prince_Persia_7 عزیز سلام،
برای Optimize کردن بهتره از مدیفایر Pro Optimizer استفاده کنید و برای تبدیل Face ها به Polygon میتونید از مدیفایر Quadify mesh استفاده کنید و یا برای کنترل بهتر روی توپولوژی مدل میتونید اونرو به Edit poly تبدیل کنید و
Edge های مورد نظرتون رو انتخاب کنید و از Ribbon و در تب Graphit modeling در بخش Geometry از فرمان Quadrify استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید در هر صورت پردازش داخلی مکس بر اساس Face هاست و مکس تمامی سطوح
رو چه mesh و چه Polygon و یا Nurbs و ... رو تبدیل به سطوح سه گوش یا همون Face میکنه، پس وقتی ما با یک Polygon چهارگوش رو برو هستیم در حقیقت مکس دو تا Face سه گوش رو محاسبه میکنه و تنها Edge میان دو تا Face رو مخفی میکنه
تا کار کردن روی مدل ساده تر باشه و همینطور کارایی نماهای دید رو بالاتر ببره، ضمنا در صورتیکه قصد دارید به بهترین نحو مدل رو Optimize کنید باید از ابزارهایی که برای تولید مدل با توپولوژی و تراکم مناسب تر هست استفاده کنید مثل پلاگین Wrap it.
موفق باشید