بازیگری سینما در دوران معاصر

شروع موضوع توسط Amir_edius ‏19 ژوئن 2008 در انجمن اصول کلی فیلمسازی

  1. Amir_edius

    Amir_edius Member

    ارسال‌ها:
    55
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    6
    بازیگری سینما در دوران معاصر

    امروزه سینما امکانات بی نهایتی را در اختیار بازیگران جوان قرار میدهد

    تماشاگران دیگر ملزم نیستند به بازیگرانی که دارای زیبایی ایده آلی هستند که توسط کارگردانان و تهیه کننده گان برای آنها بسته بندی شده اند ، وفادار بمانند .

    امروزه ستارگان سینما شامل همه نوع تیپ می شوند : زیبا ، زشت ، بد ، خوب ، شیرین و تلخ .
    بازیگران مرد و زنی همچون : باربارا استرایسند ، جسیکا لنگ ، بروس ویلیس ، آلپاچینو ، جک نیکلسون ، تام کروز و .... دارای تیپ های متفاوت می باشند .

    زنان بلند قد با مردان کوتاه همبازی می شوند .

    دیگر هیچ بازیگری مجبور نیست برای اجرای یک صحنه عاشقانه به روی جعبه بایستد . بازیگرانی جوان سینمای امروز می توانند آرام ، خجالتی ، خام و بی تجربه ، پرشو و نشاط باشند .
    آنها می توانند بینی های بزرگ ، کوچک ، و یا برآمده داشته باشند .

    آنها می توانند گریم کنند یا نکنند . آها می توانند چاق باشند یا لاغر ، یا چیزی بین این دو .
    تنوع بی پایان تیپ نقطه امیدی برای تمام کسانی می باشد که عاشق این حرفه هستند .

    بازیگرانی همجون دنیرو ، پاچینو ، هافمن اغلب در عنوان تیپ ضد قهرمان طبقه بندی می شوند .
    این مردان در قاموس هالیوودی خوش تیپ نیستند .

    آنها به این مفهوم زیبا هستند که توجه ما را به خود جلب می کنند .

    امروزه به نظر می رسد بازیگران بسیاری در سینما از تمرکز بر زیبای جسمانی به زیبایی روان جسمانی روی آورده اند .

    این توجه اخیر به زیبایی روان جسمانی علت های بسیاری دارد . قسمتی از این توجه شاید نتیجه انقلاب سیاسی اجتماعی دهه شصست میلادی باشد که توجه مارا از ظاهر اشیا به جوهر وجود آن سوق داد .

    ما با دیدن مناظر جنگ و قتل عام در تلویزون در چشمانمان احساس سوزش کردیم .

    فیلمها علایق و تعلقات جامعه را بازگو می کند . علاقه روان جسمانی ، در آشنایی ما با گروه های درگیر ، ذن ، مذاهب مذهبی ، مدیتیشن ، ورزش های رزمی ، دویدن ، غذاهای بهداشتی ، وان های آب گرم و تکنیکهای کنترل احساسات منفی منعکس می شود .

    اکنون در فیلم زبان آزادتر از هر زمان دیگر است . زنان، مردان، نوجوانان و کودکان اغلب از کلمات رکیک استفاده می کنند .

    امضا نسبتا فرسوده فیلم های مدرن ، استفاده از دیالوگ هایی است که سابقا در مکان های خصوصی تر شنیده می شد .

    برهنگی در فیلمها استاندارد شده است . برای جبران سال های زیادی که فقط زنها به اشکال مختلف برهنه دیده می شدند اکنون بسیاری از مردان با این وضع دیده می شوند . فهرستی از مردانی که 10 سال اخیر با باسن برهنه دیده شده اند ، تاثیر گذارتر از آن است که در اینجا نیازی به ذکر آن باشد .
    فیلم حالا نگاه کن ساخته نیکلاس روگ
    این فیلم شهوانی ترین پرداخت تصویری عشق در سینماست .

    ما با بیگانگانی که به سیستم های بدن انسان حمله می کنند آشنا شدیم .

    در فیلم دنیای جنگ ساخته استیون اسپیلبرگ نمونه ای کامل از پرداخت ضعف انسان در برابر ماشین می باشد . که البته باید گفت در بسیاری از این نوع فیلمها انسان برنده خواهد شد .
     
    نوشته شده توسط Amir_edius در ‏19 ژوئن 2008
    ArefGod و animeditor از این پست تشکر کرده اند.
  2. Amir_edius

    Amir_edius Member

    ارسال‌ها:
    55
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    6

    شخصیت های فیلم های امروز از تناقض دوگانگی تفاوت های جزئی و ظرافت هستند .

    در عین حال آها باید در لحظه رویداد در گیر بوده و یا این طور به نظر برسد .

    در دسترس بودن با گریزان بودن باید همزیستی داشته باشد . صدمه زدن با آسیب پذیر بودن .

    یک وجه از وجه دیگر سر چشمه می گیرد ، یک وجه ناپدید شده و وجه دیگر نمایان می شود .
     
    نوشته شده توسط Amir_edius در ‏19 ژوئن 2008
    ArefGod و animeditor از این پست تشکر کرده اند.
  3. Amir_edius

    Amir_edius Member

    ارسال‌ها:
    55
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    6
    کار بازیگر :

    کار بازیگر :
    سالینجر می گوید : شما قبل از اینکه نویسنده یباشد یک خواننده بودید

    به همین ترتیب یک بازیگر قبل از اینکه وارد این حرفه بشود باید یک تماشاگر خوب باشد
    دیدن فیلم های متنوع به شما کمک می کند که ابتدا سبک و شیوه کار خود را بیابید سپس به پرورش آن در دوران آموزش بپردازید .

    اولین چیزهایی که مارا مجذوب سینما می کند چه چیز هایی می تواند باشد ؟

    چه عواملی موجب آفرینش آن لحظاتی می شود که نفس تماشاگر در سینه حبس می گردد ؟

    بدون شک این لحظات در کنترل یک نفر نیست.

    اگر یک بازیگر بگوید که تمام حس این لحظات به او مربوط بوده معقول نخواهد بود .

    اوباید متوجه باشد که در آفرینش این لحظات بازیگر کارگردان و تکنسین ها به یک اندازه سهیم هستند.
    همه آنچه یک بازیگر انجام می دهد که خود را در بهترین شرایط ممکن برای ایفای نقش آماده سازد.
    سپس با شناسایی کار هایی که می تواند انجام دهد و با تکرار آنها حالتی را برای خود به وجود اورد که ایجاد لذت را در خویشتن بیافریند.
    چه می خواهد بکند و کارش به درستی چیست !
    آنچه که یک بازیگر انجام می دهد گرچه ممکن اسن ظاهرا روشن باشد ولی آسان نیست

    بازیگر برای قرار گرفتن در بهترین شرایط باید دارای خصوصیاتی باشد :

    این شراط از این پس ابزار حرفه نامیده می شوند که عبارتند از :

    1 – صدای صاف و خوب
    2 – بیانی واضح و خوب
    3 – بدنی قدرتمند و انعطاف پذیر
    4 – قدرت تحلیل درست صحنه
    5 – دانش وتژه ها و معانی
    6 – حفظ کردن متن به صورت تکرار ، بدون حالی خاص
    7 – توانایی کارکردن با آنچه که از بازیگر مقابل در یافت می کند
    8 – برخورداری از قدرت تمرکز ( به خاطر داشته باشید که تمرکز مانند یک عضله است ، وقتی که تمرکز منحرف شود فقط به وسیله یک رویداد خوب می توان فریبش داد و به آرامی به مسیر اصلی اش برگرداند )
    9 – شجاعت
    10 – ارده
    11 – درک عمومی
     
    نوشته شده توسط Amir_edius در ‏19 ژوئن 2008
    ArefGod و animeditor از این پست تشکر کرده اند.
  4. Amir_edius

    Amir_edius Member

    ارسال‌ها:
    55
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    6
    به عنوان یک بازیگر بهترین کاری که می توانید برای خود بکنید این است که مسئولیت های مربوط به خود را به وضوح تعریف کرده و فهرستی از آن تهیه کنید و این مسئولیت ها را از آنچه که به شما مربوط نمی شود جدا کنید .

    اگر این جهان بینی نسبتا منطقی را در کارکردن بر روی آنچه که می تواند در کنترل شما باشد به کار برید و خود را نگران آنچه که در کنترل شما نیست نکنید ، آنگاه واقعا تمام نیرویتان را در جهت رشد خود به عنوان یک بازیگر به کار گرفته اید .

    به عنوان یک بازیگر نباید نگران استعداد خود باشید . استعداد یا وجود دارد یا ندارد !!

    اگر اصلا استعداد و جود داشته باشد از کنترل شما خارج است .

    بنابراین چرا انرژی خود را با نگرانی در مورد آن هدر دهید ؟

    به زبان ساده هر کسی که اشتیاق بازیگری داشته باشد می تواند بازی کند .

    هر کسی که بگوید چنین اشتیاقی را دارد ام استعدادش را ندارد ، عدم اشتیاق مانع کار اوست نه عدم استعداد .
     
    نوشته شده توسط Amir_edius در ‏19 ژوئن 2008
    ArefGod و animeditor از این پست تشکر کرده اند.
  5. Amir_edius

    Amir_edius Member

    ارسال‌ها:
    55
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    6
    احساس

    باز هم باید تاکید کرد که بازیگر باید درک عمومی خود را به کار گیرد تا آنچه در کنترل اوست و آنچه خارج از کنترلش است را بشناسد .

    نکته مهم :احساس شما خارج از کنترل شماست .

    بنابراین معقول نیست که در هیچ لحظه ای از هیچ صحنه ای بگوئید :

    باید این را اینطور حس کنم .!!!

    به جای آن بگویید : این عملی است که در این صحنه انجام می دهم و بدون توجه به اینکه چه احساسی را در من بر می انگیزد انجامش خواهم داد .

     
    نوشته شده توسط Amir_edius در ‏19 ژوئن 2008
    sarina1994، ArefGod و animeditor از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید