نماید.

با استفاده از تحلیلگر گوگل، شما می توانید مسیرها و لینکهای ورودی بازدیدکنندگان به سایت خود را مشخص نمایید. همچنین مشخص می شود که بازدیدکنندگان با کلیک بر روی چه لینکها و عباراتی بیشتر به طرف سایت شما جذب شده اند، چه مدت زمانی در سایت شما به مطالعه مطالب پرداخته اند و بسیاری دیگر از اطلاعات... .

با وجود آنکه شاید در مقایسه با دیگر امکانات فراوان این سیستم، نمایش جغرافیایی بازدیدها از اهمیت کمتری برخوردار باشد اما جالب است که بدانید یک نمودار گرافیکی طراحی شده با فلاش، مسیر بازدیدها را بر اساس مناطق جغرافیایی ورودی ترسیم می کند. بدین ترتیب، تحلیلگر گوگل، یک نقشه از کره زمین به نمایش می گذارد و بر اساس کشور مسیرها مشخص می شوند. شما قادر خواهید بود از گزینه بزرگنمایی بر روی این نقشه استفاده کنید و با کلیک بر روی مناطق مختلف آن، اطلاعات کاملتری را بدست آورید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا